Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes van Youtube af te spelen. Gebruik het youtube-icoontje in het post-formulier. Plaats daarin de directe link naar het filmpje en kijken maar!

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Januari 09, 2009, 22:25:28

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Mammacafé op Vlaamse tv  (gelezen 256 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Heleen1
Zuigeling
*

Lief: +0/-0

« Gepost op: Oktober 07, 2008, 16:52:30 »

Beste allemaal,

Ik weet niet of dit linkje al ergens staat (zo ja, excuses), in ieder geval is het het delen waard. Ware woorden (vind ik) over borstvoeding, o.a. dat een hele generatie het borstvoeden verleerd was (volgens mij wel meer generaties, vreesik), en zelfs ook een ouder kind die geneit van mamamelk in beeld!

Dit alles is te horen en te zien in het verslag van de Vlaamse TV Oost, van de 'Opendeur-dag' van het Belgische Mammacafé. Kijk voor het - in mijn ogen ook weer zo hartverwarmend - filmpje op http://www.tvoost.be/nl/nieuws/2008-10-05/opendeurdag-mammacafe/

Groetjes,
Heleen (die helaas niet vlakbij een mammacafe woont..)
Ageeth
AdminiGEETHer
Super Mama

Lief: +36/-0

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 07, 2008, 17:37:26 »

Wat leuk om even te zien!
Gaaf dat jongentje (peuter-kleuterleeftijd) die zo'n smile op zijn gezicht krijgt en tong uit zijn mond...jammie jammie.
Heerlijk!

Groet Ageeth

Anouschka
Super Mama

Lief: +12/-0

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 07, 2008, 18:06:46 »

Leuk!!! echt een leuk borstvoedingsreclamefilmpje!  lol

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

mammacafé
BallenBak
Zuigeling
*

« Antwoord #3 Gepost op: December 01, 2008, 21:27:35 »

Wat fijn om hier op het filmpje uit te komen!  Ik ben Astrid, de Mama van Arne (de blije kleuter) die bijna 4 jaar is.  Ik ben oprichter van het Mammacafé in België.  Ik vond het ook een heel fijn filmpje...

Arne is intussen al 3 keer drinkend op tv geweest (twee keer voor tv Oost en één keer op één - man bijt hond).  Hij is de makkelijkste om 'op bevel' te laten drinken.  Hij mag 4 vaste momenten drinken, maar is dolblij als hij dan eens extra mag voor de film...

Via mammacafe.be/kindjes-aan%20de%20borst.aspx kan je hem op foto in actie zien.  Er is nog een filmpje op tv Oost en dat vind je via mammacafe.be/media.aspx.

Ik heb naast Arne dus ook een dochtertje Juna, en zei is bijna 1,5 (en dus ook nog aan de borst).

Groetjes!
« Laatste verandering: December 10, 2008, 03:14:02 door De Kerstman » Gelogd
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +39/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #4 Gepost op: December 01, 2008, 21:39:19 »

Hey Astrid,

Echt goed om te zien dat er ook in België langvoedsters zijn! Toch apart om jezelf op televisie te zien he? Ik vond het iig een heel aparte belevenis om mezelf op tv terug te zien.

Fijn om te horen dat je tandemt! Hoe is het tijdens de zwangerschap van Juna gelopen?

Groetjes Nynke

mammacafé
BallenBak
Zuigeling
*

« Antwoord #5 Gepost op: December 05, 2008, 22:20:17 »

Hallo,

Mijn verhaal staat integraal op mammacafe.be/geboorteregeling.aspx, elders op de site kan je mijn tandemhistorie (mammacafe.be/tandemvoeden.aspx) lezen en ook Juna's geboorteverhaal.

Mag ik even vragen of Ageeth en Nynke toevallig net die zijn die iets te maken hebben met het record simultaan borstvoeden, of is het toeval?

Groetjes!

Astrid
« Laatste verandering: December 10, 2008, 03:12:52 door De Kerstman » Gelogd
Ageeth
AdminiGEETHer
Super Mama

Lief: +36/-0

« Antwoord #6 Gepost op: December 05, 2008, 22:23:02 »

Hey Astrid!

Nee het is geen toeval, het zijn Nynke en ik die de ontmoetingsdag mede organiseren!

Groet Ageeth

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: