|
Anouschka
|
 |
« Gepost op: Mei 15, 2008, 14:51:32 » |
|
Hallo allemaal, Ik geraakte net met Astrid off-topic in een ander onderwerp. We kregen het over de vroegere baan van Astrid. Ik vind het wel leuk te horen wat voor werk je doet, gedaan hebt of wil gaan doen! Dus brand hier maar los! Mijn ouders hadden een bakkerij. Mijn broer heeft het ondertussen overgenomen. Toen ik nog werkte was de bakkerij nog van mijn ouders. Mijn ouders kregen allebei flinke rugklachten. Mijn pa werd opgenomen met een accute hernia. Was aan een kant verlamd en moest accuut geopereerd worden. Dat was paniek. Dus mijn broer, ik en mijn moeder uiteraard hebben het werk van mijn pa opgevangen. Een jaar later moest mijn moeder onder het mes. Ook hernia. Haar werk heb ik grotendeels opgevangen. Jullie raden het al. Ik heb bij mijn ouders in de bakkerij gewerkt. Toen Jurriën geboren is, eigenlijk al 5 weken eerder (ook al kwam hij 3 weken te vroeg) ben ik gestopt met werken. Dus 8 weken voor de uitgerekende datum. Ik had vroegtijdige wee-tjes. En als ik door zou blijven werken zou het zeker een vroeggeboorte worden. Dus ik was al op tijd thuis. 4 a 5 weken later is Jurriën geboren. Ik ben vanaf toen een thuiszorgmoeder geworden. Een keer bij het Kruidvat gesoliciteerd. In de advertentie vroegen ze iemand voor 2 dagen. Ze waren erg in mij geïnterresseerd met mijn winkelervaring. Maar ineens wilden ze iemand voor 3 1/2 dag. En dat vond ik toen nog echt teveel met een kleine Debbie thuis en Jurriën op school. Hierna heb ik niet meer gewerkt. O ja, ik jok... ik heb een paar jaar thuis als pedicure gewerkt. Maar ook dat was niet mijn roeping. Eigenlijk ben ik nog steeds zoekende wat voor baan echt bij me past. In mijn schooltijd heb ik niet echt kunnen zoeken omdat ik door mijn ouders (onbewust?) klaargestoomd werd voor de werkzaamheden in en rond de bakkerij. Ik heb er nu echt spijt van dat ik niet iets anders geleerd heb. Maar mijn studievaardigheden (netjes gezegd) waren niet zo gunstig. Ik had dezelfde problemen als mijn kids nu. Jammer dat er toen niet zoveel kennis en voorzieningen waren om mij bij te sturen en wel de kansen te geven. Beetje naar gevoel over mijn schooltijd heb ik dus wel. En nu mogen jullie! 
|
|
|
|
|
|
Groetjes Anouschka mv Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (geb. 12 sept. 07) 
|
|
|
mamavanfloor
Global Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0
Onze vreugde in ons leven !!!
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 15, 2008, 15:05:32 » |
|
Ik heb bijna 11 jaar in de kraamzorg gewerkt, met liefde en plezier, echt leuk werk om te doen, alleen toen ik zwanger raakte ging er zoveel veranderen in de kraamzorg, minder uren, minder taken zodat het niet echt leuk meer was om te werken, doordat ik ziek werd in mijn zwangerschap heb ik ook niet lang meer in de kraam gewerkt en had ik vervangend werk op kantoor, na de bevalling ben ik gestopt met werken, is ook altijd onze wens geweest en het kon ook dus dat was wel prettig.
En ik moet zeggen ik verveel me geen moment sinds ik thuis ben, zeker nu niet meer nu Floor sinds deze week naar de peuterspeelzaal gaat.
Groetjes Nicole
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 15, 2008, 15:29:01 » |
|
Niet iedereen wist dit al en had het in een ander topic gezet op een vraag van Anouschka, daarom... kheb het even gekopieerd hoor
ik heb 10 jaar in het (basis)onderwijs gezeten, 5 jaar kleuters gedraaid (zo geweldig)toen een jaar groep 4 (vreselijk moeilijke groep + dat ik toen in het ziekenhuis liep ivm niet zwanger raken) daarna weer deeltijd kleuters gedaan 3 jaar, toen rt en computerles aan groep 5 en 6, maar was toen zwanger van lisanne, moeilijke zwangerschap en na 2 mnd werken moest ik voortijdig stoppen. na de geboorte van lisanne zag ik het niet meer zo zitten om weer zover te moeten reizen en het lesgeven aan die groten vond ik ook niet zo leuk. hier op het kdv gesolliciteerd omdat ze een plek voor 1 dag (ik werk sinds de geboorte van thomas 1 dag) hadden op de peutergroep (zelfde centrum als waar T en S op psz zitten). Ik mijn baan op gezegd bij de school, en 2 dagen voor ik m'n contract zou tekenen bij het kdv belandde ik in het ziekenhuis.... ze hebben nog 3 maanden op me 'gewacht' maar toen kon ze helaas niet anders dan toch iemand anders aan te nemen. Moet zeggen dat ik het echt wel mis. als ik bij thomas in de klas sta of als ik bij sylvie op de psz even sta te praten met de juffen en dan de kindjes bezig zie
|
|
|
|
« Laatste verandering: Mei 15, 2008, 15:51:49 door astridmv3 »
|
|
groetjes Astrid ERG trotse mv Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1) 
|
|
|
Balletje
Global Moderator
Super Mama

Lief: +30/-4
Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 15, 2008, 15:58:08 » |
|
LOL zal ik topic ff voltypen? Misschien zitten er dingen voor je bij... Tja na vroegtijdig school verlaten (ben eigenwijze donder en kon op school niet echt aarden..) eerst heel veel dingen besnuffeld. Heb bij tankstation gewerkt, fantastisch leuk, gezellig, extra taken waren wel voor handen om niet afgestompt te raken... Totdat één der collega's graag een extra centje wilde hebben.. en bij gebrek aan bewijs dit op rekening van degene die dienst had kwam te liggen. Kortom, ik mocht salaris inleveren om missend rookwerk te betalen, kastekort aan te vullen... Dat was ik niet langer van plan. Toen de thuiszorg... thuishelpende heette dat toen. Niet alleen schoonmaken (dat was voornamelijk bij de oudjes de taak) aangezien ik fulltime werkte, mocht ik vaak de gezinnen in. Dan vervang/ondersteun je de moeder bij het runnen van het gezin. Huishouden hoort erbij, maar ook knutselen en spelen met de kinderen was erg belangrijk! Kortom... best leuk werk! Uren werden op een gegeven moment gekort... fulltime in één gezin kwam bijna niet meer voor. Je mocht vaak drie gezinnen per dag bezoeken, daar de meest dringende klussen doen (wc, badkamer, stofzuigen, dweilen, ramenlappen) mijn rug trok dat niet.. tijdje ziektewet, weer geprobeerd, iets andere klussen, maar toch nog te zwaar. Vertegenwoordigster ook nog besnuffeld... iets te veel vrijheid voor een meid van 21, met mooi weer lonkte het strand of een terrasje toch behoorlijk en op tijd in de manege zijn om mijn paardjes te verzorgen was ook erg aantrekkelijk! Klanten wel tevreden, maar verkoopcijfers natuurlijk niet hoog genoeg. Leuk half jaartje (ietsjes langer) auto van de zaak onder de kont gehad, maar niet treurend om einde dienstverband... Kirby's verkocht... de verkoop was appeltje eitje... ondanks dat het een machine van 4000 gulden (toendertijd) was. Ben er alleen ontzettend op tegen dat er een lening voor afgesloten moest worden.. hadden de mensen het geld, prima, veel plezier ermee... maar zag je dat de kids amper te eten hadden, had ik last van plaatsvervangend verantwoordelijkheidsgevoel (hadden die ouders zelf moeten hebben, weet ik... maar dan ben ik een te zacht eitje!) Zonder opleiding kom je niet ver... het regelen en verantwoordelijk zijn voor toko lag me wel. Administratief lag me ook wel... maar geen standaard werk, geen routineklussen, wel een uitdaging. Via arbeidsbureau mocht ik een opleiding gaan doen. Qua vooropleiding mocht ik gelukkig nog kiezen en koos voor het bij hun hoogst haalbare. Directie secretaresse. Opleiding net niet helemaal afgerond, één kleine module kreeg ik echt niet voor elkaar aangezien ik een half jaar niet fulltime kon leren, wat eigenlijk wel nodig was. De meeste vakken kon ik parttime en deels in ziekenhuis wel doen, maar deze ene module lag me toch al niet zo (valuta en andere droge financiële berekeningen) echter de tijd om dat wel te leren en dus op lip leraar te zitten ontbrak me. Mijn moeder lag toen terminaal en ik vond het belangrijker om bij haar te zijn voor de tijd die ze nog had, dan dat ik op school zou zitten. Ondanks het niet afronden van de opleiding, dus certificaten ipv diploma, kon ik vlak na het overlijden van mijn moeder toch aan de bak. Office-manager/dir. sec bij een trainingsbureau. Tijdlang met veel plezier gewerkt! Van een goed gevulde dagtaak naar redelijk aanpoten tijdens de "seizoenen" naar niet meer bij te benen.. toen bedrijf succesvoller werd. Een oproepkracht of parttimer was geen optie volgens mijn werkgeefster. Mijn werktempo ligt behoorlijk hoog, heb het heel lang (met moeite en soms wat werk meenemen naar huis) goed bij kunnen houden, maar muntje was toch een keer op. Van seizoensdrukte was nog steeds wel sprake, maar ook de normale dagelijkse dagtaak was fiks toegenomen. Werkgeefster ultimatum gesteld.. of iemand erbij of helemaal iemand anders gaan zoeken. Iemand erbij was echt niet mogelijk.... prima, dan vertrek ik wel! Sollicitatieprocedure in gang gezet, ze kozen een ervaren secretaresse die er vanwege gezin een paar jaar tussenuit was geweest. Zij zou het wel aankunnen... Haar goed ingewerkt, ondertussen eigen werk nog netjes afgemaakt... nog wat geld binnengesleept voor het bedrijf... kortom gewoon netjes mijn opzegtermijn volbracht. Werkgeefster stomverbaasd dat ik het nog zo goed en enthousiast gedaan had, nog geld voor haar had verdiend.. Dit had ze niet verwacht. Behalve de standaard bos bloemen dus ook nog een unieke broche en een waardebon voor de sauna én een uitstekend getuigschrift met oorkonde speciaal voor de loyaliteit en manier van afronden. Later nog eens gebeld naar mijn opvolgster (was met ziekenfonds iets loos en had brief nodig van hun) en zij vroeg hoe ik het in godsnaam voor elkaar gebokst had. Zij had er nu een parttimer bij en zij konden het met z'n tweeën nog niet eens aan  Daarna kon ik heel relaxed doen, kwam bij semi-overheidsinstelling terecht. Tjonge wat is dat een wereld van verschil! Koffie hier... babbel daar... niet echt aan mij besteed. Dus ik gewoon mijn werk doen als dir. sec. van de unitmanager. Het werk wat die dame voor mij fulltime deed, deed ik in parttime en nam er nog extra taken bij.. ik verveelde me. Gestopt toen trouwdag in zicht kwam en we toch gelijk wilden gaan proberen kinderen te krijgen. Ik vind het belangrijk voor de kids en voor mezelf dat ik de eerste jaren zelf voor ze zorg. Ze zijn maar zo kort klein... werken komt wel weer als ze allemaal op school zitten. Qua secretaressewerk is er altijd wel wat te vinden. Misschien wat lager op de ladder, parttime directie ondersteunen werkt lang niet altijd. Maar zolang er uitdaging is... vermaak ik me wel.
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée 
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 15, 2008, 16:12:26 » |
|
Hé wat leuk zo te lezen wat jullie allemaal al gedaan hebben! Mijn wens was vroeger ook de kraamzorg in. De kraamverpleegster die ik in huis gehad heb, nr 2 en 3, hebben me gezegd er zo een opleiding te kunnen volgen en in de kraam te kunnen gaan werken (parttime). Maar ik zie dat met mijn gezin niet zitten. Net als Nynke wil ik ook voor de kinderen zorgen zolang dat kan. Nu Nele er bij is gekomen duurt het nog langer voordat ze allemaal op school zitten  . Mij lijkt het moeilijker te gaan werken als ze op school zitten dan wanneer ze niet op school zitten. Dan breng je ze een hele dag naar de oppas. Als ze op school zitten zit je ook met dat brengen en halen enz. Ik zit in totaal al ruim 12 1/2 jaar thuis. Ik heb me nooit verveelt. Maar soms begin ik toch een beetje om me heen te kijken of er wat voor me is. Maar dat gevoel knaagt wel want ik wil ook voor Nele goed kunnen zorgen. ' Laatst was er een baantje bij de Etos voor vrijdagavond en zaterdagochtend. Dat zou wel lekker zijn want dan is John (meestal) thuis. En niet teveel uren. Gewoon lekker.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mamatorist
Global Moderator
Super Mama

Lief: +8/-0
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 15, 2008, 16:39:11 » |
|
allemaal,
ik heb ook van alles gedaan. toen ik nog op school zat had ik een vakantiebaantje bij de Ah, nog een ouderwetse waar alles nog aangeslagen moest worden. Tevens had ik bijbaantjes ij diverse tuinders in de aubergines, tomaten en diverse bloemen. Ook heb ik nog op de bloemenveiling gewerkt en vijf jaar lang een avond in de week vakken gevuld in de supermarkt. En toen ik op het HBO zat heb ik in de bibliotheek gewerkt en in een café.
Eenmaal van school ben ik bij een kennis van mijn ouders als directiesecretaresse gaan werken. Wat een hel was dat. Heel de dag binnen zitten achter de pc en aan de telefoon. Bah bah en nog eens bah. Toen ben ik, na twee maanden in het westland te hebben gewerkt in de kerststerren en een zaadbedrijf, in de thuiszorg als gezinszorg gaan werken. Daar kwam ik in gezinnen als de baby pas elf dagen oud was na de kraamtijd. Vaak waren dat moeders met bekkeninstabiliteit waar de partner fulltime van werkte. Ook heb ik wel gewerkt in gezinnen met grotere kinderen. Later ging ik vier dagen in de week werken bij een gezin en de vijfde dag als alfahulp bij oudere mensen. Dat was een mooie afwisseling.
Toen ik daar stopte heb ik nog even gewerkt in een antroposofische buitenschoolse opvang en toen raakte ik zwanger van Tom en ben gestopt omdat veel van de kinderen niet ingeënt waren en ik geen risico's voor mijn ongeboren kindje wilde lopen.
Toen we verhuisd zijn naar het noorden heb ik, naast mijn eigen kinderen, ook nog als gastouder gewerkt. Tevens heb ik via het uitzendbureau gewerkt in een woonvorm voor volwassen verstandelijk gehandicapten op tijden dat mijn man thuis was bij Tom. Tot ik er geen zin meer in had en er 100% voor de kinderen wilde zijn.
Nu kriebelt het af en toe wel om een of twee dagen te gaan werken maar pas als Stijn op school zit.
Eigenlijk heb ik alles wat op mijn pad kwam wel aangepakt. Ik heb het altijd met plezier gedaan behalve als secretaresse. Dat past niet bij mij.
Groetjes van Marloes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mamaMarije
Global Moderator
Super Mama

Lief: +17/-0
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 15, 2008, 16:44:56 » |
|
Hé Marloes jij als tiener dus ook in de modder lopen wroeten hihi. Heb ik 1 zomer gedaan en was het toen al beu  Was in de snijbloemen en dat is errug pietluttig werk, want wee de bloem die met een bruin puntje op de veiling aankomt. Tijdens mijn middelbare schooltijd nog bijna 2 jaar in een viskraam gewerkt zo'n 1,5 dag in de week, erg leuk en daarna nog een paar jaar in het theater. Was meestal leuk. Tijdens mijn studie oa callcenter werk gedaan en na mijn studie (Management Economie en Recht) aan de slag gegaan in een hele andere richting, namelijk in de ICT. Eerste paar jaar erg leuk daarna doodsaai en toen ik met verlof ging met Matthijs een paar knopen doorgehakt en compleet gestopt met werken. Wil tzt wel weer aan het werk (zie mezelf mijn dagen niet vullen met naar de muren kijken als de kids allemaal op school zitten) maar absoluut niet terug in wat ik deed (applicatietester) al zou ik daar zo weer aan de slag kunnen. Voor de zorg ben ik voor 2000% zeker niet geschikt, want zou ik ook nog wel ideaal vinden met kids (avonduren en weekenden werken enzo) maar we verzinnen wel wat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 15, 2008, 16:49:45 » |
|
Ik heb als vakantie werk en ook werk om o.a. deel studie te betalen gewerkt bij Mac Donalds (niet mijn ding) Hema eerst kinder en dames afdeling, later in de lunchroom (erg leuk door de collega's) en tenslotte ook nog bij de C & A (ook kinder en dames afdeling) Ook nog geregeld als oppas gewerkt in het weekend.
De dag dat ik werk(te) toen ik parttime voor de klas stond, die dag was papa dag hier.
mijn moeder zei altijd: ik wil oma zijn en geen vaste oppas. dat heb ik gerespecteerd maar dat maakte het wel steeds lastiger voor de klas omdat ze liever nietmeer mensen maar 1 dag in de week wilden laten werken, minimaal 2.
Inmiddels is mijn zus zwanger van de 2e en die heeft destijds gewoon de stoute schoenen aan getrokken en mijn moeder gevraagd om ene vaste dag op te passen en toen heeft ze ja gezegd. (sorry, ga ik weer off topic)
We hebben hier idd wel altijd gezegd: papa en mama zorgen voor de kids, niet een kdv oid.
Ik hoop ooit ook weer te kunnen gaan werken, maar zolang als ik lichamelijk nog niet volledig hersteld ben, denk ik dat niet kan. misschien wel deeltijd ,maar goed, de ene dag voel ik me super, de andere dag kan ik niks.
|
|
|
|
|
|
groetjes Astrid ERG trotse mv Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1) 
|
|
|
mamatorist
Global Moderator
Super Mama

Lief: +8/-0
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 15, 2008, 16:50:52 » |
|
Ja Geesje ik heb behoorlijk vaak met mijn handen in de modder gezeten. Het tomaten plukken vond ik lekker om te doen. Verstand op nul en doorplukken. Binen een week werkte ik vlugger dan mijn baas en de meeste mannen daar. Vrouwen hebben kleinere handen en kunnen er makklijker bij.
Aubergines was schoon werk, wat de hoefden alleen maar in dozen te worden gestopt. Bloemen plukken en hoezen as wel grappg, maar het planten niet. Ik krijg alweer rugpijn als ik daaer aan terug denk.
Een viskraam lijkt me lekker. Dan de lekkerbekjes en kibbeling. Want ik hoef niet meer te zien hoe de vis eruit heeft gezien want dan vergaat me de eetlust.
groetjes van marloes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 15, 2008, 17:08:46 » |
|
Goh, mijn werkloopbaan is echt wel het saaaiiiiiste  Lekker beschermd bij pa en moe. Nou was dat maar anders gelopen! John heeft in zijn jeugd ook zo in het zand zitten wroeten en die heeft er leuke herinneringen aan. Het was voor hem ook verstand op nul. Onder het werk of tijdens de koffie lekker buurten met collega's.  Astrid, mijn ma zei precies hetzelfde. Wou ook niet oppassen op mijn kids. Dus ik ben gestopt met werken. Anders had ik Jurriën indertijd bij oma geparkeerd en zelf in hun winkel gaan werken. Maar dat kon niet. Mijn ma wou eindelijk eens van haar vrije tijd genieten. Maar ja, een paar jaar geleden kreeg mijn broer kids. Hij nam de bakkerij over en zijn kids werden wel bij mijn ma binnen geparkeerd. Nu nog steeds. Mijn ma moppert geregeld want ze heeft in principe niet om zijn kids gevraagd. Mijn pa brengt ze ook gewoon mee zodat mijn broer en schoonzus ongestoord kunnen werken. Als mijn ma lekker naar de markt wil moet ze die kids mee op sleeptouw nemen. Koopt ze daar verhogers voor in de auto. Maar mijn schoonzus heeft die al ingepikt. Ma weer boos... en zo gaat dat dor. Maar goed het is hun probleem. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
daan28
Peuter

Lief: +4/-0
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 16, 2008, 14:10:11 » |
|
Hoi allemaal Ik heb mavo,vhbo en 1 jaar communicatie gedaan (hoge school utrecht),ik vond school toch niet echt wat,en ben gestopt ik werkte toen al in de horeca,ik heb in een indonesich restaurant,pannekoeken restaurant,outdoor centrum gewerkt en ben daarna bij een groot concern gaan werken ook horeca. Nadat ik school had verlaten kon ik hier fulltime aan de slag,ik ben gaan samenwonen met marco. en na verloop van tijd werd ik gevraagd voor ass.rest.manager. Deze functie werd veranderd na 2 jaar in head off service,veerle werd geboren en ik ben 3 dagen gaan werken,na 2 jaar kwam chelsea en mocht ik voor 2 dagen blijven als leidinggevende,ik mocht zelf mijn dagen aangeven die ik wilde werken en een vroege of late dienst,ik zat echt in een luxe positie,mijn baas was erg tevreden over me. Wouter werd geboren en ben weer aan het werk gegaan als leidinggevende voor 2 dagen,marco kreeg ondertussen promotie in de beveiliging en was veel van huis,ik merkte dat ik de functie niet meer goed kon uitoefenen in 2 dagen niet op de manier zoals ik het graag wilde en aangezien marco promotie had gemaakt en meer centjes kreeg heb ik met pijn in mijn hart besloten om mijn functie neer te leggen en nu werk bij hetzelfde restaurant 3 avonden in de bediening en dat bevalt me prima,als ik werk is marco thuis of hij gaat de nachtdienst in en dan ben ik alweer thuis,dus we hebben geen oppas,creche,oma nodig voor de kids...heerlijk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
superlynn
Moderator
Super Mama

Lief: +2/-0
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Mei 16, 2008, 22:34:33 » |
|
Hi,
Wat een hoop verschillende verhalen, hihi wel geinig om te lezen.
Ik heb de lts gedaan, en heb geleerd voor timmervrouw, ik heb ook m'n diploma behaald. Na m'n stage en behalen van diploma heb ik er nog vier dagen gewerkt, was in timmerfabriek, niet gaaf. Ben bij m'n moeder gaan wonen want ze had kanker, en wilde dat graag. Eenmaal in brabant aangekomen, ben ik begonnen bij center parcs, frietjes verkopen, echt kei leuk werk vond ik. Ben ontslagen omdat ik er niet ver genoeg in zat, mijn armen werden niet bruin(gullie snapt het wel)
Ben daarna gaan werken in een friettent in het centrum, was ook super, werkte er de avonden en dus ook weekenden, was echt super gaaf, kon iedereen en veel bestellingen uit m'n hoofd, dus als pietje binnenkwam lagen z'n kroketten al in de frituur, was heel leuk. Toen kregen we nieuwe baas, en zij meende mij iets te vertellen, en ondertussen deed ze het zelf niet, ja dan ben je aan het verkeerde adres, dus ik ging er tegenin. Toen kon ik gaan, half jaar later was zaak kapot, nee niet door mij, maar dat mens was geschift.
