Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes van Youtube af te spelen. Gebruik het youtube-icoontje in het post-formulier. Plaats daarin de directe link naar het filmpje en kijken maar!

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Oktober 08, 2008, 09:10:48

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 ... 15   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: afbouwen  (gelezen 3233 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
astridmv3
Super Mama

Lief: +16/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Gepost op: April 18, 2008, 13:32:44 »

Tja, nou weet ik niet of ik het hier nu wel goed neerzet, of beter toch bij het topic op Allergie
maar goed....
Moet dus gaan afbouwen, di/woe/do bezig geweest met langere tijd tussen het kolven te doen en minder lang te kolven.
Vandaag wil ik voor het eerst niet alleen wat later kolven maar dus ook 1 kolfbeurt weglaten.
Maar zat dus net met een zeiknat shirt en heb sterk de neiging om toch te gaan kolven.
Doe het niet, heb er geen last van, maar ow, vind het toch best lastig hoor.

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
Balletje
Global Moderator
Super Mama

Lief: +30/-4

Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet

« Antwoord #1 Gepost op: April 18, 2008, 13:44:14 »

Hey Astrid,

Hoeveel kolfde je per keer? Hoe hoog was je productie? Als je al zolang bezig bent, ga je meestal niet zo snel meer lekken...

Hoe heb je langere tijd ertussen gelaten? Je kwam nog wel op vier keer kolven uit? Vertel eens...

knuffel

Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #2 Gepost op: April 18, 2008, 13:57:06 »

euhhhh nou ik lekte allene heel soms smorgens
maar overdag eigenlijk maar weinig, weleens dat ik ene tsr kreeg ofzo maar dan zonder lekkage
zeiknat is misschien ook wel wat overdreven, maar iig goed nat op borsthoogte

euhmmm ik kolfde idd 4x
om 8 uur, dan was het 2x 150/170cc
om 13.30, dan was het 2x 80/100cc
om 18/19 u meestal ook 2x 80/100cc
en om 22.30/23.00 zo'n 2x 100

eigenlijk ben ik gisteren realsieer ik me al opo 3x overgegaan
8.10, 14.30 en 22.15

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Balletje
Global Moderator
Super Mama

« Antwoord #3 Gepost op: April 18, 2008, 14:08:05 »

Poeh da's bijna een liter!!!! Waar liet je het????

Hou dit schema ( 8.10/14.30 en 22.15) nu een paar dagen vol. Lekken mag, stuwing mag, harde pijnlijke plekken mag NIET! Maar als je al pijnlijke plekken krijgt, kolf dan puur en alleen die plekken weg! Niet verder...

Succes!

Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #4 Gepost op: April 18, 2008, 14:10:57 »

thnx meid
nou waar liet ik het?
als lisanne soms 6x 120 en 1x180 dronk, dan ging dat aardig
al heb ik soms helaas ook wat moeten wegkieperen omdat het dan toch te lang in de koelkast had gestaan, maar ook wel de vriezer in gegaan.
en het is niet iedere dag zoveel, soms dan had ik smorgen 2x 120 (mag ik al heel blij mee zijn, weet ik, maar dan kreeg ik al de zenuwen, 'maar 2 voedingen' )
en op dit moment kolf ik eigenlijk 1x een voeding meer dan lisanne lijkt te drinken, de koelkast is aardig leeg.

net een fles gegeven van 100cc bv met 20cc rijstemelk, maar de helft is maar op, of ze nou geen trek had of het toch geproefd heeft, geen idee.
staat iig nog 80cc

het stomme is, ik heb helemaal geen zin meer om te kolven, moet me er echt toe zetten maar word dan weer zenuwachtig als ik niet ovldoende kolf, pfff

« Laatste verandering: April 18, 2008, 14:19:02 door astridmv3 » Gelogd

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Balletje
Global Moderator
Super Mama

« Antwoord #5 Gepost op: April 18, 2008, 14:22:14 »

Waarom leng je hem nu dan aan met rijstemelk?
Het is toch juist de bedoeling dat ze wat minder gaat drinken en meer gaat eten??? Kortom kleinere hoeveelheden per fles?

Groetjes Nynke

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #6 Gepost op: April 18, 2008, 14:31:22 »

euhhh tis toch de bedoeling dat ze van borst over gaat op flesvoeding.
ik wil haar laten wennen aan de rijstemelk, maar goed, misschien denk ik wel ff verkeerd.
zal nog even de mailwisseling met stefan nakijken

groetjes Astrid
ERG trotse mv
mamavanfloor
Global Moderator
Super Mama

Lief: +8/-0

Onze vreugde in ons leven !!!

« Antwoord #7 Gepost op: April 18, 2008, 14:37:28 »

Fijn dat het afbouwen met kolven nu zover zonder klachten gaat, behalve het lekken dan tussendoor.

Ze heeft in principe nog maar 300cc melkproducten nodig he Astrid, dus je mag best minderen in de fles zonder het aan te vullen met rijstemelk.

In de hoop dan dat als ze minder bv krijgt ze ook meer gaat eten.

Succes !!!!

Groetjes Nicole

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #8 Gepost op: April 18, 2008, 14:46:32 »

thnx nicole, wat ik nu eigenlijk wilde doen was zeg maar ipv 120cc borst 100cc borst met 20cc rijstmelk
en dan af/opbouwen zeg maar.
gisteren heeft ze 5 flessen gekregen en eergisteren zat ze aan 4
ze drinkt ze ok niet altijd allemaal leeg overigens

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Balletje
Global Moderator
Super Mama

« Antwoord #9 Gepost op: April 18, 2008, 14:48:05 »

Astrid,

Borstvoeding weggooien omdat je nu al laat wennen aan rijstemelk, is beetje erg vlot. Je gaat nu eerst afbouwen naar een "normale" hoeveelheid melk per dag, normaal kolfde je ca 900 cc per dag, nu ga je dus naar ca 450 cc per dag. Mag zelfs nog iets minder. Maar nu eerst één kolfbeurt afbouwen, straks nummer twee...

Van flesvoeding MAG ze GEEN 900 cc per dag hebben! Kortom je gaat straks uitkomen op ca 300/400 cc aan melkproducten en daarnaast gewoon normaal drinken naar behoefte. Hierdoor zal ze meer vast eten gaan eten, nu krijgt ze nog zoveel voeding via de borstvoeding, dat ze er nog helemaal geen behoefte aan heeft... en het met gemak kan overslaan die gewone hap.

Datgeen wat nog in de vriezer ligt, kan je straks ook nog gebruiken om die 300/400 cc aan melkproducten te komen. Maar het kolven ga je in eerste instantie afbouwen, omdat je nu een hoge productie hebt. Je vraagt meer van je lichaam dan dat Lisanne echt nodig heeft.

Pas tegen de tijd dat je bijna door je voorraad heen bent, kan je gaan laten wennen aan de smaak van bijvoorbeeld rijstemelk of kunstvoeding (de dieetversie dan he?)

Maar vraag anders even bij Stefan na. Zodat je een éénduidig antwoord krijgt! Hij begeleidt jou!!!

Groetjes Nynke

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #10 Gepost op: April 18, 2008, 15:06:34 »

denk dat ik soms een beetje warrig overkom, heb zelf het idee ook dat ik op de een of andere manier de kluts een beetje kwijt ben en maar weer moet gaan zoeken hoe of wat.
ik weet het wel maar ook weer niet meer.

wat stefan heeft gezegd is dat ik lisanne wat slokjes rijstemelk mag gaan geven deze week, vanmorgen wilde ze dat niet en dus dacht ik dat ik dat wel kon doen door de borstvoedingfles zeg maar.
volgens mij was m'n gedachtengang zo vanmorgen... dom dom dom Wat Wat? Wat?

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Balletje
Global Moderator
Super Mama

« Antwoord #11 Gepost op: April 18, 2008, 15:14:19 »

Astrid, het is voor ons lastig om tips te geven als we niet weten wat jij en stefan afgesproken hebben. Weten immers niet wat er nu precies de bedoeling is. Ja dat je gaat afbouwen... maar dat betekent normaal gesproken ook dat Lisanne minder moedermelk gaat krijgen. Dus misschien nog eens specifiek aan Stefan vragen hoeveel Lisanne nu mag hebben en hoe je dat het beste kan aanpakken? Zodat zij beter gaat eten en jij dus niet meer zoveel hoeft te produceren?

knuffel

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #12 Gepost op: April 18, 2008, 15:15:40 »

Astrid, het is voor ons lastig om tips te geven als we niet weten wat jij en stefan afgesproken hebben. Weten immers niet wat er nu precies de bedoeling is. Ja dat je gaat afbouwen... maar dat betekent normaal gesproken ook dat Lisanne minder moedermelk gaat krijgen. Dus misschien nog eens specifiek aan Stefan vragen hoeveel Lisanne nu mag hebben en hoe je dat het beste kan aanpakken? Zodat zij beter gaat eten en jij dus niet meer zoveel hoeft te produceren?

knuffel
ik begrijp je
dit was de bedoeling:
Citaat
6 x120 mm, in de loop van twee maanden afbouwen
eerst naar 4 x 120 mm en 2 x 120 rijstmelk
dan 2 x 120 mm, 2 x 120 rijstmelk en 2 x 120 nutramigen
en een paar weken voor 22 juni afbouwen naar 2-3 x 100 rijstmelk en 2-3 x 100 nutramigen
daarna melk [rijst- en nutramigen] minderen naar 300 cc per dag en vast voedsel opbouwen

4 x kolven in de loop van de twee maanden afbouwen naar nul

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Balletje
Global Moderator
Super Mama

« Antwoord #13 Gepost op: April 18, 2008, 15:50:39 »

Wat een heerlijk rustig afbouwschema voor Lisanne zeg!!! Met kolven trouwens ook, per kolfbeurt twee weken... super!

Maar weet dus nog niet of ze echt moet wennen aan de rijstemelk, ze gaat immers straks ook nutramigen krijgen. Misschien dat je dus de rijstemelk mag aanbieden, maar het niet erg is als ze het niet opdrinkt?

Vraag wat het mengen betreft maar even na bij Stefan. Neem aan dat hij niet voor niets twee volle flessen rijstemelk vermeld heeft...

Groetjes Nynke

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #14 Gepost op: April 18, 2008, 16:37:40 »

waar ik mee zit, en da's mijn ervaring met sylvie met name, dat ik bang ben dat ik straks afgebouwd heb en dat ze de andere melk niet wil accepteren
dan kan ik wel leuk iets anders aanbieden, thee sap enz... maar komt ze niet aan de 300ml melk

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Pagina's: [1] 2 3 ... 15   Omhoog
  Print  

Ga naar: