Duracell
Mama

Lief: +0/-0
Lennard heeft 9 maanden borstvoeding gehad!
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: Mei 23, 2008, 14:38:11 » |
|
We zijn net voor de tweede keer geweest. Hij merkte direct dat het minder met Lennard ging. Osteopathie gaat ervanuit dat het bindweefsel het belangrijkste is, daar krijgen de cellen al hun voedingsstoffen. Als je bindweefsel niet goed is, is je stofwisseling en je immuunsysteem ook niet goed. Hij merkte dat het bij Lennard slap was, ook door de Prednison in het zkh was het niet meer zo goed (dat remt de aanmaak van goed bindweefsel). Daardoor is de stofwisselingstroom niet goed, en krijg je problemen met je organen, je darmen, je ontlasting.... Het is inderdaad zo dat Lennard moeite heeft met poepen sinds hij uit het zkh is, veel windjes en kramp, veel drinken, en toch niet poepen. Ik ben al blij als het 1x per dag lukt. Als hij goed in zijn vel zit lukt het minimaal 1x per dag, meestal s'avonds, en dan slaapt hij veel beter s'nachts. Dat is ook belangrijk, want zijn slaap/waakritme is nu ook verstoord. Dus hij heeft hem weer behandeld en de stofwisselingstroom weer meer op gang gebracht. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: Mei 23, 2008, 14:40:29 » |
|
Ohh ik ben benieuwd of hij vannacht goed slaapt! Ik heb nu toch ook weer wat bijgeleerd over het bindweefsel! 
|
|
|
|
|
|
Groetjes Anouschka supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07) 
|
|
|
Duracell
Mama

|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: Mei 24, 2008, 23:34:27 » |
|
Nou Anouschka, hij heeft voor zijn doen heeeel goed geslapen vannacht, stukken van 3 - 4 uur! Nu alleen dat poepen nog, ik had gehoopt dat de behandeling de doorstroming wat beter zou maken. Maar zolang hij lekker in z'n vel zit, en mij niet teveel leegdrinkt of kramp heeft is het best. Misschien over een paar dagen.... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: September 07, 2008, 11:42:41 » |
|
Marijke, Ben je met Lennard nog vaker naar de osteopaat geweest? En heeft het in jouw ogen geholpen?
|
|
|
|
|
|
Groetjes Anouschka supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07) 
|
|
|
Duracell
Mama

|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: September 16, 2008, 02:41:18 » |
|
Sinds die tweede keer beni k niet meer geweest. Ten eerste omdat het niet geholpen heeft tegen de opstipatie, ten tweede omdat het zo duur is, en mijn vergoeding voor alternatieve behandelingen op was. Later bleek dus dat het aan de melk lag, dat hij niet kon poepen. Misschien volgend jaar, als ik het weer vergoed krijg....
Hij raade mij ook aan om naar een mesoloog te gaan, schijnt ook heel goed te zijn, zij combineren alternatieve geneeswijze met 'gewone' dingen (bv. vitaminen erbij). Mesologie kijkt ook naar de conditie van het bindweefsel, net als osteopathie.
Ik zou het altijd proberen, ik heb goede ervarigen over osteopathie gehoord!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: September 16, 2008, 08:16:17 » |
|
Waar het aan ligt en ik ben ook voorzichtig met het te zeggen... Nele heeft van 21.00 tot half 5 geslapen! Of dit toeval is of omdat ze gewoon goed geslapen heeft? Ze heeft voordat ze ging slapen nog wel wat gegeten en bij mij gedronken ook. Het duurde even voordat ze zich kan geven. (3 kwartier want ik lag al iets na 8 uur met haar op bed) Maar wel een goeie ruk geslapen. Nu ben ik zelf niet om 9 uur gaan slapen. Had ik misschien wel moeten doen. Maar goed, dit is een begin. Misschien komt het door de osteopaat dat ze misschien wat dieper slaapt? Maar ook haar groeisprong is genomen. Maar ze heeft in ieder geval nog nooit eerder zo diep/lang geslapen! Tja, dus ik ga toch maar weer wel de 2e keer daarheen. Wie weet gaat het daarna weer iets vooruit. Ik vind het het proberen waard!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +38/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: September 16, 2008, 09:02:21 » |
|
Super Anouschka!!!!! Da's wennen!!! Een hele nacht!!!!
Na bezoek osteo sliepen ze hier wel vaak wat dieper, was ook vermoeiend en hij was fiks aan het werk geweest met het lijfje. Bij Anne wel gemerkt dat ze zich vlak daarna beter ontwikkelde en meer ontspannen was. Hij heeft voor haar zeer zeker wel goed werk verricht!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: September 16, 2008, 09:55:06 » |
|
Maar bij Nele zat er eigenlijk niks bekneld zover ze kon voelen. Toch behandeld. Zou het dan toch iets doen ook al zit er niks echt bekneld? Nele ontwikkeld zich ook ineens veel. Ze zegt al echt woordjes. Niet precies goed maar er komen er wel bij. Ik moest het eens op gaan schrijven.  En ineens gaat ze wel vol vertrouwen los staan. Steeds langer. Ik had al eerder het gevoel dat ze het kon, maar ze durfde niet. Ik hoop echt dat ze dieper gaat slapen want ze werd voorheen van elk minimaal geluidje wakker. Daarnet niet. Dus... wie weet? Vorige week woensdagavond ben ik er geweest.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +38/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: September 16, 2008, 11:37:42 » |
|
Er kan ook iets verkleefd zitten of net niet helemaal lekker functioneren. Hoeft niet persé bekneld te zitten om toch last te geven. Als het helemaal goed zit, behandelen ze ook niet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: September 16, 2008, 13:35:06 » |
|
Jammer dat ze me dat niet uitgelegd heeft. Ik had al zoiets van; Als het wel goed zit, waarom behandel je dan?  Maar hier las ik al dat het met bindweefsel tussen de schedelbeenderen te maken heeft. Heupen en rug zijn ook nagekeken. Maar Nele slaapt zeker veel meer en dieper. En om dat dieper slapen ging het me in de eerste instantie. Want ze werd van een scheet nog wakker bij wijze van.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rebeca
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: September 16, 2008, 13:37:29 » |
|
Wat fijn dat Nele meer en dieper slaapt. hier wordt Rosalinda van elke scheet wakker tenzij ze (zoals nu) heel moe is en al vanaf 1120 slaapt..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: September 16, 2008, 13:40:17 » |
|
Nele dus normaal ook. Ik kon het traphekje nog niet opendoen boven of ze werd al wakker. Door de hal lopen of bij wijze van de voordeur opendoen en daar staan praten. Het ging allemaal niet. Wel frappant dat ze nu gewoon slaapt als ze slaapt. Inslapen is nog niet verbetert hoor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: September 16, 2008, 13:40:44 » |
|
Wat heerlijk Anouschka, dat Nele nu iig wel wat beter slaapt. 
|
|
|
|
|
|
groetjes Astrid ERG trotse mv Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1) 
|
|
|
|