Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes van Youtube af te spelen. Gebruik het youtube-icoontje in het post-formulier. Plaats daarin de directe link naar het filmpje en kijken maar!

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Augustus 20, 2008, 23:56:57

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: tandje!  (gelezen 577 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Anouschka
Super Mama

Lief: +9/-0

« Gepost op: Maart 26, 2008, 20:57:13 »

Ieeieeehhh Nele heeft een tandje net door!!

Een week geleden heb ik gedacht; zou er en tandje doorkomen? Ik gevoeld maar nee toch niet.
En vandaag had ik ineens een ingeving; Even voelen.
Ze zat nl. zoveel met haar vingertjes in haar mondje. Dus tandje nr 1 is er!

Maar ooh nu komen er vragen hoor.
Nynke, jij hebt ergens geschreven (ik weet niet meer waar) wat je deed als je kleintje beet. Een beetje duwen op de kaaklijn? Wil je dat nog eens uitleggen?
Want Debbie is gestopt nadat ze me gebeten had en ik streng AUW zei en zij bloed proefde. Ik kreeg haar totaal niet meer aan de borst. (smaakverandering)

Zijn jullie zo'n ienieminietandje al snel gaan poetsen? Ik vind het nu in ieder geval nog onzin. En jullie?

Hoe reageer ik het beste als ze echt eens bijt?
Want ik ben bang hetzelfde mee te maken als met Debbie. En dan haal ik het jaar of langer niet. En dat is juist wat ik wel wil.

En is het zo dat een baby rode wangen en rode billen krijgt van tanden krijgen?
De meningen zijn daar volgens mij nogal over verdeeld. Maar heel toevallig  heeft Nele echt rode billen en rode wangen. Ik dacht echt dat dat kwam door de bruine bonen met appel van gisteren.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden!

Groetjes Anouschka
mv Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (geb. 12 sept. 07)

antoinettez
Global Moderator
Super Mama

Mijn 2 meiden

« Antwoord #1 Gepost op: Maart 26, 2008, 21:05:02 »

Poetsen kan je wel doen om het aan te leren, maar in het begin is het ook meer spelen. Ik zou er nog niet zo nauw naar kijken.

Hier ook rode wangen en rode billen bij doorkomende tanden. Dus fabel tja....

En met bijten heb ik gewoon nee gezegd, 1 keer heel hard auw geroepen, want ze beet zo hard dat het bloedde en ze drinkt nog steeds. Nu heeft ze bijna alle tanden en ze bijt nooit meer, dus dat was ook maar een paar keer.

groetjes,

Antoinette m.v. Marjolein en Sofie

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #2 Gepost op: Maart 26, 2008, 21:08:52 »

Debbie beet die ene keer (met 10 maanden) ook zo hard dat er bloed uit mijn tepel kwam. Ik riep toen van schrik ook hard AUW! en ze heeft de borst vanaf dat moment echt geweigerd. Ik heb nog dik een week geprobeerd maar ze bleef weigeren. Ik heb daar zo'n spijt van gehad dat ze bleef weigeren. Zodoende durf ik nu niet meer hard Auw! te zeggen. Al weet ik niet als het echt zeer doet of ik dat in kan houden. Het floept eruit voor je er erg in hebt  Knipoog.

Goh het besef dat mijn kleine baby'tje geen klein baby'tje meer is maar een grote baby.  Huilie
Wat gaat de tijd toch hard!

Groetjes Anouschka

mamaMarije
Global Moderator
Super Mama

Lief: +17/-0

« Antwoord #3 Gepost op: Maart 26, 2008, 21:12:52 »

tandenpoetsen deden wij zelfs al iets eerder, namelijk bij last van het doorkomen van dat eerste tandje.... gaf tegendruk en dat vonden de heren wel lekker... en toen dat eerste tandje door was zijn we er ook maar mee door gegaan, gewoon om het een gewoonte te laten worden... 1x per dag met een iniemini beetje tandpasta even over dat tandje heen en verder zelf even met die borstel laten spelen.

Matthijs heeft gelukkig nooit gebeten met tanden, maar wel met zijn gummi kaken en als die klemvast gaan is het ook goed AUW!!!!
Haalde hem dan altijd van de borst en legde hem even weg. Later nog weer aanleggen als hij nog wou drinken... is in totaal misschien een keer of 3 gebeurt en daarna gelukkig nooit weer... zelfs niet met veel tanden in zijn mond.

Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +21/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #4 Gepost op: Maart 26, 2008, 21:26:38 »

Hey Anouschka,

Joh eerste tandje, GAAF!!!! Maar snap dat bij jou het angstzweet al weer op het hoofd staat en je oksels klotsen! Belangrijkste is, dat je haar geen negatieve ervaring aan de borst geeft. Heel grof laten schrikken door Au te gillen, kan een ukkie afschrikken... Als het je al overkomt, probeer gelijk weer aan te leggen, alsof het een "droom" was die gil. Net als van je fiets af vallen... gelijk er weer op!

Mijn techniek heb ik toegepast als loskoppelen en wegleggen niet genoeg indruk maakte en het te vaak begon voor te komen. Het loskoppelen doe je in principe door haar dichter naar je borst te halen, zodat ze eigenlijk slecht adem kan halen, dan doet ze vanzelf mond open en kan je haar wegleggen... tijdens het bijten zeg je nee. Tijdens loskoppelen zeg je: je mag straks weer verder drinken, maar niet bijten!

Maarja, eigenwijze ukken hier, hadden daar geen boodschap aan.... Toen ben ik zachtjes (doch beslist) tijdens bijten hun kaakjes gaan drukken. Dus daar waar de kiesjes ongeveer komen aan beide kanten van de kaak je wijsvinger en duim neerzetten en druk uitoefenen. Doe dit eerst een paar keer bij jezelf, om te voelen waar je dit het beste kan doen en ook om te voelen dat dit echt niet gemeen is dat het geen pijn doet, alleen vervelend gevoel!
Het drukken doe je via de onderkant van de kin... zodat zij jouw hand niet ziet en ook niet doorheeft dat jij het doet. Zij zal de link gaan leggen dat als zij haar kaken op elkaar klapt, dit niet fijn voelt aan haar kaken... dit ipv als zij klapt, jij reageert met mooie grimassen en geluiden....

Groetjes Nynke

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #5 Gepost op: Maart 26, 2008, 22:06:29 »

Eerste tandje is gaaf! Een mijlpaal. Maar... ooooohh ik ben gek op van die tandenloze babysmoeltjes!  kussie
Van die lekkere kleffe kusjes! Die zijn dadelijk niet zo lekker klef meer!  huh?

Ik is rollend over de vloer van het lachen! Even bij mezelf zitten voelen hoor Nynke.
Er zit daar een soort van deukje in je kaakbeen. Daar bedoel je toch?
Dat voelt inderdaad niet fijn aan als je daar zachtjes duwt.

Mij lijkt me die manier niet verkeerd. Ik kan me niet indenken dat ze met 6 maanden al de link legt bijten is geen drinken meer (wegleggen). Want ik merk nu dat bepaalde linken nog maar net beginnen te komen. Als ik iets zeg dat ze daarheen gaat kijken. Dat doet ze nog maar net of net niet. Het begint te komen zeg maar.
Maar als zij bijt en het voelt meteen niet fijn, dan laat ze het misschien al snel?
Ik laat het even bezinken en bedenk dan wat ik doe. Want de laatste week of weken, zette ze haar kaakjes al op elkaar. En al een paar keer heb ik van schrik auw gezegd. Niet hard gelukkig maar het was gewoon van schrik. Het voelde bij mij nl niet zo lekker  Ik is rollend over de vloer van het lachen!.
Ik wil gewoon geen herhaling van Debbie. Dat was zo onverwachts en resoluut. Achteraf past dat precies bij Debbie's karakter hoor. Het gedrag wat we nu bij haar zien zat er toen al in. Ongelooflijk.

Wat de eerste methode die jij vertelt betreft... Nele is dol op gekke gezichten. Ze lacht zich rot om gekke gezichten.
Daarom denk ik dat die methode niet geschikt is. Kan het altijd proberen natuurlijk.

Dank je voor je uitleg!
Ga even bedenken wat ik zal doen als ze me te pakken heeft. Ik wil goed voorbereid zijn.  Knipoog

Groetjes Anouschka

Ageeth
AdminiGEETHer
Super Mama

Lief: +26/-0

« Antwoord #6 Gepost op: Maart 26, 2008, 22:12:15 »

Hey Anouschka!

Jeetje joh...het eerste tandje...wat een mijlpaal!
Maar ook met tandjes kunnen het heerlijk kleffe zoenen blijven hoor!  Zo voel ik me nu telkens als ik iets zie lees of hoor over BB!!!! haha

Snap dat je bang bent voor herhaling, maar elk kindje is anders.
Enne, je bent nu iig voorbereid. Heb er vertrouwen in dat jullie lekker door blijven genieten van het geven van borstvoeding!

knuffel Ageeth

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #7 Gepost op: Maart 26, 2008, 22:15:26 »

Ooh gelukkig Ageeth! Want ik vind die kleffe kussen zo lekker.... klef  ik zeik in men jurk
Het is gewoon echt leuk als ze zo reageert als je haar kust. Begint ze mijn gezicht af te lebberen.  tongflipper
Dat wil ik nog niet missen hoor!

Groetjes Anouschka

astridmv3
Super Mama

Lief: +15/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #8 Gepost op: Maart 26, 2008, 22:16:25 »

wauw! het eerste tandje.
mijlpaaltje he?

hier ondanks een vol mondje met tandjes en kiesjes toch nog lekkere leffe kusjes hoor Knipoog

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
antoinettez
Global Moderator
Super Mama

Mijn 2 meiden

« Antwoord #9 Gepost op: Maart 26, 2008, 22:17:14 »

Hier ook nog heel veel kleffe kusjes, ondanks dat ze bijna al haar tandjes al heeft.
 kussie

Antoinette m.v. Marjolein en Sofie

mamatorist
Global Moderator
Super Mama

Lief: +8/-0

« Antwoord #10 Gepost op: Maart 27, 2008, 12:09:14 »

Hoi,

gefeliciteerd. Weer een mijlpaal bereikt: het eerste tandje!!! Wat wordt ze dan ineens groot zeg.

Stijn heeft mij weleens gebeten toen hij zijn eerste tandje door had en dan haalde ik hem los en legde hem in de box. Dat heb ik denk drie keer gedaan en sindsdien heeft hij mij nooit meer gebeten. En hij heeft inmiddels vier bovetanden en twee ondertanden.

Groetjes van Marloes

Rebeca
Super Mama

Lief: +4/-0

Ik geef bv met een hypoallergeen dieet

« Antwoord #11 Gepost op: Maart 28, 2008, 21:02:57 »

wat gaaf het eerste tandje!!! Super!!
Rodrigo kreeg zijn eerste 2 ondertanden met 3 maanden. En hij heeft toen 3 keer gebeten. ik zei de eerste keer heel hard au en daarna koppelde ik hem los. met 6 maanden 2 boventanden en toen ging het rap. met 13 maanden volledig gebit...en nog steeds heerlijk kusjes en hij drinkt nog volop..

maar snap goed waar je angst vandaag komt, maar zoals Ageeth zegt ieder kind is anders.

knuffel Rebeca

astridmv3
Super Mama

Lief: +15/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #12 Gepost op: April 01, 2008, 21:25:54 »

hoe gaat het nu Anouschka? tandje al wat verder door enzo?
last met voeden?

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
Anouschka
Super Mama

« Antwoord #13 Gepost op: April 01, 2008, 22:08:21 »

Nou dat tandje... is .... vlijmscherp!  wahahahahahhaa
En al wel een beetje gegroeid.

Gelukkig voel ik het met voeden nog niet echt. Maar soms wil ze haar gezicht wel eens omdraaien om te kijken naar iets met de tepel nog in de mond. Een heel klein beetje voel ik het dan. Maar dat valt nog wel mee. Ik hoop niet dat ze een keer de kaakjes op elkaar gaat zetten met mijn tepel ertussen en een groter gegroeid tandje.  Schrik!

Ze heeft een ander karaktertje dan Debbie. Ik denk niet als ik van schrik auw! roep dat Nele meteen niet meer wil drinken. Als dat wel zo zou zijn dan heb ik echt een probleem. Want ze zit toch nog wel voor 100 % op bv. De bijvoeding is echt nog zo minimaal. Dat is alleen nog maar proeven of likken eraan. Meer niet. Vanmorgen weer wel biobim geprobeerd. Dat gaat er goed in. Bijna 50 cc bv met biobim met een lepeltje. Maar daar kun je je buik niet een hele dag mee vullen he. Dus... ze mag gewoon niet bijten!   Ik is rollend over de vloer van het lachen!

Groetjes Anouschka

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #14 Gepost op: April 15, 2008, 16:35:08 »

TANDJE 2 is net door!!

Nu weet ik waar die onrust van de laatste dagen vandaan kwam. Oooohhhh tandje 2 is net door. Je ziet het niet eens maar je voelt het wel.
Daarom is ze zo bijterig. Was bij haar eerste tandje ook. Nu moet ik in de gaten houden als ze bijt haar weg te leggen.
Daarom waren mijn tepels zo gevoelig. Vannacht sliep ze ineens door. Ik zag het als een vergissing van Nele. Ze sliep allang niet meer door. Ik ben benieuwd komende nacht.

Ik denk dat de boventandjes ook niet lang meer zullen duren. Je ziet die bulten aan de voorkant gewoon zakken. Oohoo wat is ze vroeg met haar tanden. Jurriën en Debbie kregen allebei hun eerste tandje met 9 maanden en 5 dagen  wat zeggie?.
Dus... dat wordt eerder poetsen bij die Nele  Ik is rollend over de vloer van het lachen! dan bij die andere 2 van ons.

Maar het gaat wel hard zo. Die heeft zo een mond vol tanden  wahahahahahhaa

Groetjes Anouschka

Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: