|
Lilian
|
 |
« Gepost op: Januari 22, 2009, 13:38:18 » |
|
Ons Emmaatje klaagt al zo lang over dat ze zo moe is. Het begint al een half uurtje nadat we 's morgens beneden komen. Ik ben zoo moehoe. Ik wil op de bank liggen. Dat gaat nu al een paar maanden zo. Ik dacht eerst dat het kwam omdat ze haar middagslaapje aan het afbouwen was, maar ze is ook moe als ze wel slaapt 's middags. 's nachts slaapt ze ook gewoon goed. Zelfs als er een vriendinnetje komt spelen kruipt Emma soms liever op de bank. Wij denken ook dat ze het doet omdat ze dan haar speentje mag. (Die mag ze alleen in bed). Dat ze zo verslaafd is dat ze er alles voor over heeft om 'm te mogen. Maar ik wil het nu eens weten of er niet meer aan de hand is, zoals bijvoorbeeld bloedarmoede. Dus Bram vanmorgen met haar naar de dokter en na ons verhaal had ze meteen zoiets van: dat gaan we eens helemaal uitzoeken, dus helaas moet Emma er ook aan geloven en moeten we bloedprikken. En meteen haar oortjes even laten nakijken, want ze hoort echt slecht volgens ons en ja hoor: beide oortjes vol vuil en een oortje ontstoken. We doen het nog even zonder kuurtje, want ze klaagt nog niet. Maar moeten volgende week naar de KNO, misschien buisjes voor Emma. ben benieuwd... 
|
|
|
|
|
|
Groetjes, Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007) 
|
|
|
|
Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
|
 |
« Gepost op: Januari 22, 2009, 13:38:18 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
daan28
Super Mama

Lief: +8/-0
Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 22, 2009, 13:44:09 » |
|
Och die arme Emma en neem maar van mij aan dat er niks vervelender is dan als een kind zich alleen maar moe voelt,lees de topic over veerle maar eens. Kan ook heel goed komen door haar oren keel neus,wordt bij veerle na 3 jaar in het ziekenhuis te hebben gelopen nu eindelijk ook eens nagekeken. Het kan natuurlijk ook een gedragsprobleem zijn,dat kan ook nog steeds bij veerle zo zijn,maar we willen alles medisch uitsluiten en een baby van 6 maanden met pyschische klachten,veerle is namelijk altijd al moe. Fijn dat jullie huisarts het wel serieus neemt. succes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jochemsmama
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 22, 2009, 21:58:37 » |
|
Fijn, Lilian, dat je huisarts meteen serieus op jullie verhaal ingegaan is. Hopelijk is het iets simpels en makkelijk te verhelpen. En buisjes, het is even een ingreep maar meestal voelen kindjes zich daarna stukken beter, gaan beter horen (niet perse beter luisteren), dus dat zal allemaal wel goed komen.  Babette
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

Lief: +50/-1
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 23, 2009, 10:15:52 » |
|
Hey Lilian, Wat vervelend dat Emma zich zo moe voelt! Goed dat je actie hebt ondernomen en dat de huisarts ook verder wil zoeken! Er kunnen verschillende dingen de moeheid veroorzaken. Bij Irene waren het de "snelle suikers" en ging het al stukken beter toen ze andere limonade te drinken kreeg. Bij Anne waren het meerdere dingen, ziekte van pfeiffer en haar allergie die haar luchtwegen vaak lieten rommelen waardoor de amandelen te lang overprikkeld zijn. Amandelen er uit (neus was zeker ook geen overbodige luxe zei de chirurg) maar daarna nog niet echt veel beter... toen dieet weer aangescherpt en ze ging opknappen heen. Hoop dat ze er bij Emma snel achter zijn wat het veroorzaakt! Meiske moet toch ook gewoon lekker kunnen spelen en ravotten zonder gelijk weer te moeten uitrusten...
|
|
|
|
|
|
Zin in forumuitje? We zijn weer aan het plannen!!!!
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!
Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
|
|
|
|
Lilian
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 23, 2009, 16:34:43 » |
|
Nou, vanmorgen bloed geprikt. Het liep niet helemaal lekker. Emma was heel knap vond ik, ze zei even AU, toen de naald erin ging, maar bleef met huilen nog even afwachten. En wat denk je: komt er geen bloed!!  Toen ging die muts (sorry) met die naald lopen wrikken om te kijken of ze die ader alsnog kon vinden, ja, toen had Emma het er wel mee gehad. Wat was dit zielig zeg. En die lieve schat van me bleef zo netjes stil zitten en onderging het allemaal met alleen een verdrietig en pinjnlijk huiltje. Ik werd ter plekke niet goed kan ik je zeggen.  Dus na een tijde besloot ze dat het toch nog een keer in de andere arm moest. Arme Emma. Gelukkig ging die wel in 1x goed. En mijn kleine bikkel was er ook snel overheen. Ik had gisteravond in de stad 2 kleine cadeautjes voor haar gekocht en die mocht ze in de auto uitpakken. Ze was er erg blij mee. En daarna ging ze lekker spelen op de psz. Ik ga haar zometeen ophalen bij de gastouder, moest helaas werken. Maandag kan ik bellen voor de uitslag. En donderdag moeten we naar de KNO. Ben benieuwd. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 23, 2009, 16:45:13 » |
|
Wat een kanjer!!!! Het is verrekte lastig om bij kinderen bloed te prikken. De aderen zijn nog klein en ze kunnen ook nog alle kanten op... zgn roladertjes willen ze het nog wel eens noemen. Bij Irene konden ze toen ze klein was ook de ader slecht aanprikken (schoot steeds opzij) en lukte uiteindelijk alleen in haar handje. Paar jaar later is het gewoon in één keer raak. Daarom willen de meeste verpleegkundigen ook geen kinderen prikken... hun eigen hart bloed dan met mama mee. Fijn dat het de tweede keer toch gelukt is! En dat ze het zo dapper ondergaan heeft en netjes stil is blijven zitten!!! De cadeautjes had ze dubbel en dwars verdiend!
|
|
|
|
|
|
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!
Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
|
|
|
Marloes V.I.P.
Superplusmama
Super Mama

Lief: +21/-2
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 23, 2009, 17:20:00 » |
|
Ach je arme meisje. Wat een dapper grietje zeg. Ik kan me indenken dat je dan zelf het liefste mee wilt brullen. Fijn dat jullie huisarts je zo serieus neemt en meteen verder kijkt. Ik ben benieuwd wat er uit komt. Een dikke beterschapsknuffel! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ageeth
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 23, 2009, 22:03:49 » |
|
ow naar hé dat bloedprikken... Wat een bikkel is ze toch dat ze zo goed stil bleef zitten! Helemaal bij de 2e keer.  Ageeth
|
|
|
|
|
|
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl 
|
|
|
|
Lilian
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Januari 26, 2009, 20:47:56 » |
|
Vanmiddag naar de huisarts gebeld, maar waren te laat, moet tijdens telefonisch spreekuur en de assistente kon weinig zeggen. Ze heeft wel gezegd dat Emma een te laag hb had en een te hoge bloedbezinking. (Heet dat zo?) Wat er verder over gezegd kon worden, daarvoor moeten we dus morgen de dokter zelf aan de telefoon krijgen. Ik maak me wel een beetje zorgen. Gekke is dat Emma niet echt ziek is momenteel, maar ze ziet er zo slecht uit. Spierwit koppie en rood omrande ogen. Echt een naar gezicht vinden Bram en ik. Dus hopelijk morgen meer duidelijkheid en als het maar niks ergs is... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Januari 26, 2009, 21:37:42 » |
|
Hey Lilian, Niet teveel zorgen maken meis, als het ernstig was geweest, had de huisarts jou echt wel gebeld zodra zij de uitslag binnen had! Bezinking iets te hoog, kan een ontsteking betekenen. Te laag hb is een ijzertekort. Dit kan de moeheid allemaal wel verklaren! Ga nou maar gewoon rustig slapen straks meis! Als er wat ergs loos was, hadden jullie allang wat geweten! Morgen gewoon even bellen, dan hoor je het vanzelf uit je huisarts haar mond!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lilian
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Januari 27, 2009, 20:48:24 » |
|
Je hebt helemaal gelijk Nynke, ik maak me veel te snel druk. Vanmorgen met de HA gebeld en Emma's HB is helemaal niet te laag, was 7 en is normaal voor een kind van haar leeftijd. Haar bezinking was iets te hoog, maar volgens de HA hing dat samen met haar oorklachten en moeten we even de KNO komende donderdag afwachten. Geen reden tot zorgen dus. En dat doen we dus ook maar niet meer...  Ik zal het wel laten weten. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Januari 27, 2009, 20:50:18 » |
|
Gelukkig maar meis!!!! Bezinking heeft meestal wel iets met onsteking te maken en als oren niet rustig zijn... kan dat die bezinking verklaren. Komende donderdag is gelukkig al snel!!! Hoor het graag straks van je!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
yfke
First class twat!
Administrator
Super Mama

Lief: +8/-0
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Januari 28, 2009, 09:55:15 » |
|
Hmm als die oorontgsteking al langer speelt kan het wel een hoop verklaren hoor, maar wat gek dat ze geen Ab geven oid.
|
|
|
|
|
|
 Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.
|
|
|
|
Lilian
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Januari 29, 2009, 21:02:40 » |
|
Hoi Yfke, ik denk dat ze geen AB geven als Emma niet echt pijn heeft. Het is ook geen heftige ontsteking, beetje rood alleen. Ik weet het eigenlijk verder ook niet. Vandaag naar de KNO geweest. Emma heeft vocht achter haar trommelvliezen en dat belemmert haar gehoor 30-40%. Daarnaast zorgt dit voor steeds een ontsteking. Omdat het wat de ontsteking betreft niet superheftig is, hebben we besloten om het nog een maandje te geven, misschien gaat het vanzelf over. Maar anders krijgt Emma buisjes. Anders is de KNO bang dat ze een ontwikkelingsachterstand oploopt. Dat moeten we natuurlijk niet hebben. Ben wel blij dat we nog even mogen wachten en ik hoop heel erg dat ze niet onder het mes hoeft. Maar ja, anders is het maar zo he. Ik hoop alleen dat ze niet meer zo vaak ziek is als dit dan gedaan is. Arm meiske. Altijd maar zo kwakkelen. We noemen haar onderhand ook ons kwakkelkind. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Januari 29, 2009, 22:47:03 » |
|
Bah, als er vocht achter zit, zal dat toch weg moeten. Als het van nature weg gaat, prima natuurlijk. Maar als dit te lang duurt gaat dit toch ten koste van haar gezondheid toch? Buisjes plaatsen is op zich een kleine ingreep, al is de narcose wel fiks. Dikke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|