We zijn vanmorgen weer op het CB geweest.
Eerst maar ff de cijfertjes; Bodi weegt nu 10.060, en is 73 cm lang. Vorige keer (6 weken terug) was dat 8.980 en 70.5 lang.
Lijkt mij dat het hartstikke goed met mijn mannetje gaat toch? En toch kreeg ik WEER commentaar op het feit dat Bodi te veel voedingen krijgt, en dat hij s'nachts niet meer hoort te komen voor een voeding!

Volgens haar hoort hij nu nog maar 3 voedingen te krijgen, en moet het bijvoeden nu belangrijker dan de BV gaan worden.
Ze vond het veel te vaak dat hij om de 3 uur nog lekker bij me drinkt, dus zei ik; wat kan ik daar nou aan doen? als hij honger heeft krijgt hij eten!
Ze zegt dat als hij straks wakker wordt en ik merk dat hij honger krijgt, dat ik hem dan een broodje moet geven ipv de borst. Hij hoort 3 borstvoedingen te krijgen en drie maaltijden,en dan 2 keer een tussendoortje, want de bijvoeding gaat nu toch wel belangrijker worden dan de BV, daar gaat hij natuurlijk van groeien waren haar woorden. (tja hij groeit nu niet zeker???)
En het ergste was nog dat ze zei; ja je hoeft natuurlijk niet meteen te stoppen met BV, maar het moet wel echt minder gaan worden hoor..

Nou dat ben ik ook echt niet van plan zei ik!! En s'nacht krijgt hij gewoon nog de borst als hij wakker wordt, wat moet ik dan? Hem maar laten huilen?
Ik zei nog dat ik dacht dat het eerste jaar BV het belangrijkst was, en dat bijvoeding ook echt BIJvoeding is om hem alvast voor te bereiden op het echte werk zeg maar.
Maar volgens haar is dat het eerste half jaar het geval, en daarna moet bijvoeding het belangrijkst gaan worden..

En ik moest hem ook maar water of thee tussendoor gaan geven...ehm hij krijgt toch BV??
Je bent met die methode bezig he? hoe heet dat ook alweer? Rapley zei ik een beetje geirriteerd, want ik heb het vorige keer voor haar opgeschreven zodat ze op inet kon kijken wat het precies inhoud, naar mijn mening erg belangrijk als je op het CB werkt zodat je weet waar je het over hebt! Ik kan niet zo goed in mijn eigen woorden uitleggen wat het precies allemaal inhoud namelijk.
Ze zei ook steeds tussen de flessen door ipv tussen de BV door, ik verbeterde haar steeds wat haar een beetje irriteerde denk ik, maar heb het idee dat ze gewoon 1 lijn trekken tussen flessen kinderen en BV kinderen??
Pfff, ik weet dat ik het goed doe, maar begin toch weer zo een twijfelachtig gevoel te krijgen door zo iemand. Ik kan hem toch niet dwingen te gaan eten? hij mag het nu van mij helemaal zelf uitzoeken of hij het nu in zijn mond stopt of dat hij het lekker tussen zijn vingertjes wil kneteren..lekker laten ontdekken toch?!
Zijn eten op een dag gaat ongeveer zo;
07:30 BV
10:30 BV
Tussendoor een stukje fruit
13:30 BV
Tussendoor soms een liga (lees een kwart..)
16:30 BV
17:30 groente als hij dat wil, en sinds gister af en toe een lepeltje joghurt.
18:30 in bad (niet elke dag..)
19:30 BV en naar bed
23:00 BV
03:00 BV
Dit zijn wel ongeveer tijden hoor, hangt soms een beetje af van hoe laat hij wakker wordt.
Wat vinden jullie hier van? Zitten jullie al op veel minder voedingen?

Joyce