Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: De Links Voor de Chat het Foto-Album en de Voorpagina. Staan vanaf heden gewoon zoals het hoort als knoppen in de menu balk. Ja je leest het goed er is ook een link naar de VoorPagina.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Augustus 22, 2008, 03:10:40

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: zuigbehoefte  (gelezen 303 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
moemie
Mama

Lief: +0/-0

« Gepost op: Januari 20, 2007, 22:38:34 »

Ze adviseren altijd om met het afbouwen van fles/speen te beginnen met 9mnd omdat dan de zuigbehoefte minder gaat worden.
Heeft dat nog gevolgen voor de bv??
« Laatste verandering: Februari 27, 2007, 19:35:46 door Nynke Bal » Gelogd
mamatotje
BANNED
Dreumes
*

Lief: +4/-7

« Antwoord #1 Gepost op: Januari 20, 2007, 22:40:34 »

Nee hoor, waarom zou dat?!
Je kunt gewoon blijven voeden en ipv fles een tuit of gewone beker aanbieden.
Ik wens iedere moeder succes om de speen af te bouwen met 9 maanden, Yannick heeft 'm nu nog!!
Dorinda
Zuigeling
*

« Antwoord #2 Gepost op: Februari 17, 2007, 10:57:14 »

Wie heeft er nog meer ervaring met de speen afbouwen met 9 maanden. Ik wil namelijk ook van dat ding af voor ze een jaar is. Iemand tips?? Ze gebruikt hem overigens alleen om in slaap te vallen.

gr
Dorinda

mamatotje
BANNED
Dreumes
*

« Antwoord #3 Gepost op: Februari 17, 2007, 12:00:08 »

Pfffffffffffff, schoon streven hoor!!
Ik lees mee, mijn tweede van 2.5 heeft dat ding nog!!
Balletje
Global Moderator
Super Mama

Lief: +30/-4

Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet

« Antwoord #4 Gepost op: Februari 17, 2007, 12:30:05 »

Tja, lastig... de elisabeth pantley manier zou kunnen, al heeft dat hier met afwennen van het in slaap vallen met levende speen niet gewerkt... Ik heb het op de "harde" manier gedaan... gewoon wakker in bed en maar even laten huilen (max 15 minuten), wel precies op juiste in slaap val moment wegleggen (dus bij eerste signaal). Maarja, brak wel mijn moederhart, om gelukkig daarna wel weer gelijmd te worden door een lange slaap (ruim 1,5 uur langer dan normaal)

Bij Anne heb ik de speen pas met drie jaar weggehaald, met uitleg en zonder huilen... dus dat kan ook!

Groetjes Nynke

Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée

moemie
Mama

« Antwoord #5 Gepost op: Februari 17, 2007, 21:57:33 »

rond 7 maanden kreeg Run de speen alleen nog maar in bed.Run gooide de speen op een gegeven moment zelf uit z'n bedje. Dat was voor hij een jaar werd. Ik heb hem toen nog een paar x gegeven maar hij wilde niet meer. Toen heb ik hem in de prullebak gegooid en er nooit meer last van gehad.

Maar ik  ben me er wel van bewust dat het geluk is geweest. M'n nichtje heeft hem met haar vierde verjaardag in de grijze bak moeten gooien en dat ging toen ook zonder moeite maar ja na 4 jaar.....

M'n neefje is net zo oud als Rune en die slaapt nog met speen. Als hij 's nachts wakker wordt gaat hij huilen als hij z'n speen niet kan vinden.....

Met Sver ben ik nu weer begonnen met de speen af te bouwen. De speen blijft boven en als hij moet wordt krijgt hij de speen op bed. In de box of op schoot krijgt hij hem niet meer. Als ik op visite ga neem ik wel een speen aan zo'n koortje mee maar dan doet hij meestal alleen het belletje dat er aan hangt in z'n mond of als hij in slaap gaat vallen z'n speen.

Ik ben benieuwd wanneer het gaat lukken zonder speen bij Sver.

« Laatste verandering: Maart 05, 2007, 11:02:24 door moemie » Gelogd
Chris
Dreumes
**

« Antwoord #6 Gepost op: Februari 27, 2007, 11:21:40 »

De speen kapot knippen (stukje eraf) is een trucje dat bij sommige kindjes helpt dus misschien moet je dat eens proberen?

Chris (26), mama van
Vic (26/7/2003) en
Fre (14/12/2006)
mamatotje
BANNED
Dreumes
*

« Antwoord #7 Gepost op: Februari 27, 2007, 11:38:01 »

Nou, hier gingen we afgelopen week een avondje logeren. And guess what?!
Mama was de fop vergeten mee te nemen.
Sorry Nick, vergeten, je moet maar 1 keertje proberen zonder.
Geen kik, helemaal niets.
Thuis geen aandacht aan gegeven, in bed gestopt, vroeg 1 keer om een fop en ik zei dat hij nog maar eens moest proberen zonder.
Nu al een week, ik durf ze dus voorzichtig weg te gooien.

(denk ik :smile )
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: