daan28
Peuter

Lief: +5/-0
|
 |
« Gepost op: Mei 08, 2008, 22:04:50 » |
|
Lieve allemaal Ik heb even wat tips nodig,Wouter moet wat meer wennen aan het eten van brood stukjes fruit en groente. Hij krijgt nu (schaam,schaam) potjes fruit en groente,ook vanwege zijn keel en hoestbuien. Maar ik wil hem nu toch echt vers laten eten,met fruit lukt dat ook wel,maar op cb zeiden ze geef wouter maar een banaan en kijk maar wat hij doet,ik dacht ze zijn gek,dan stikt hij toch? Ik ben niet zo'n held met dit soort dingen heb met chelsea video-training gehad met eten ze spuugde heel veel maar alleen bij mij niet bij Marco. Wat bleek nou,ik zei niks tijdens het eten omdat ik bang was dat ze zou gaan spugen,na wa hulp ging dit ook beter. En nu weer met wouter,Marco heeft vanmiddag wouter een banaan gegeven,wouter deed ervan alles mee behalve eten,je kan er erg leuk in knijpen....ik moest wel lachen toen ik thuis kwam kinderstoel en wouter onder de banaan. Wouter heeft ook al eens rijstewafels gehad nou ik dacht hij stikt dus heb ik alles uit zijn mond gehaald en de rijstewafels zijn verstopt in de kast. En nu moet hij ook brood het idee,Marco zei al Daan je moet het gezellig maken en tegen hem praten doe ik ook. Dan moet ik wel lachen,marco is best wel een nuchterige stoere man,maar hij heeft wel gelijk. Hoe krijg ik wouter lekker aan het eten????? enne blijf ik rustig en raak niet in paniek
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +25/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 08, 2008, 22:13:45 » |
|
Hey Daan, Ik denk dat het laatste hetgeen is waar het meest aan gewerkt moet worden  Wouter redt zijn eigen kontje wel! De kokhalsreflex ligt nog heel gunstig op zijn tong, dus als het stuk wat hij in zijn mond heeft te groot is om door te slikken, werkt hij dat er perfect weer uit. Behalve natuurlijk als jij gelijk als een gek alles uit zijn mond schept en hem de schrik van zijn leven bezorgd  Hij krijgt het er echt weer zelf uit! Ziet er naar uit, zeker voor een stresskip zoals wij mama's regelmatig kunnen zijn, maar behalve wat rood aanlopen en rare geluiden... gebeurt er eigenlijk helemaal niks engs! Het begin van Rapley (dus hele stukken banaan en groente aanbieden) is meer ontdekken dan eten. Hij gaat eerst kijken hoe het aanvoelt, of je het goed kan fijn knijpen, of het goed plakt, of het vlekt op zijn kleding... of het omhoog stuitert als je het op de grond gooit... voordat hij het ook maar een keer in zijn mondje steekt om te kijken of het hard/zacht is, koud/warm is, glad/korrelig is... etc. Is die fase eenmaal een beetje doorlopen, begint het echte proeven eigenlijk pas. Dan gaat er af en toe per ongeluk een hapje of een flintertje naar binnen. Smaakt dat naar meer... wordt het steeds enthousiaster en gretiger gegeten. Meis, in iets vloeibaars verslikken ze zich sneller en vaker dan in iets vasts. Denk maar aan jezelf... hoe vaak heb jij je verslikt bij een kop thee? En hoe vaak bij een boterham? Zie het als het ontdekken van dingen, met grote pluspunt dat dit ook nog eens eetbaar blijkt te zijn! Liever dit in zijn mond dan een hap zand/modder/klei/etc toch? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mamatorist
Superplusmama
Global Moderator
Super Mama

Lief: +9/-0
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 08, 2008, 22:15:01 » |
|
Hier kan ik eigenlijk niets meer aan toevoegen want wat nynke zegt is helemaal logisch. Hoe oud is Wouter nu precies?
Groetjes van marloes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
daan28
Peuter

|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 08, 2008, 22:25:54 » |
|
Hij is nu 8 maanden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
antoinettez
Global Moderator
Super Mama

Lief: +10/-0
even wat drinken hoor......
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 08, 2008, 22:38:15 » |
|
Dan is het nog bijvoeding. Geeft het de tijd en dan komt het vanzelf
|
|
|
|
|
|
Antoinette m.v. Marjolein en Sofie
Marjolein heeft 13 maanden borstvoeding gehad. Sofie heeft 21 maanden hypoallergene borstvoeding gehad.
|
|
|
mamatorist
Superplusmama
Global Moderator
Super Mama

Lief: +9/-0
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 09, 2008, 07:42:29 » |
|
Wat ik tegenwoordig doe met Stijn is hem op schoot nemen als ik een banaan eet en die samen met hem delen. Dan hap ik hem schuin af zodat hij er makkelijk in kan bijten en op de een of andere manier vind hij alles wat ik eet superleuk om te proeven en zo eten we vaak samen een of twee banaantjes. Hij zit dan echt te lachen en te genieten. Gisteren moesten we even de stad in en had ik in verband met de warmte een beker water meegenomen voor Stijn. Hij wilde niet drinken maar nadat ik een slokje had genomen wilde hij wel en de eerste paar slokjes zijn op zijn slab beland omdat hij er zo om moest lachen dat hij hetzelfde als mamma deed.  van marloes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
daan28
Peuter

|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 09, 2008, 21:05:00 » |
|
Hoi,hoi morgen ga ik wouter op schoot zoals marloes schreef een banaan geven,hoe zal ik dat met brood doen? ze zeggen dat je wat ouder brood moet geven en dan een korst?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 09, 2008, 21:26:54 » |
|
Vers brood heeft de neiging om aan het verhemelte te gaan plakken. Dus als je brood van ca een dag oud geeft, is dat al minder. Broodkorst is makkelijk vast te houden en valt minder snel uit elkaar dan de binnenkant van het brood. Zo gek als ze in het begin op broodkorsten zijn, zo moeilijk krijg je ze later naar binnen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
daan28
Peuter

|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 11, 2008, 20:38:37 » |
|
nynke,ik heb net het stukje gelezen over voedselallergie,zou wouter dat niet kunnen hebben.
hij zit nu ook weer onder de rode bultjes,en dat in combinatie met zijn luchtwegen,kunnnen ze die kleintjes ook testen,misschien zie ik wel spoken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 11, 2008, 21:08:06 » |
|
Hey Daan,
Testen komt meestal niets uit, dat is bij die hele kleintjes al helemaal niet betrouwbaar... maar ook als ze ouder zijn is het niet alleszeggend.
Een allergie of overgevoeligheid zou kunnen. Het is heel lastig te zeggen, vaak als je gevoel zegt dat jouw kind anders reageert dan andere kindjes... dat er dingen zijn waar je je vinger niet op kan leggen, zou het een optie zijn om het eens uit te proberen, het dieet dan.. Maar om nou zomaar op dieet te gaan, is ook zo wat.
Waarom denk jij aan een allergie? Zit het in de familie?
Groetjes Nynke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
daan28
Peuter

|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 11, 2008, 21:23:30 » |
|
nee,niet in de familie,maar hij reageert zo heftig net ook zijn hele warme maaltijd er weer uitgespuugd,en die uitslag in zijn gezicht ken ik ook niet van de meiden. chelsea spuugde ook wel,maar dit ging vrij snel over en reageerde verder goed op vast voedsel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Mei 11, 2008, 21:33:24 » |
|
De hele maaltijd hier weer uitspugen herken ik wel... maar had toen eerder te maken met het mixen van borst en vaste voeding. Liet ik meer tijd tussen het eetmoment en het borstmoment, ging het wel goed. Ze zijn zo gewend om hun buikje vol te tanken met melk, dat dat extra hapje vaste voeding daar eigenlijk "teveel" bij komt.
Als je al een overgevoeligheid vermoed, ga dan iig voorzichtig verder met de introductie van bijvoeding. Eén voedingsmiddel drie dagen achter elkaar geven, daarna twee dagen rust. Liefst zo puur mogelijk, dus alleen een stuk wortel of alleen een stuk broccoli of iets dergelijks. Pas als er een paar groentes goed gaan, eens aardappelen erbij doen.
Groetjes Nynke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
daan28
Peuter

|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Mei 11, 2008, 22:14:47 » |
|
dat zou het ook nog eens kunnen zijn,rond 6uur lukte het marco niet om hem eten te geven en heb ik hem lekker in bad gedaan en de borst gegeven. hij blijf maar piepen in bed en toen dacht ik rond 8uur ik probeer nog wel wat warm eten,dus wie weet zat hij nog wel gewoon vol van de borst,hij ligt nu heerlijk te slapen. chelsea niet die hangt als een aapje aan me,ze heeft het warm en heeft vanmiddag een dutje gedaan op de bank. zucht...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
daan28
Peuter

|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Mei 29, 2008, 23:12:21 » |
|
We zijn nu toch langzaam wouter aan het laten wennen aan ander voedsel,maar wat een gemartel hij schudt gewoon nee en houdt zijn mond stijf dicht. Ik laat hem zelf een beetje spelen met brood-korstjes en af en toe doet hij het in zijn mond,hij heeft ook al wat boontjes geproeft,en rode kool. Morgen ga ik hem een stuk banaan geven en kijken hoe hij reageert.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
daan28
Peuter

|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Juni 12, 2008, 22:51:42 » |
|
jeetje wat is er een hoop verandert de afgelopen weken,wouter eet nu ZELF brood hij pakt het gewoon van zijn bordje,verder krijgt hij een banaan met een geprakte liga erbij dit vindt hij heerlijk. pap wil hij nu ook uit een fles en dat drinkt hij zelf en avond eten gaat ook goed hij is dol op spinazie en sperzie bonen. dus we zijn qua eten de goede kant aan het opgaan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|