Uhm toen heb ik drie jaar in een supermarkt gewerkt, achter de kassa, en 's ochtends deed ik de zuivel of hielp ik met de groente, was ook kei leuk werk, beetje dom, maar ik maakte er een sport van om van alle mensen te onthouden of ze wel of geen zegels wilde, tja moet wat, anders val je in slaap. Ik kon ook kei veel plu nummers uit m'n hoofd. Daarbij had ik ook altijd de langste rij, omdat ik de snelste was daar, was echt super leuk, ik woon in een dorp en nog kom ik mensen tegen die me missen daar, en zeggen dat ze nu zo lang moeten wachten aan de kassa. uurlijk heb ik er ook veel vijanden gemaakt, bijv. m'n oude baas, die sprak bijna nooit met me, omdat ik iedere drie weken m'n haar kleurde, dan roze dan blauw, dan schoor ik ze af, en liet ik er een teigerprint in zetten of blokjes. ach ja leuke tijd. Mijn oude baas kapte ermee, en toen kregen we een andere, zo'n mega vette dikke plumpudding, eikel eerste klas, ook daar zat ik er niet in, had nog steeds geen bruine armen, nu nog niet hoor. Dus ontslag gepakt. Oh ja en in deze drie jaar heb ik in het weekend ook nog gewerkt in een cafe.
Daarna ben ik spw gaan doen, omdat ik met kinderen werken heel leuk vind. Eerste jaar was stage op psz, was kei leuk, had alleen moeite met een leidster, maar goed jaar goed afgesloten. Tweede jaar kdv was echt bocht, kut ervaring, ander kdv gegaan om stage te lopen, maar liep ook niet zo goed, tja ik heb het gewoon niet op kdven. 's Avonds werkte ik in pizzaria, werd er mega onderbetaald, is even later opgelost, ben er toen minder gaan werken, want het was niet meer nodig zei hij. Sukkel.
Toen ben ik maar gestopt met school, pff geen zin meer, en ben ik gaan werken in het eetcafe waar ik straks misschien weer terug ga werken. Hier sta ik in de keuken. Heb ook bar gedaan, maar is niet echt mijn ding, laat mij maar achter fornuis staan. Ik heb sowieso een half jaar verlof, want ik vind drie maanden echt te vroeg om weer te werken, heb ik met Lynn altijd spijt van gehad, dus doen we niet meer zo vroeg. En misschien dat ik helemaal niet meer terug ga, moet even kijken hoe het loopt. Maar als ik weer ga werken is dit voor twee avonden in de week, van zes tot tien, en dan is mijn man gewoon thuis om voor de kinderen te zorgen.
Ik moet zeggen ik vind het thuis ook gewoon heerlijk, ik mis werk niet ofzo, en collega's en andere praat ook niet echt, heb vriendinnen met en zonder kindjes en ik buurt(klets) de hele dag met mensen die ik overal wel tegenkom.
Heel lang verhaal geworden, sorry he. X
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BiggBoss
Galvanize!
Administrator
Super Mama

Lief: +12/-2
Play with me pussie kitten!
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Mei 17, 2008, 02:25:30 » |
|
Wat ik allemaal gedaan heb ga ik niet tikken.
Maar ik ga deze zomer 3 1/2 week vrijwilligerswerk doen. Om ook eens iets aan de gemeenschap bij te dragen. Goed van mij hè?
Wat ik ga doen is nog niet bekend. Maar het zal een bijdrage aan de maatschappij zijn!
|
|
|
|
|
|
Degrading your oponent with ranting is a common cause for being a retard!! - BB
|
|
|
|
Rebeca
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Mei 17, 2008, 13:32:15 » |
|
Maar ik ga deze zomer 3 1/2 week vrijwilligerswerk doen. Om ook eens iets aan de gemeenschap bij te dragen. Goed van mij hè?
Goed hoor!!!! ik heb ongeveer 5 jaar in de bioscoop gewerkt in haarlem, eerst in de bediening toen achter de kassa. Elk weekend werkte ik er, lange dagen. maar erg gezellig. ik heb een tijdje bij de free gewerkt samen met Roy, in de boekenhandel. ik heb de opleiding spw gedaan omdat ik altijd iets met kinderen had. Ze trokken altijd naar me toe en ik vond het zo leuk om met ze om te gaan. eerste stage was heel slecht, slechte begeleiding. Niet goed iig. wel gehaald. 2 stage was in de kleuterklas op een basisschool met de beste begeleiding die je maar kan hebben. ik heb het heel erg naar mijn zin gehad en wilde toen ook de pabo gaan doen. later kwam ik er achter dat ik de kleintjes toch het leukst vind, maar als je pabo hebt gedaan dan kan je dus ook in de bovenbouw zitten en dat wilde ik niet. ik weet dan hoe het gaat, dan lukt het niet. dus geen pabo gedaan ik was toen begonnen met de sph, maar was te zwaar voor me. ik heb het eerste jaar afgemaakt met het doel het jaar erop een andere studie te gaan volgen. Is nog steeds niet gelukt. ik ben gaan werken in een kdv in schalkwijk. begin was erg leuk, maar merkte gelijk al dat het niet klopte. leidsters werden voorgetrokken. er werd tegen me geschreeuwd. geen leuke periode. heb terwijl ik daar werkte ook bij een psycholoog gelopen omdat ik het niet meer trok. ik heb er uiteindelijk 2,5 jaar gewerkt en toen besloot ze me op staande voet te ontslaan. ik heb het aangevochten en heb gewonnen. daarna ben ik bij LP gaan werken als groepsleidster, daarna als ass leidinggevenden en nu werk ik nog steeds bij dezelfde vestiging alleen dan weer als groepsleidster. voordat ik zwanger raakte werkte ik 4 dagen ,daarna 3. Mijn functie vond ik erg leuk alleen ik moest teveel doen in te weinig tijd en kreeg niet genoeg betaald vond ik in vergelijking met wat ik deed. Ik vind mijn collega;s erg leuk, heb er een steeds hechtere band mee gekregen. mijn doel is wel om dit jaar anders zker volgend jaar daar weg te gaan en in de buurt te gaan werken. reistijd val wel mee, maar niet als je lange diensten draait en de kids zolang op een kdv zitten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mamaMarije
Global Moderator
Super Mama

Lief: +17/-0
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Mei 18, 2008, 12:53:32 » |
|
oh ja vergeet ik helemaal die bijbaan naast mijn stage. Liep stage bij de politie op de personeelsafdeling. Toen mijn eerste dag aanbrak werd ik gebeld of ik een week later kon komen.... tja is prima. Een week later werd mij duidelijk waarom: de secretaresse van die afdeling tevens secretaresse van 'het hoofd' was het weekend ervoor overleden en ik zou bij haar op 1 kamer komen te zitten en tja is toch wel wat raar voor iedereen als er doodleuk iemand anders zit natuurlijk. Had ik zelf ook wel erg vreemd gevonden denk ik.
Mijn stage ving aan en ze hadden nog geen vervangster en op een gegeven moment werd ik benaderd of ik dit wou doen. Dit werd in een dusdanige vorm gegoten dat mijn stage er niet bij in zou schieten (ik zou als secretaresse ook bij overleggen zitten waar ik bijv. weer erg veel aan had voor mijn onderzoek en afstuderen) EN ik zou daar dus ook gewoon voor betaalt worden. Voor mij als student ideaal, want stagevergoeding is minimaal en door die 40 uur in de week geen tijd voor een bijbaantje meer..... Was afentoe nog best wel heftig. Hoofd van daar zat bijv. in het indentificatie team dat naar Enschede ging na de vuurwerkramp. En de hele debriefing met alle verhalen erbij heb ik dus bijgezeten en genotuleerd. Dat zijn toch wel net even andere dingen dan het onderzoek en de stage waarvoor ik heen ging.
Heb door die bijbaan toch veel meer van de organisatie kunnen zien dan wanneer ik alleen stagiaire was geweest.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|