Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.nl Tickers
Nieuws: Wie heeft er zin in een forumuitje? Waar zullen we heen en wanneer???
Kijk in verhalen van ouders voor het topic.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Februari 10, 2012, 04:54:33

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wat geef je als avondeten....  (gelezen 865 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Nicole
Moderator
Super Mama

Lief: +11/-0

« Gepost op: Oktober 28, 2009, 17:30:45 »

als je kindje eigenlijk niks lust of wil eten behalve worteltjes..????

Jasper gaat elke avond gezellig met ons mee aan tafel om te eten, hij wil dan ook erg graag mee-eten maar komt nog niet verder dan worteltjes en om hem nu iedere avond worteltjes te geven....al verschillende groentes geprobeerd maar die worden linea recta op de grond gegooid, worteltjes gaan meteen richting mond en worden opgegeten ook nog geen megahoeveelheden maar goed het begin is er, aardappels vind ie ook niks, potjes vind ie niks, vers gepureerd vind ie ook niks.

Hij blijft de hele tijd "vragen" om ook iets te eten, als wij toetje eten krijgt hij ook beetje yoghurt dat vind ie heeeeeeerlijk...bij Floor gaven we dan nog wel eens als alternatief dan een boterham of zo zodat ze toch iets te eten had, maar die is pas heel laat goed gaan eten, lees..pas sinds een week of 3 eet ze alles mee wat wij ook eten en ben dus bang als ik zoiets bij Jasper ga beginnen het ook zolang duurt bij hem...

Hij komt overigens niks te kort doordat hij niet avondeet en alleen een toetje krijgt, hij krijgt nog de borst voor hij naar bed gaat en slaapt dan heerlijk door tot de volgende ochtend...hij gaat dus niet met honger naar bed.

knuffel knuffel

Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
« Gepost op: Oktober 28, 2009, 17:30:45 »

Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

Lief: +51/-3

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 28, 2009, 19:35:11 »

Tja hij gaat het vanzelf wel eten, als jij maar niet aan zijn "grillen" toegeeft en hem voor lieve vrede regelmatig worteltjes voorzet. Renée at gewoon van mijn bord mee en moest ze het niet? Nou dan niet... Komt vanzelf wel, maar ga niet apart voor één kind andere groente koken... Kee in het begin met introductie nog wel in porties gekookt, omdat ze dan drie/vier dagen hetzelfde zou krijgen. Maar zodra ik wist dat de groente goed ging, mocht ze met "de pot mee" eten)

Ze hebben zo'n tien kennismakingsmomenten nodig om iets te leren waarderen en als hij daarvan acht keer wat op de grond smijt, tja dan heeft hij misschien iets langer nodig  Knipoog Maar het eerste jaar was het hier ook nog mondjesmaat hoor! Pas na het jaar begon ze die bijvoeding te waarderen. Als ze te vaak alles gelijk op de grond gooide, kreeg ze gewoon niets op haar bordje, totdat ze het van mijn bord greep. Interesse moet er wel zijn...

knuffel nynke

Zin in forumuitje? We zijn weer aan het plannen!!!!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
Marloes V.I.P.
Superplusmama
Super Mama

Lief: +21/-2

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 29, 2009, 13:14:07 »

Ik ben het met Nynke eens! Eten wat de pot schaft en anders heb je pech. En Stijn heeft momenteel vaak pech hoor, die zit in de ik ben twee dus zeg nee fase! Nou ja hij heeft honger, ik niet. Gaat wel weer over!
Anneke mv 3
Super Mama

Lief: +2/-0

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 29, 2009, 13:54:59 »

Wij doen dat ook altijd. Eten wat de pot schaft en wil je niet.. dan niet. Ik drijg ook niet met geen toetjes, vind ik de sfeer zo verpesten. En er is er bij nog nooit 1 's nacht naast mijn bed komen staan door de honger.

Wel probeer ik met inkopen van het eten rekening te houden met wie wat wel lekker vind en wat een hit is dan hoeven ze niet 3 dagen achtereen niets te eten. (macaroni gaat er hier altijd wel in dus dan eten we dat wat vaker).

knuffel knuffel
mamaMarije
Super Mama

Lief: +25/-0

« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 29, 2009, 20:50:31 »

hier is het ook gewoon eten wat de pot schaft...zolang het kan tenminste.
Bij Jesse hou ik inmiddels niet echt rekening meer met die paar weken tot 1 jaar... hij mag van mij alles, al dan niet met mate.

Maar vanavond aten wij soep en dat vind ik dan nog niks met Jesse, dus heb ik pastasaus uit de vriezer getrokken (heb voor hem eigenlijk altijd wel 2 of 3 bakjes pastasaus en 2 of 3 bakjes met nasi in de vriezer staan), beetje macaroni erbij en meneer heeft heeeeeeeeeeerlijk zitten eten (ahum gewoon vreten).

Gister moest hij echter niks hebben van het eten... tja dan niet hoor... hij heeft later nog bv gehad zoals altijd voor bedtijd en hij kwam niks vaker als anders in de nacht en leek niet uitgehongerd.

De oudste 2 hebben ook weleens pech... al mogen ze van ons 1 of 2 dingen gewoon echt niet lusten.
Thymen probeert altijd heel dapper witlof, maar gaat daar echt letterlijk van over zijn nek. Dus als wij witlof eten (want wij vinden het wel erg lekker) dan maak ik voor hem nog weleens wat boontjes ofzo. En Matthijs moet niks hebben van gehaktballetjes... en dan kook ik een eitje...

Dus eten wat de pot schaft met een klein beetje speling.
superlynn
Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0

« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 29, 2009, 21:02:54 »

Hi,

Op het moment heeft ie pech als ie niks wil eten, dan niet.
Maar als ze straks groter zijn, en niet meer proberen, dan kook ik gewoon andere groenten voor erbij. Ik lust zelf een hoop dingen niet, en net als asperges, Herbie vindt dat kei lekker en kindjes ook, ik ga die akelige dingen echt niet eten, dus heb ik iets anders.
Ik ben gek op andijvie, Herbie gruwelt ervan, dus die krijgt dan boerenkool, wat ik dan weer niet lust.
Nu wil ik wel graag dat ze alles proberen, en zal ik ook blijven stimuleren, maar nee is nee.
Na het eten krijgen ze gewoon fruit, en ook een nizza koekje, of ze nou wel of niet goed eten.
Ik vind ook dat eten leuk moet zijn, dus geen strijd maken, tuurlijk ben ik op het moment gefrustreerd omdat Liam alles gevaarlijk vindt, maar ga niet lopen dwingen, ik wil het een paar keer proberen, maar zodra ie gaat stijgeren, vind ik het best hoor, dan niet.
X

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: