Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes van Youtube af te spelen. Gebruik het youtube-icoontje in het post-formulier. Plaats daarin de directe link naar het filmpje en kijken maar!

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. September 07, 2008, 14:22:57

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: BSM therapie  (gelezen 1069 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Balletje
Global Moderator
Super Mama

Lief: +30/-4

Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet

« Gepost op: November 01, 2007, 11:34:25 »

Omdat het anders zo lastig terugvinden is... hier even de link naar de website: http://www.bsmnederland.nl/ waar meer info staat over de therapie die Astrid en Thomas zoveel ondersteuning geven. Hoop dat Astrid hier nog wat meer uitleg wil geven of vertellen in hoeverre het Thomas nu al helpt.

Zou wel een hele fijne informatie voorziening voor ouders zijn met vergelijkbare ervaringen.

Groetjes Nynke

Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée

yfke
Those who are lost are not forgotten
Global Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0

« Antwoord #1 Gepost op: November 01, 2007, 11:51:03 »

Ah gelezen  smile

astridmv3
Super Mama

Lief: +15/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #2 Gepost op: November 01, 2007, 13:19:13 »

Ja bsm is een ruim begrip he?
Op die site is idd veel info te lezen.

Met thomas zijn we in juni begonnen, eerst een intakegepsrek met de therapeute en mij alleen, van zwangerschap tot nu.
ook over de ouders en familieachtergrond wbt ziektes e.d. werd gesproken.

de 2e keer kwam thomas mee en in die week die ertussen lag heeft ze toen een aantal oefeningen opgesteld.
Moet zeggen... kreeg toen 6 oefeningen die 6 dagen in de week gedaan moeten worden. Dat vergt veel discipline van jou als ouder.
Maar we merkten al heeel snel goede resultaten, thomas werd rustiger, minder opstandig.

soms kunnen er ook oefeningen zijn die juist overprikkelen en averechts kunnen werken, dat merkten we 6 weken later, vlak voor de zomervakantie, thomas reageerde totaal verkeerd, snel overleg met de peute gehad en oefeningen late vallen, andere oefeingen gekregen en toen kwamen we weer in rustiger vaarwater.

Inmiddels zijn we wat maandjes verder en merken de juffen op school heel erg duidelijk verschil in hoe het met thomas gaat, minder angstig, minder extreme reacties op nieuwe situaties (van februari tot juni was het naar school gaan een rampenplan, iedere ochtend grote drama's met brengen en smiddags opnieuw).

goed, ik kom later nog wel, als je vragen hebt, stel ze maar Knipoog
lisanne roept...

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
yfke
Those who are lost are not forgotten
Global Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0

« Antwoord #3 Gepost op: November 01, 2007, 13:45:03 »

ik ben veel te nieuwwschierig dan, maar wat voor soort oefeningen krijg je dan?
Ik heb de site gelezen, maar kan me er niet echt nog iets bij voorstellen.

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #4 Gepost op: November 01, 2007, 13:50:18 »

ja het zijn hele simpele oefeningen soms als bijv. een bal stuiteren (maar goed daar raakte thomas dus van overprikkeld)
of op schoot en dan heen en weer wiegen, masseren van zijn buik, benen, hoofd, gezicht en rug en dat heeft echt merkbaar resultaat zijn lichaam wordt soepeler.
het is ook een stukje voorbereiding op... hij moet eigenlijk door de osteopaat behandeld worden er zitten blokkades in zijn schedel en nek maar hij wil niet behandel worden, nou ja, vorig jaar iig niet, toen kreeg hij mega driftbuien.

oh nog een oefening is 'hand schudden' 

vraag me niet waarovoor ze precies zijn want dat weet ik ook niet 123 maar merk wel dat het beter gaat.

heb nu 8 oefeingen waarvan er 2 zijn die iedere dag moeten en de rest moet 4 of 5x per week.
het kost over de hele dag genomen hooguit een kwartier twintig minuten en je bent dan dus gewoon even als ouder 1 op 1 bezig.

onze bsm therapeute is daarnast al 15 jaar logopediste en daar zijn we ook mee bezig geweest maar willen nu eerst de bsm goed op gang hebben voordat we daarmee verder gaan.

het is bij thomas iig ook erg duidelijk dat hij veel snapt maar et zelf niet kan verwoorden, da's super frustrerend natuurlijk.

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Balletje
Global Moderator
Super Mama

« Antwoord #5 Gepost op: November 01, 2007, 14:10:57 »

Bal stuiteren lijkt me ook net even te hoog gegrepen... Het is voor Thomas niet "voorspelbaar, beheersbaar" genoeg. De bal stuitert niet iedere keer hetzelfde, komt hoger of lager, maakt andere geluiden naar mate de bal harder of zachter op de grond komt.... Voor ons compleet normaal, voor hem een ongeleid projectiel wat waarschijnlijk ook angst aanjaagt. Gaat rustig overrollen wel goed? Dus zonder stuiter of kaatsbewegingen?

Groetjes Nynke

Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #6 Gepost op: November 01, 2007, 14:26:54 »

nou tis geen kwestie van onbeperkt dingen doen he?
het mag of moet ook 2x links en 1x rechts bijvoorbeeld en dan mbv mij, ik hou de bal vast en hij moet hem uit mijn handen slaan.
hebben ook een tijdje moeten overgooien met een grote zware bal en dan ook max 5x

handenschudden net zo, ook een x aantal keren.

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +21/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #7 Gepost op: November 01, 2007, 18:22:46 »

ja dat snap ik astrid, maar heb net van onze RT gymjuf begrepen dat juist het stuiteren van de bal heel eng is voor kinderen. De bal is voor hun begrippen onvoorspelbaar. Door te stuiteren leren ze de bal beter kennen en leren ze veelal de angst voor de bal te verliezen... maar is intensief en je ziet je kind in het begin heel vaak wegtrekken en oogjes knipperen...

Als je een bakje op de grond gooit, gaat het alleen maar naar beneden (of maar beperkt weer terug omhoog) maar een bal komt bijna net zo hoog als dat je hem naar beneden geslagen hebt. Met die gedachte in mijn achterhoofd zou ik me voor kunnen stellen dat dat voor zijn koppie even nog wat te hoog gegrepen is (qua veranderingen dan he? niet qua intelligentie).

Groetjes Nynke

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #8 Gepost op: November 01, 2007, 19:26:39 »

ja ik snap je, snap wat je bedoelt

die oefening is ook gestopt, ze weet ook wel vrij duidelijk wel van de oefeinngen er gestopt moet als wij het idee hebben dat hij overprikkeld raakt.

groetjes Astrid
ERG trotse mv
astridmv3
Super Mama

« Antwoord #9 Gepost op: November 16, 2007, 10:14:27 »

Gisteren weer bij de bsmpeute geweest, ze is erg te spreken over de vooruitgang van Thomas.
ga nu een afspraak maken bij de osteopaat want dat zal ook een heel stuk gaan schelen mbt de druk in thomas zijn hoofd.

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Balletje
Global Moderator
Super Mama

« Antwoord #10 Gepost op: November 16, 2007, 10:28:55 »

Wat fijn Astrid! Altijd leuk om een compliment te krijgen van je therapeute! Hoe vind jij het nu gaan met Thomas? Zie jij ook vooruitgang en is hij hierdoor thuis ook anders dan voorheen? Is hij ook al weer goed in zijn ritme met school?

Groetjes Nynke

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #11 Gepost op: November 16, 2007, 11:09:45 »

Ja da's idd leuk

net de osteo gesproken, maandag om half 10 moeten we daar zijn.
ik blijf er niet bij (met de bsm peute over gehad) omdat thomas bij mij toch anders reageert, dan als ik meer op afstand ben.

ik vind het spannend

reageer later op de rest

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Balletje
Global Moderator
Super Mama

« Antwoord #12 Gepost op: November 16, 2007, 12:41:59 »

Je kan mooi vlot terecht! Da's fijn!

Hoor straks de rest wel

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #13 Gepost op: November 16, 2007, 14:49:03 »

Citaat
Zie jij ook vooruitgang en is hij hierdoor thuis ook anders dan voorheen? Is hij ook al weer goed in zijn ritme met school?

Thuis is hij vaak wel anders maar niet altijd, het is natuurlijk thuis anders en anders gestructureerd dan op school
op school gaat het prima.
thuis kan hij zijn aandacht langer bij iets houden.
van de week druk geknutseld van en voor sinterklaas.

gut, tis alweer tijd om te halen, ik ben weer weg

doeg!

vind het wel mega spannend voor maandag, hoop dat ik mijn eigen zenuwen kan onderdrukken en dat thomas gewoon mee gaat en geen driftbui krijgt (zoals ruim een jaar geleden, wat zeg ik, al bijna 2 jaar want hij ging in januari 2006)

Edit Nynke: even quote gefixed
« Laatste verandering: November 16, 2007, 14:58:10 door Balletje » Gelogd

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Balletje
Global Moderator
Super Mama

« Antwoord #14 Gepost op: November 16, 2007, 14:57:56 »

Hihi ik bedoelde of jij thuis ook vooruitgang zag in zijn gedrag en doen en laten.... sinds je zoveel oefeningen met hem doet en met BSM bezig bent. Wat heeft hij allemaal geknutseld voor sint?

Groetjes Nynke

Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog
  Print  

Ga naar: