Hey Anneke,
Oei dat doet pijn, kan ik me nog goed herinneren van toen Anne de borst begon te weigeren en de fles wilde hebben. Bij ons had het als oorzaak dat de speen te makkelijk doorliep, heb paar weken nadat ik helemaal gestopt was (kolven wilde niet lukken) een nieuwe speen gekocht en mevrouw begon net zo te reageren als toen aan de borst. Toen pas beseft dat het aan de doorstroom van de speen lag, fles ging veel makkelijker dan de borst.
Misschien dat je daar nog wat mee kan forceren? Een kleinere speen? Fles niet met de speen helemaal naar beneden gericht geven, maar zo horizontaal mogelijk zodat zwaartekracht niet meehelpt?
Met negen maanden gaan er wel meer kindjes lastig doen aan de borst, heeft ook met de grote sprong te maken die ze nu ongeveer meemaken, zijn er nog momenten dat ze wel aan de borst wil? 's Avonds als ze slaperig is bijvoorbeeld? Zodat ze het borstdrinken niet verleert en je na de sprong misschien de draad weer kan oppakken?
Fantastisch dat je voor haar wilt blijven kolven, puur voor werk is het vaak nog wel te doen, maar fulltime willen gaan kolven is helemaal een grote pluim waard!!! Ik hoop dat ze zich nog bedenkt en dat jullie samen nog vele mooie borstmomenten kunnen gaan meemaken.

Nynke