Hoop dat het voor jullie net zo goed werkt als dat het hier gedaan heeft. Het in mijn borst drukken zodat ze losliet en daarna wegleggen gaf ontzettend veel frustratie bij mijn dochters. Ze gebruikten mijn borst ook als troost en niet alleen als voeding. Bijten doen ze meestal als ze hun buikje al vol hebben of als tsr niet snel genoeg komt.
We hebben bovenstaand natuurlijk eerst uitgeprobeerd. Dit liep uit op een gestresste periode van heel kort drinken en niet lekker in slaap vallen. Bijten stopte niet, dus pijnlijke borsten en een baby die meer van slag raakte (eerst schrikken van mijn au, daarna loskoppelen en weggelegd worden in de box die ze ook al niet al te fijn vonden) Voelde vermoedelijk als een persoonlijke afwijzing... en ik wijs haar niet af, ik wijs alleen het bijten af. Aan de borst inslapen kon toen niet... Ik vond dit geen fijne manier.
Met het (met beleid en zachtjes) druk uitoefenen op haar kaakjes op het moment dat ze beet, huilde ze niet, schrok ze niet, maar liet ze wel los om even later weer gewoon netjes aan te happen. Als ik het me goed herinner heb ik het maar een paar keer hoeven doen en heeft ze daarna niet meer op mijn tepel gebeten (wel op mijn vinger of op speeltjes of andere dingen die geschikt waren) zelfs tijdens de kieteldood beet ze niet!
Bij sommige dingen wil het nog wel eens werken dat de actie of het voorwerp zelf hun leert dat het beter anders kan. Een mama die regelmatig nee zegt is ook aandacht, als het hun om aandacht te doen is (hangt van leeftijd af).

Nynke