Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes van Youtube af te spelen. Gebruik het youtube-icoontje in het post-formulier. Plaats daarin de directe link naar het filmpje en kijken maar!

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. November 19, 2008, 05:59:39

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vriendin's kindje....  (gelezen 64 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
superlynn
Super Mama

Lief: +4/-0

« Gepost op: Oktober 11, 2008, 13:41:28 »

Hi,

Een vriendin van me is net bevallen, kindje brulde aan een stuk.
Al twee keer laten kraken ofzoiets, want kindje's nek zat vast.
Nu ligt ze in zkh omdat brullen niet over ging. Elke keer na voeding ging kindje overstrekken en krijste uren aan een stuk.
Ik vroeg aan haar laatst of het niet met koemelk te maken had, zij nee denk ik niet.

Had ik haar gister aan de lijn om te vragen hoe het nou ging, ik nogmaals gevragen aan haar van de koemelk, zij beetje irri, nee in het zkh worden de artsen er ook helemaal ziek van, want het is bijna nooit koemelkallergie, mensen verzinnen het gewoon ter plekke, er is vaak vele andere dingen aan de hand. Ik oh, en was even stil.

Ik vind het raar, want als ik alleen al kijk naar deze site, waar toch een hoop mensen zitten met allergieen van hun kroost, ik vind het vreemd.
Ik had het er gister met manneke ook nog over, ik zei, ik weet nog steeds niet 100 procent zeker dat Lynn niet tegen koemelk kan, maar weet wel sinds ze niks meer krijgt van koespul dat ze gewoon om acht uur slaapt tot de volgende ochtend, ipv krijsen tot half twaalf.

Maandag krijgt kindje buisje door neus naar maag toe, en blijft dan 24 uur zitten om te kijken wat er misschien aan de hand is met het meisje, ach germ, zo jong en dan al in het zkh.
X

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +36/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 11, 2008, 14:39:41 »

Tja niet zo vreemd hoor Joyce, ze testen het wel, maar uit bloedonderzoek of huidonderzoek komt het dan vaak niet naar voren en dus is het dan ook geen allergie! Ze moeten het kunnen bewijzen met onderzoeken en anders is het gewoonweg niet waar. Kromme redenatie misschien, maar vermoed dat ze anders gek worden van dingen die ze niet wetenschappelijk kunnen bewijzen en toch waar blijken te zijn.

Ik weet niet of ze borst of fles geeft, maar bij borstvoeding kan het ook nog aan het borstvoedingsmanagement liggen natuurlijk. Als ukkie niet goed aangelegd is, kan het lucht meeslikken of te weinig voeding binnen krijgen. Als het ukkie last heeft met de heftige TSR kan het ook krampen direct na voeding krijgen, als er teveel melk is kan ukkie last krijgen van de laxerende voormelk...

Het is wel goed om dat eerst uit te sluiten, hoop dat ze dat in het ziekenhuis ook gaan doen.

Groetjes Nynke

Anouschka
Super Mama

Lief: +12/-0

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 11, 2008, 14:47:53 »

Pff als ik dat zo lees, heb ik er een hard hoofd in hoor Nynke. Dat ziekenhuis kijkt of er geen lichamelijke afwijkingen zijn en is dat niet, dan sturen ze je zo weer naar huis vrees ik.
Ben ik even blij dat mijn nuchtere ik Nele zelf eerst goed bekeken heeft en zich dingen afgevraagd heb.

knuffel

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

superlynn
Super Mama

Lief: +4/-0

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 11, 2008, 14:49:09 »

Zij geeft flesvoeding, al vanaf geboorte.
X

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +36/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 11, 2008, 14:58:08 »

Mwa, dan zou overschakelen op allergycare of neocate voor een week al snel uit moeten wijzen of het aan een overgevoeligheid ligt, zonder dat er slangetjes en andere ellende aan te pas komt. Niet geschoten is altijd mis, zeg ik dan maar.

knuffel

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: