mamatorist
Global Moderator
Super Mama

Lief: +8/-0
|
 |
« Gepost op: April 30, 2008, 15:03:14 » |
|
Ik vind dit ook wel onder gezondheid vallen dus ik plaats het maar hier. Ik heb zo'n enorme droge huid dat ik er gek van word. Ik douche me eigenlijk al jaren met sanex of met karnemelkmeisje, maar dit werkt blijkbaar niet meer. Vanmorgen heb ik, na lang zoeken, een potje dagcreme gevonden en dat op mijn gezicht gesmeerd. Ik vroeg de huisarts al om raad en die adviseerde me om me na het douchen in te smeren, maar waarmee? Ze had het over bodylotion. Daarvan vond ik ook nog een fles in de kast maar de inhoud was in vergaande staat van ontbinding. Dus die fles heeft een enkele reis kliko gekregen, maar wat moet ik er nu opsmeren?? Hebben jullie enig idee??? Ik heb in de stad al drie flessen douchespul voor de extra droge huid gekocht want daar valt het wel onder denk ik als ik de schilfers zie.
Kriebelige groetjes van Marloes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: April 30, 2008, 15:07:19 » |
|
Hoi Marloes, dan geven wij elkaar maar een hand. Ik heb trouwens vanmorgen een creme op mijn gezicht gesmeerd. DIe pot kan ik in de vuilnisbak mikken. Wat jeukt mijn gezicht zeg! Maar ook overal op mijn lijf. Vooral als het vriest. (maar dat doet het nu niet meer) Dagelijks douchen zou ik willen maar dan jeukt mijn huid echt verschrikkelijk!
Ik heb nog geen oplossing gevonden! Wel al enkele keren voor naar de huisarts geweest. Niks aan mijn huid te zien. Die weet dus ook niet wat hij eraan moet doen.
|
|
|
|
|
|
Groetjes Anouschka mv Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (geb. 12 sept. 07) 
|
|
|
|
|
mamatorist
Global Moderator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: April 30, 2008, 15:14:57 » |
|
Heb jij trouwens ook zo'n droge hoofdhuid??? En als je je benen hebt onthaard? Dan heb ik zeker twee dagen een witte waas op mijn benen, maar om nou voortaan als Bokito door hetleven te gaan zie ik ook niet zitte.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
yfke
Those who are lost are not forgotten
Global Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: April 30, 2008, 15:19:49 » |
|
gewoon een simpele bodylotion of vaseline 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jelief
hehe eindelijk een andere ticker ;)
Mama

Lief: +4/-0
Je kan ook niet alles weten...
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: April 30, 2008, 15:41:28 » |
|
Ik heb ook een behoorlijk droge huid. Bij mij werkt de doucheolie van NIvea wel goed. Ik merk iig dat nu ik iets anders gebruik mijn huid beduidend droger is. Goed scrubben is een must (niet elke dag maar een keer in de week) Niet te lang douchen en al helemaal niet in bad. Daar droogt je huid van uit. Of je moet in een zemelenbadje gaan ;) ) Insmeren met (baby) olie voor het afdrogen schijnt ook goed te helpen. En ik smeer zelf zelden, alleen mijn gezicht en armen elke ochtend en avond.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Balletje
Global Moderator
Super Mama

Lief: +30/-4
Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: April 30, 2008, 17:11:24 » |
|
Smeer hier in jeuk/droogheid gevallen met nertsolie, trekt snel in (ruikt wel beetje typisch) maar huid knapt er beduidend van op en er blijft niet een vette waas achter.
Leef met jullie mee!
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée 
|
|
|
|
Ageeth
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: April 30, 2008, 17:19:39 » |
|
Naar die jeuk! Elke week een keer scrubben helpt goed, en na het douchen niet afdrogen maar insmeren met babyolie en dan oplaten drogen. Dat werkt heel erg goed, maar ja daar moet je dan wel de tijd voor hebben...Deed die vroeger elke dag, maar nu met Kyan lukt dat helaas niet. Als het bij mij erg is smeer ik mezelf in met de tube bodycreme van Weleda dat is echt een onzettend vette maar fijne creme.
Succes! Groet Ageeth
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mamatorist
Global Moderator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: April 30, 2008, 17:25:18 » |
|
Scrubben, dat doe ik nooit!!! Wel neem ik af en toe een harde spons of zo'n puff of hoe dat ding ook heten mag en schrob me daar mee schoon maar ik heb het idee dat het dan alleen maar erger wordt met de schilfers.
groetjes van Marloes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: April 30, 2008, 20:18:53 » |
|
gut wat herkenbaar allemaal.
ook hier hele droge hoofdhuid en gezicht. rest ook wel ik gebruik onder de douche nu de baby body/hair creme voor onder de douche/in bad. insmeren, zo'n hekel aan, doe ik eigenlijk niet.
voor m'n gezicht heb ik dag/nacht creme van de tuinen
|
|
|
|
|
|
groetjes Astrid ERG trotse mv Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1) 
|
|
|
|
Yvonne
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: April 30, 2008, 20:28:38 » |
|
Hihi, hier nog een lotgenoot. Vooral als het vriest en de verwarming aan staat dan krap ik me een ongeluk aan mijn benen. In mijn slaap soms tot bloedens toe. Ik ben daar uiteindelijk een jaar of 12 geleden een keer voor bij een dermatoloog geweest. Bloedgeprikt en al (daar kwam toen ook mijn koemelkallergie op zijn retour uit...). Ik mag niet meer douchen met zeep, doucheschuim, etc. Gewoon met water. Klinkt misschien raar, maar volgens haar is dat in onze moderne schone tijd niet nodig. Als ik het persé wil dan met ongeparfumeerde doucheolie of Sebamed. En elke avond een ongeparfumeerde bodylotion. Zij raadde mij toen de Vaseline Intensive Care aan voor de droge huid (zit in een witte met blauwe fles). Ik smeer daar liters van, vooral in de winter. Succes!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: April 30, 2008, 21:13:46 » |
|
Hoi, Ik ben weer thuis! Mijn hoofdhuid is ook droog. Ik let wel op de shampoo die ik gebruik. Ik kan niet alles verdragen. En dan creme in mijn haar. Dat scheelt ook. Maar dan wordt mijn haar weer zo snel zwaar en vettig.  Badderen is funest. Maar wel lekker soms. Ik douche de laatste tijd vaker dan dat ik badder. Dat scheelt wel iets. Ik smeer niet vaak want tegen mijn huid valt niet te smeren. Als er een wondermiddel bestaat, dan hoor ik dat graag. Vaseline intensive care wil ik wel eens uitproberen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rebeca
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Mei 01, 2008, 13:59:14 » |
|
ik heb er ook heel veel last van . ik gebruik nu duidoornolie van Weleda en het werkt als een tierelier.voor het douchen gebruik ik nu nog sebamed, maar zodra die op is ga ik over op duindoor voor onder de douche. is wel duur, maar het werkt wel bij mij.
liefs rebeca
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mamatorist
Global Moderator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Mei 03, 2008, 08:50:02 » |
|
Hoi allemaal,
ik heb mijn armen en benen gisteravond en vanmorgen ingesmeerd met de bodylotion sensetive van de Etos eigen merk en ik voel nu al dat mijn huid niet zo schuurt. Wat een heerlijk gevoel zeg. Zelfs mijn handen voelen glad aan van het smeren. Deze is ook niet zo duur als sommige merken, want ik verbaas me soms echt erover hoeveel er voor bepaalde producten gevraagd wordt.
Groetjes van Marloes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Mei 03, 2008, 20:31:40 » |
|
JA en die dure merken hoeven niet eens goed te werken. Ik heb ook al heel wat geprobeerd. Zo heb ik nu weer gezichtscreme staan die echt kriebelt. Dan durf ik al niet te vaak achter elkaar te smeren. Want dan loop ik dadelijk weer met een rooie boei rond.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|