|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #195 Gepost op: Juli 05, 2008, 13:15:15 » |
|
nou... voel me ENORM schuldig tov LIsanne. thomas wilde net zijn gekookte eitje niet meer en die heb ik verder opgegeten, het was lekker maar ik was niet euforisch ofzoiets, hihih 
|
|
|
|
|
|
groetjes Astrid ERG trotse mv Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1) 
|
|
|
|
Yvonne
|
 |
« Antwoord #196 Gepost op: Juli 05, 2008, 16:19:47 » |
|
Ik herken je gevoel, Astrid. Vandaag dag 13 zonder kolven. Heb vandaag voor het eerst een halve boterham met hagelslag gegeten, maar het deed me weinig. Maar dat komt ook omdat m'n humeur aardig tot een nulpunt is gedaald. Onze kleine meid brult zowat al twee weken. Alleen gisteren was ze gezellig. Huilen als ze alleen moet spelen, huilen als ze verschoond moet worden, huilen als...etc. Heel gezellig  . Afgelopen maandag had ze ineens 39,5 koorts. Ik dacht dat dat misschien dwars had gezeten. Maar het is nog steeds niet veel beter. Het is ook zo frustrerend dat ik geen idee heb waar ze last van heeft. We zijn niks aan het provoceren of zo. Morgen gaat papa gezellig een dagje weg. Dus heeft mama het genoegen weer alleen met de kleine mopperkont. Sorry voor het (off topic) klagen....
|
|
|
|
« Laatste verandering: Juli 05, 2008, 16:34:26 door Yvonne »
|
|
|
|
|
Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +21/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #197 Gepost op: Juli 05, 2008, 16:43:56 » |
|
Hey Yvonne, Heb je al eens goed in de luier gekeken? Geen wormpjes of spruw in zicht? Ook kids die fles krijgen, kunnen spruw krijgen he? Groeispurt zou ook nog kunnen, maar hou het gewoon even goed in de gaten! Sterkte meis! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yvonne
|
 |
« Antwoord #198 Gepost op: Juli 05, 2008, 17:10:08 » |
|
Hey Nynke, luiers zijn wel normaal. Spruw heb ik niet eens aan gedacht. Hoe ziet dat er uit? Witte vlekjes op de tong? Groeispurt? Tja, eigenlijk groeit ze helemaal niet veel. Vorige week bij het CB gewogen en was ze 80 gram aangekomen in twee maanden. Ze is nu 8310 gr en 74 cm. Maar de CB arts vond het nog voldoende.
Ze ligt nu wel al een uurtje lekker te slapen. Heerlijk....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #199 Gepost op: Juli 05, 2008, 17:17:32 » |
|
Groeispurt is niet persé in lengte of gewicht... maar eerder in ontwikkeling, ze leren inwendig er een paar kunstjes bij, dit geeft onrust... totdat ze het onder de knie hebben en het aan jou gaan laten zien, wat ze geleerd hebben. Spruw kan witte waas op tong zijn, kan wondjes binnenkant lippen zijn, kan luieruitslag zijn, als hij onrustig drinkt... zou het kunnen dat zijn tong zeer doet. Hoe drinkt hij nu? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #200 Gepost op: Juli 05, 2008, 19:18:32 » |
|
Wat vervelend Yvonne. sterkte ermee hoor. Hier heeft lisanne weer erge last van haar ontlasting terwijl ze echt niets anders te eten/drinken heeft gekregen. en inmiddels zitten we op dag 9 zonder kolven. vanmiddag verjaardag van mijn moeder, heel klein stukje taart gekregen maar na 2 hapjes hoefde ik toch echt niet meer, maf he? en dan iedereen maar zeggen: ja maar, jemag het allemaal weer, geniet er nou van. lijkt wel of ik dat nog niet kan 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #201 Gepost op: Juli 05, 2008, 20:43:26 » |
|
Hey Astrid, Zolang jij in je hart nog niet gestopt bent met borstvoeden/kolven, zal je dat gevoel houden. Je verstand heeft het wel gezegd, maar je hart gaat nog niet mee.... Misschien kan je het zelf een beetje sturen? Loslaten? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #202 Gepost op: Juli 05, 2008, 21:42:01 » |
|
Ik denk ook wel dat het heel raar is dat je alles ineens weer mag. Maar... men zegt toch rustig weer opbouwen? Nou, dat doe jij toch heel netjes. Vandaag 2 hapjes. De volgende keer 4 hapjes.  En ach, volg je gevoel. Er komt zo vanzelf wel het moment dat je steeds meer weer proeft. Heel soms heb ik juist de drang ineens iets te eten wat ik niet mag. Gisteren zat John een schaaltje pistache-ijs van Hertog te eten. Jee joh, dat vind ik toch lekker! Dus ik heb hem even gevraagd even ergens anders te gaan zitten.  De schat deed dat nog ook. Hij begreep me wel. 
|
|
|
|
|
|
Groetjes Anouschka mv Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (geb. 12 sept. 07) 
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #203 Gepost op: Juli 05, 2008, 22:07:08 » |
|
Hey Astrid, Zolang jij in je hart nog niet gestopt bent met borstvoeden/kolven, zal je dat gevoel houden. Je verstand heeft het wel gezegd, maar je hart gaat nog niet mee.... Misschien kan je het zelf een beetje sturen? Loslaten?  en? heb je nog tips voor me, hoe ik dat kan doen? tussen de middag dus ei gegeten en realiseer me net dat ik bij mijn moeder ook een stukje ei met wat ham heb gehad. Ik denk ook wel dat het heel raar is dat je alles ineens weer mag. Maar... men zegt toch rustig weer opbouwen? Nou, dat doe jij toch heel netjes. Vandaag 2 hapjes. De volgende keer 4 hapjes.  En ach, volg je gevoel. Er komt zo vanzelf wel het moment dat je steeds meer weer proeft. Heel soms heb ik juist de drang ineens iets te eten wat ik niet mag. Gisteren zat John een schaaltje pistache-ijs van Hertog te eten. Jee joh, dat vind ik toch lekker! Dus ik heb hem even gevraagd even ergens anders te gaan zitten.  De schat deed dat nog ook. Hij begreep me wel.  ik had idd ook toen ik nog echt op dieet was/moest dat ik soms een enorme drang naar kaas maar ook gebakken en gekookt ei had, nou vanmiddag had ik dat totaal niet, lag kaas op een bordje bij mijn moeder maar taalde er niet naar. maar lief dat John ergens anders is gaan zitten
|
|
|
|
« Laatste verandering: Juli 05, 2008, 22:30:15 door astridmv3 »
|
|
|
|
|
|
Ageeth
|
 |
« Antwoord #204 Gepost op: Juli 05, 2008, 22:09:32 » |
|
lol, wel lief van hem dat ie dan ook ergens anders gaat zitten! Tja, het lijkt me ook wel wennen, maar ook wel erg lekker. Volgens mij kom ik de 1e maand gelijk 4 kg aan...  Groet Ageeth
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #205 Gepost op: Juli 06, 2008, 07:34:47 » |
|
Tja Astrid, dat met je hart accepteren zul je toch zelf moeten doen. Ze drinkt nu FAC en doet het er goed op, je kolft nu niet meer.... lichaam heeft het ook al geaccepteert, nu jij zelf in je hartje nog. Het is goed zo.... je hebt haar heel lang het beste gegeven, nu ging haar gezondheid en de jouwe voor! Je bent niet om maar één reden gestopt, er waren er meerdere... Laat het los.... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yvonne
|
 |
« Antwoord #206 Gepost op: Juli 06, 2008, 09:31:48 » |
|
Ik begrijp je gevoel heel goed, Astrid. Ik heb het zelf ook wel een beetje. Gisteren daarover gehad met mijn man. Hij vroeg hoe ik op het voeden/kolven terug keek. En eigenlijk weet ik dat niet goed. Ik ben nog nooit zo diep gegaan (lichamelijk en geestelijk) om die bv te laten slagen. Tjonge, wat heb ik hier veel zitten janken van de pijn, de vermoeidheid, de verstopte borsten, ontstekingen, etc. Dus eerlijk gezegd heb ik het voeden niet als fijn ervaren. Alleen de drive om mijn meisje het allerbeste te geven heeft mij de kracht te geven om door te gaan en al die uren aan m'n kolf te zitten. Astrid, voor jou is het nog allemaal veel complexer geweest door je gezondheidsproblemen en de druk van je gezin. Ondanks dat ben je gaan kolven, op dieet, etc. Verdorie meid, eigenlijk moeten wij onszelf zo'n dikke, dikke schouderklop geven. Wij hebben echt niet voor de makkelijke weg gekozen. Misschien moeten we veel meer kijken naar wat we onze kleintjes wél hebben kunnen geven ipv te denken aan wat we eigenlijk gewild hadden. Ja, ook ik had graag veel langer willen voeden en graag die intieme momenten met haar aan de borst willen meemaken  . Maar ik heb wel op deze manier haar de beste start gegeven die onder deze omstandigheden mogelijk was. En dat geldt voor jou ook. En bij elke vrouw is er een andere reden om te stoppen. Bij mij was het echt op, bij de ander wil het kindje niet meer. Bij jou was het niet goed meer voor jouw gezondheid. Allemaal hele legitieme redenen om er mee te stoppen, dus waarom zouden we ons eigenlijk schuldig voelen. We hebben toch alles gegeven wat we maar konden??? Dikke knuffel, meid. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #207 Gepost op: Juli 06, 2008, 10:25:02 » |
|
hmmm daar heb je ook wel weer gelijk in Yvonne het is ook zo maar goed, geloof dat het loslaten proces bij mij toch wat langer gaat duren 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ageeth
|
 |
« Antwoord #208 Gepost op: Juli 06, 2008, 22:14:24 » |
|
Heel mooi gezegt Yvonne, en daarbij is het idd zo dat jullie echt een hele tijd gevoed hebben. Dus ook zonder legitieme reden kan het zo zijn dat je wil stoppen of je kindje stopt. Het is jullie reden en elke moeder maakt (als het kindje het niet doet) een keer de afweging. Wees trots en geniet van je kindjes die een hele goede start hebben gekregen!  Ageeth
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #209 Gepost op: Juli 07, 2008, 10:31:08 » |
|
dank je wel ageeth
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|