Leonie
Dreumes

Lief: +0/-0
|
 |
« Gepost op: Mei 28, 2007, 17:22:54 » |
|
Dat noemen ze dan babypret. Ik heb nog nooit zo'n negatieve site gezien. Ze zijn niet alleen negatief over borstvoeding >  maar negatief over het hele moederschap. BA http://www.babypret.net
|
|
|
|
« Laatste verandering: Oktober 17, 2007, 21:15:08 door MayLynn »
|
|
|
|
|
purk
Peuter

|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 28, 2007, 21:02:54 » |
|
hoi; zo he even gelzen over bv! jeetje das wel heel erg negatief. eerst is hetgoed en dan later.. pijnlijke tepels bla bla.... en tja waar ligt dat aan? verkeerd anleggen natuurlijk!!! ow ow ow het blijft tochaltijd weer wat met die bv! purk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dorinda
Zuigeling
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 29, 2007, 09:55:51 » |
|
Zeg dit is toch indirect reclame voor flesvoeding? Moeten we hier geen melding van maken??
ik zit hier echt met open mond van verbazing dat dit op het net staat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Annemam
Dreumes

|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 30, 2007, 09:41:34 » |
|
Sorry , maar ik ben het niet zo met jullie eens. Er zijn situaties waarbij de bv echt niet meer kan/lukt en als je als moeder besluit te stoppen is het heel moeilijk om info te krijgen over hoe en wat met flesvoeding. Sterker nog, er wordt je eerder een schuldgevoel aangepraat en dat kan heel pijnlijk zijn. Ik vind het goed dat er ook eens staat "Wees getroost, niet alleen borstvoeding geven, is leuk en gezond." Want zo'n beslissing maakt geen enkele moeder zonder verdriet! En er staat duidelijk dat flesvoeding een goed alternatief is, niet dat dat beter is.
Ik ben bij mijn eerste zoontje na 6 weken gestopt met de borstvoeding, het ging om een heleboel redenen niet meer. En het was de juiste beslissing; een oververmoeide, gestressde moeder is ook niet goed voor het kind en de gezondheid van mams. Daarna zijn we allemaal veel ontspannender geworden, ook mijn overprikkelde zoontje! En natuurlijk had ik er verdriet van en natuurlijk had ik hem het liefst het beste gegeven, maar het ging gewoon niet meer. Ik ben daarom ook intens gelukkig dat het nu met mijn tweede zoontje wel met succes lukt! Hij krijgt borstvoeding en daar ben ik heel trots op! groetjes, Anne
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +26/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 30, 2007, 16:02:54 » |
|
Is ook zo Anne, maar reclame en deskundige informatie zijn twee verschillende dingen..... Tuurlijk moet je als ouder ook goed voorgelicht worden over de verschillende soorten flesvoeding, het ene past namelijk beter bij je kindje dan het andere.... maar reclame is alleen maar eigen product roemen en als het kan andere producten subtiel afkraken... Reclames voor kunstvoeding lijken de borstvoeding te roemen, maar doen dit in feite niet.... ze mogen de eerste zes maanden voeding niet meer noemen, maar noemen dus gewoon de volgende voeding.... en dan op zo'n manier dat de borstvoeding na zes maanden niet meer voldoet. Het is heel sneaky.... maar de toon is wel gezet. Ook niet zo vreemd dat de mensen om je heen roepen dat er na zes maanden niet meer voldoende voeding in de borstvoeding kan zitten....
Ik sta niet negatief ten opzichte van kunstvoeding, mijn middelste is er ook mee groot gebracht. Maar sta wel negatief ten opzichte van de reclames.... Ze proberen op alle mogelijke manieren toch hun producten aan de man te brengen....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mamatotje
BallenBak
Dreumes

Lief: +5/-7
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Juni 01, 2007, 12:25:02 » |
|
Toch snap ik 'm niet Anne, je weet van te voren niet welke voeding het beste bij jou kind past, maar dat weet niemand, dat is gewoon echt een kwestie van uitproberen. Kijk, dat je hulp nodig hebt met het afbouwen, dat kan ik begrijpen. Maar die hulp is voor iedereen moeilijk te vinden. Ik bedoel, het heeft mij ook 3 kinderen gekost voor ik er achter was dat VBN en LLL al zo'n 30-40 jaar bestaat. Dát vind ik belachelijk. Dat artsen en CB van het bestaan van deze organisaties niet afweten is toch al te belachelijk, áls ze er al vanaf weten, moeten eerst je tepels er half afhangen voor ze je tel.nummers of websites doorgeven. Dáár moeten we vanaf!! (ik zou het trouwens niet eens een "goed" alternatief willen noemen, maar gewoon een alternatief :  )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Annemam
Dreumes

|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Juni 03, 2007, 11:34:01 » |
|
Nou, daar hebben jullie ook gelijk in hoor; er MOET meer bekendheid komen!! Want wat ik hier leer en lees op het forum, di einfo heb ik zelfs in het ZH van de lactatiedeskundige niet gekregen! Terwijl ik bij Casper heel intensief begeleid ben... Er komt zoveel bij borstvoeding kijken maar ik merk nu dat voor (bijna) alle problemen een logische verklaring is; het is zo natuurlijk! En het is jammer dat al die telnrs niet bekend zijn maar de weg naar poedermelk wel; daar ben ik het helemaal mee eens. Als er meer bekendheid was dan zouden meer moeders het volhouden. En daar ligt voor de overheid een grote taak! En reclame voor poedermelk; zo fout!
Maar waar we wat mij betreft ook vanaf moeten is dat als een moeder het geprobeerd heeft en het gaat niet, er geen schuldgevoel wordt aangepraat: poedermelk is geen schande en een goede moeder herken je aan veel meer dan alleen de bv! (hoe ga je om met groentepotjes, TV, snoep/koek, buitenlucht etc) En als kinderen er goed op groeien, alles lekker binnenkrijgen, waarom is het dan geen "goed" alternatief? Groetjes, Anne
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mamatotje
BallenBak
Dreumes

|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Juni 03, 2007, 18:55:54 » |
|
Sja, da's dan de bv goeroe in mij!! Borstvoeding is goed, heeft alles, vitamines, mineralen, ijzer, vet, alles is afgestemd op jou kleintje. Het allermooiste vind ik dat bv met je kindje meegroeit. Een kindje van een paar dagen heeft andere behoeftes en benodigdheden dan een kindje van 4 maanden. Borstvoeding groeit daar in mee. Dan wil ik verder niet gaan zeuren over uitsluitend tot 6 maanden etc.. (alhoewel ik daar wel helemaal achter sta)
Hoe kunnen ze kv dan een goed alternatief noemen!? Een kindje van 1 dag drinkt dezelfde voeding, alleen iets minder, als een kindje van 4/5 maanden. Naar mijn idee kan dat dus niet. Neem me niet verkeerd hoor, ik ben blij dat het er is, maar ik zou zo graag, heel veel dingen anders zien.
Kinderen groeien trouwens ook op rijstewater met wat extra vitamines er aan toegevoegd, krijgen ze niet alles binnen, maar ze groeien er wel op ;)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marloes
BallenBak
Mama

Lief: +7/-11
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Juni 03, 2007, 23:08:26 » |
|
haha, kinderen groeien idd op alles... mijn vader is in 1944 geboren... toen was er niks zo vlak na de oorlog (limburg was toen al bevrijd) en die heeft aangelengde erwtensoep te eten gekregen...!!! ;)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mamatotje
BallenBak
Dreumes

|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Juni 04, 2007, 10:14:39 » |
|
mijn vader is in 1944 geboren... Hé!!! Mijn vader ook, maar mijn oma was net zo'n fanatieke bv'er als ik!! ;)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marloes
BallenBak
Mama

Lief: +7/-11
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Juni 04, 2007, 13:04:41 » |
|
mijn opa en oma hadden een hotel te runnen, dus geen tijd voor bv denk ik... weet het ook niet, zijn allebei dood, kan het ze niet meer vragen helaas. Maar denk dat oudste zus van mijn vader voor de kindjes zorgde.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mamatotje
BallenBak
Dreumes

|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Juni 04, 2007, 13:41:02 » |
|
Mijn opa en oma woonden in de stad Groningen toendertijd, hadden niet zo heel veel "last van" de oorlog geloof ik.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chris
Dreumes

|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Juni 05, 2007, 10:04:02 » |
|
En om over de toon nog maar te zwijgen... er staat gewoon ook foute informatie op. Zoals deze: Jouw baby kan de borst weigeren, omdat het moeite heeft met ademhalen tijdens het drinken. Zorg tijdens het drinken ervoor dat jouw kind vrij kan ademen door zo nodig de borst met wat vingers weg van het neusje te houden. Ook een verkouden baby kan moeilijk drinken. Vraag aan jouw huisarts om neusdruppels en gebruik die voor het voeden. :o  > 
|
|
|
|
|
|
Chris (26), mama van Vic (26/7/2003) en Fre (14/12/2006)
|
|
|
mamatotje
BallenBak
Dreumes

|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Juni 05, 2007, 13:00:25 » |
|
YESSSS!!!!! Hoe loop je een borstontsteking op!!! Ik ga een klacht indienen!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Annemam
Dreumes

|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Juni 05, 2007, 14:08:47 » |
|
O.k., o.k., info is inderdaad onder de maat. Goedkoop uiterlijk en slecht geinformeerd. Ben ik met jullie eens. Ik struikelde alleen even over flesvoeding vermelding wel of niet. En mamatotje; natuurlijk is BV het aller-allerbeste! Super dat je daar zo voor gaat! En laat jouw gedrevenheid mij kracht geven om door te gaan! Groetjes, Anne
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|