Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.nl Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes af te spelen zonder extra codes te plaatsen. Plaats url van het filmpje (youtube, liveleak, etc) in je post en het forum maakt er bij bekijken of plaatsen automagisch een speler van.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Februari 10, 2012, 03:09:49

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Jasper ziekjes  (gelezen 2587 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Nicole
Moderator
Super Mama

Lief: +11/-0

« Gepost op: November 26, 2009, 08:54:49 »

Jasper heeft sinds dinsdagmiddag koorts is begonnen een paar uur nadat we de mex enting gehaald hadden, dacht ach misschien een reactie erop dus paracetamol erin en hij heeft heerlijk geslapen ook 's nachts, gisteren door de dag heen nog steeds koorts, steeds 38-38,5 , gisterenmorgen maar ff huisarts gebeld omdat ik ook dacht dat ie een koortslipje had, moest het ff in de gaten houden, zinkzalf erop smeren, maar als ik het nu bekijk lijkt het wel mee te vallen, maar ja wil ook geen risico lopen....gisterenavond ging hij met koorts naar bed 39,0, paracetamol erin, neus gesprayd, uien onder zijn bed, want hij is ook beetje snotterig...wel de hele dag door gewoon gegeten en gedronken......vanmorgen werd hij huileriger wakker, had een flinke poepbroek, dacht temp hem meteen want voelde wamr aan en was dus al 39,5  Schrik!...gelukkig wou hij wel drinken en wat er voor de rest allemaal gebeurde kon hem niet interesseren, normaal als de tv aan gaat op de slaapkamer is ie meteen wakker en nu viel hij bij mij in slaap, komt anders ook nooit voor, net de huisarts weer gebeld, assistente zou ff overleggen met de huisarts en moet ik tegen 10 uur weer terugbellen....ben benieuwd....al opvang geregeld voor Floor voor het geval we naar de dokter zouden moeten terwijl zij opgehaald moet worden van de psz, nu is ze de hele middag onder de pannen bij mijn schoonouders, dus daar hoeven we verder geen rekening mee te houden, kan ik me richten op ons zieke mannetje..

knuffel

Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
« Gepost op: November 26, 2009, 08:54:49 »

Ageeth
Super Mama

Lief: +37/-0

Have a nice day, unless you made other plans

« Antwoord #1 Gepost op: November 26, 2009, 09:06:37 »

Hey lieve Nicole,

Doe rustig aan meis, niet gelijk paniek hé?
Kindjes worden ziek en dat is naar maar zolang hij nog lekker bij je wil drinken en als hij wakker is allert is dan vooral lekker veel knuffelen.
Wel goed dat je even overlegd met je arts als je het niet vertrouwd (vaak zegt je gevoel al een heleboel!) maar ook weer niet te druk om maken meis.

Beterschap voor die kleine knul van je!!
 knuffel Ageeth

Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl

dana-dune
Global Moderator
Super Mama

Lief: +750/-1

TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY

« Antwoord #2 Gepost op: November 26, 2009, 09:08:16 »

He bah wat vervelend Nicole!
Goed dat je de huisarts hebt gebeld hoor, beter een keer te veel gebeld dan een keer te weinig.
Bodi heeft een paar weken geleden ook zo een koorts gehad, en liep zelfs op tot 40 graden. Gelukkig dronk hij wel goed, veel meer dan goed in de gaten houden kan je op zo een moment niet, erg frustrerend vond ik dat. zetpilletje erin, en als die uit was gewerkt meteen weer koorts, en net als Jasper ook een stuk suffer!
Wil niet zeggen dat Bodi hetzelfde had als Jasper nu, maar misschien stelt het je een beetje gerust..

Fijn dat je je op je mannetje kan richten vandaag nu Floor lekker bij je schoonouders is!
Succes vandaag!
Dikke  knuffel van mij!

antoinettez
Moderator
Super Mama

Lief: +16/-0

« Antwoord #3 Gepost op: November 26, 2009, 09:10:43 »

Hoi Nicole,

vervelende zeg, dat je mannetje niet lekker is.
Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt.
Ook wel even fijn voor Floor dat ze lekker even bij opa en oma kan zijn en jij de tijd voor Jasper hebt.

Dikke  knuffel Antoinette

Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad
Marloes V.I.P.
Superplusmama
Super Mama

Lief: +21/-2

« Antwoord #4 Gepost op: November 26, 2009, 10:12:06 »

Ach je arme kleine mannetje. Succes met/bij de huisarts en vlug beter worden Jasper.

knuffel
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

Lief: +51/-3

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #5 Gepost op: November 26, 2009, 10:41:34 »

Aw wat sneu, kleine Jasper!

Beterschap en veel sterkte meis, enneh beter een keer te veel overlegd, dan een keer te weinig!

knuffel Nynke

Zin in forumuitje? We zijn weer aan het plannen!!!!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
mamaMarije
Super Mama

Lief: +25/-0

« Antwoord #6 Gepost op: November 26, 2009, 10:50:41 »

beterschap voor je ventje!

Hier ook een kereltje dat nog steeds niet beter is.... gisterochtend en vanochtend leek Jesse heel wat (heeft Marloes nog uitermate lopen charmeren met zijn lach  Knipoog) maar verder is het helemaal niks. Het weekend en t/m maandag had hij koorts, was die echt warm, dinsdag wel iets koeler, maar duidelijk nog te warm (ik temp vrij weinig, de exacte cijfers zeggen me niet zoveel  bloost de pan uit). Zijn temp is nu wel weer aardig normaal (afentoe is die weer even wat warmer, maar trekt snel weg).
Hij heeft al zeker 2/3 dagen amper gegeten. Ja gisterochtend een koekje  das lekker!
Maar brood amper, warm eten al helemaal niet, ook zijn fruit niet... dus ben blij dat hij wel 'gewoon' borstvoeding wil drinken... ook niet helemaal normaal want hij heeft last van zijn keeltje en bij de eerste slokken doet hem dat duidelijk pijn, maar drinkt uiteindelijk wel door. Ook duidelijk te merken, want hij heeft weer echte borstvoedings luiers (beter dan de diarree van laatst, toen zat het echt overal en dat stonk brrrr).

Hij ligt nu met papa boven op bed en hoor hem afentoe wat hoesten, maar hij is nu wel rustig en komt even aan rust toe (want hij slaapt dus beroerd... en we sliepen net een dikke week door...)
Nicole
Moderator
Super Mama

« Antwoord #7 Gepost op: November 26, 2009, 11:43:01 »

Zo hij ligt nu weer op bed na 45 minuten op geweest te zijn, dat wil zeggen tegen mij aan gelegen met zijn knuffel...

Heb om 10 uur de huisarts gebeld en hij verwachtte toch een griepje, lekker na een griepprik...zou je toch denken.., maar goed vermeod dat hij misschien al wel iets onder de leden gehad heeft en dat nog niet tot uiting was gekomen totdat die prik erin is gezet en alles heeft opgewekt...weet ook niet of het zo werkt...voor de rest heeft hij steeds loopneuzen, verder niet spugen of diarree, hij heeft net een peperkoekje op en toen begon hij zo naar mijn borsten te kijken dus lekker gedronken en toen zijn we samen even op de bank in slaap gevallen totdat papa thuis kwam, toen heb ik hem in bedje gelegd omdat hij wakker werd en niet echt zijn draai meer gevonden kon krijgen...
Nu weer afgesproken om morgen terug te bellen om te laten weten hoe het gaat, was vandaag ook de afspraak daarom had ik vanmorgen ook gebeld, gisteren zat me gewoon de "koortslip" niet lekker, zit nu wel een korstje op zijn lip ...

Zijn temp was om 10 uur 38,5, dus al wel wat gezakt zonder paracetamol, tja ik ben dan wel van de cijfers en ook de huisarts wil dat altijd weten.

Hopelijk morgen weer wat meer opgeknapt en kunnen we lekker het weekend in..

Geesje, jij ook beterschap met Jesse !!

knuffel

Marloes V.I.P.
Superplusmama
Super Mama

Lief: +21/-2

« Antwoord #8 Gepost op: November 26, 2009, 13:58:10 »

Ach arme Jasper en Jesse. Beterschap voor beide kereltjes. Ik zie Jesse liever lachen en boos worden omdat het veeeeel te lang duurt eer zijn pappa hem een koekje geeft hoor.  Love is in the air!
Ageeth
Super Mama

Lief: +37/-0

Have a nice day, unless you made other plans

« Antwoord #9 Gepost op: November 26, 2009, 14:36:34 »

Hoop dat ie snel opknapt!
Hoorde dat mijn nichtje ook koorts heeft na de enting van gister en op het kdv ook al veel kindjes die koorts hebben na de prik.
Hopelijk gaat het snel beter! Succes!

Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl

Nicole
Moderator
Super Mama

« Antwoord #10 Gepost op: November 27, 2009, 21:26:54 »

Jasper is vandaag weer helemaal opgeknapt, qua koorts dan weer helemaal koortsvrij, maar oooo wat heeft hij een verstopte neus pfff daardoor wil hij dus ook niet drinken aan de borst, heb al zittend proberen te voeden zodat zijn neusje niet vol loopt als hij ligt, het xylometazoline neusdruppels gegeven maar die doen ook niet echt zijn werk heb ik het idee, toen nog maar zoutoplossing gegeven en toen wou hij eindelijk drinken vanavond, gelukkig maar want dat was pas de 2e keer vandaag, hoop dat als zijn neus weer open is dat ie lekker gaat drinken en dan ook weer 4 keer zoals voorheen...

Vanavond met luuf,neusdruppels,hoofdeinde omhoog al een paar dagen en uien gaan slapen hopelijk dus snel zijn neus weer open..

knuffel

yfke
First class twat!
Forum Admin
Super Mama

Lief: +8/-0

« Antwoord #11 Gepost op: November 27, 2009, 21:30:16 »

Ik duim met je mee

knuffel knuffel knuffel

Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.
jochemsmama
Super Mama

Lief: +8/-0

« Antwoord #12 Gepost op: November 27, 2009, 21:32:28 »

Fijn dat de koorst gezakt is, nu hopen dat zijn neusje ook snel weer open is. Beterschap voor dat prachtventje van je.

knuffel Babette

mamaMarije
Super Mama

Lief: +25/-0

« Antwoord #13 Gepost op: November 27, 2009, 21:33:52 »

Ageeth, ik hoor en lees het ook best veel idd kindjes die geent zijn en beste koors hebben gekregen.
Fijn dat Jasper weer opknapt Nicole!

Hier nog een beetje op en af met Jesse (die niet geent is overigens).
Vanmorgen nog even met hem bij de ha geweest. Hij doet soms moeilijk met drinken aan de rechterkant en met slikken.
Zijn oortjes zijn wel wat rood, maar niet iets waar nu op ingegrepen hoeft te worden. Als het niet erger werd moest hij dit zelf wel aan kunnen... ging ik ook wel vanuit, maar wou toch even naar de oortjes en keel gekeken hebben.

Wel grappig... kon aan de vragen van de ha heel duidelijk merken dat ze peilde of we bang waren of het misschien MG zou kunnen zijn.
Nou dat zijn we dus helemaal niet. Want hoewel hij behoorlijk hoest afentoe... kan je daarna direct voelen dat de rochel weg is. Hij hoest het dus prima op en de longen zijn idd gewoon schoon.
Maar denk dat ze toch best veel ouders krijgen die er wel bang voor zijn.
Ik was dus met name benieuwd naar zijn oortjes en dat moet wel goed komen lijkt het.
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

Lief: +51/-3

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #14 Gepost op: November 27, 2009, 21:44:53 »

Bang voor de MG hoeft ook niet, tenzij je bekend bent met terugkerende longontstekingen. Hier tijdens MG ook geen rochel, maar wel fiks hoesten. Als longen niet schoon zijn, dan is er een ontsteking in het spel. Zolang het de bovenste luchtwegen zijn, is het nog gewoon een virus.

De MG is gewoon een virus, maar kinderen (en volwassenen) met bekende slechtere weerstand of gevoelige longen, kunnen er te ziek van worden. Kleine kinderen hebben soms ook minder weerstand en kunnen ook bijwerkingen krijgen. Maar meeste kinderen zijn kerngezond en kunnen dit virus zelf ook goed bevechten. Je kent je eigen kind het beste, als jij denkt dat weerstand niet goed genoeg is, is enten een heel logische stap. Als jij echter denkt dat je kind een goede weerstand heeft en weinig risico loopt, is niet enten ook een logische stap. Iedereen moet het zelf beslissen, iedereen kent hun eigen kind het beste!

Hoop dat Jesse snel weer lekker ontspannen kan drinken en dat zijn oren tot rust komen!

@Nicole: helpt het misschien als je Jasper gaat voeden naast een stomende douche??? Stomen terwijl je voedt??? En heb je het al wel eens andersom geprobeerd? Eerst zoutoplossing en neusje uitzuigen met zo'n knijpding en daarna pas Xylometazoline??? Dat wilde hier nog wel eens wonderen verrichten...

Hoop dat alle ukkies weer snel de oude worden!

knuffel Nynke

Zin in forumuitje? We zijn weer aan het plannen!!!!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: