Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.nl Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes af te spelen zonder extra codes te plaatsen. Plaats url van het filmpje (youtube, liveleak, etc) in je post en het forum maakt er bij bekijken of plaatsen automagisch een speler van.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Februari 10, 2012, 03:53:11

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: bijten  (gelezen 2244 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
mama van lotte
Peuter

Lief: +0/-0

« Gepost op: Oktober 06, 2009, 14:58:59 »

ik heb al een poosje niks gepost, maar lees wel geregeld ffe mee bloost de pan uit
lotte bijt sinds ze tandjes heeft. eerder stopte ze met bijten als ze er door waren, maar 1 hoektandje staat nog op knappen. al een hele poos.  ehmmm wat kan ik nog meer doen om het te laten stoppen. ik kolf overdag, en geef haar dat in een bekertje.
met brood gooit ze ook dus ik maak pap. dat vind ze opzich wel heel erg lekker, dus dat vind ik ook niet erg, maar de reste van de dag is live voeden toch handiger.
hoe hebben jullie dat aangepakt? Wat Wat? Wat? of is het een fase en gaat het weer over.
groetjes gerlinde
Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
« Gepost op: Oktober 06, 2009, 14:58:59 »

Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

Lief: +51/-3

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 06, 2009, 17:29:12 »

Hai Gerlinde,

Lotte houdt het lang vol! Dan voed je toch ook niet meer echt ontspannen. Ik had mijn eigen manier om het ze "af te leren" gebaseerd op mijn ervaring met dieren  das lekker!

De beste manier om iets af te leren is door datgeen wat ze eruit krijgen (hun beloning) om te draaien, zorgen dat het juist vervelend voelt/smaakt als ze dat gedrag vertonen. Met bijten tijdens tandenkrijgen is hun beloning dat de jeuk gestild wordt en dat ze zich dus fijner voelen. Nu dus proberen om juist het bijten vervelend te laten voelen. Ze moeten van binnen de link leggen dat bijten op mama's borst hun geen fijn gevoel geeft.

Nou kan je natuurlijk je kind gaan pesten op het moment dat het bijt... maar da's niet de bedoeling, je moet het echt op de plek van de beloning zien te raken. En niet pijnlijk natuurlijk, maar alleen een vervelend gevoel. Ik heb op het moment van bijten druk uitgeoefend op het kaakgewricht. Mijn hand lag toen standaard bovenaan de borstkas van mijn dochter en als ze ging bijten hoefde ik alleen nog maar mijn hand iets naar boven te verschuiven en met duim en middelvinger (kwam beter uit) aan beide zijden druk uit te oefenen. Ze zag niet dat ik het deed, voelde alleen een rotgevoel in haar kaakjes. Probeer het eerst bij jezelf, zodat je ook weet hoeveel druk je ongeveer uit moet voeren.

knuffel Nynke

Zin in forumuitje? We zijn weer aan het plannen!!!!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
mama van lotte
Peuter

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 08, 2009, 07:55:30 »

thanks!! ik ga dat zeker proberen vandaag. das idd een goeie. ik hoop dat het snel over is. triest
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 08, 2009, 08:26:03 »

Hoop dat het voor jullie net zo goed werkt als dat het hier gedaan heeft. Het in mijn borst drukken zodat ze losliet en daarna wegleggen gaf ontzettend veel frustratie bij mijn dochters. Ze gebruikten mijn borst ook als troost en niet alleen als voeding. Bijten doen ze meestal als ze hun buikje al vol hebben of als tsr niet snel genoeg komt.

We hebben bovenstaand natuurlijk eerst uitgeprobeerd. Dit liep uit op een gestresste periode van heel kort drinken en niet lekker in slaap vallen. Bijten stopte niet, dus pijnlijke borsten en een baby die meer van slag raakte (eerst schrikken van mijn au, daarna loskoppelen en weggelegd worden in de box die ze ook al niet al te fijn vonden) Voelde vermoedelijk als een persoonlijke afwijzing... en ik wijs haar niet af, ik wijs alleen het bijten af. Aan de borst inslapen kon toen niet... Ik vond dit geen fijne manier.

Met het (met beleid en zachtjes) druk uitoefenen op haar kaakjes op het moment dat ze beet, huilde ze niet, schrok ze niet, maar liet ze wel los om even later weer gewoon netjes aan te happen. Als ik het me goed herinner heb ik het maar een paar keer hoeven doen en heeft ze daarna niet meer op mijn tepel gebeten (wel op mijn vinger of op speeltjes of andere dingen die geschikt waren) zelfs tijdens de kieteldood beet ze niet!

Bij sommige dingen wil het nog wel eens werken dat de actie of het voorwerp zelf hun leert dat het beter anders kan. Een mama die regelmatig nee zegt is ook aandacht, als het hun om aandacht te doen is (hangt van leeftijd af).

knuffel Nynke

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
mama van lotte
Peuter

« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 20, 2009, 14:46:16 »

hoi nynke
lotte bijt niet meer Love is in the air! sinds vorige week zijn alle tandjes die er strak instonden door.(ze had ook ale een mnd of 2 kapotte billen en das ook ineen keer over goei van je!) en nu bijt ze ook niet meer.
ze bijt wel de box kaal(de verf schraapt ze eraf) en van het bedje, mar niet meer in mn borst.(laat ik het maar gouw afkloppen.
heb 1 keer in het kaakje gedrukt, toen ze beet. maar goed. hopen dat het zo blijft
nog bedankt voor de tip!! goei van je!
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 20, 2009, 15:59:52 »

liever de box dan jouw borsten!!! Hoop dat ze dit zo vol blijft houden!

knuffel Nynke

mama van lotte
Peuter

« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 20, 2009, 19:39:52 »

:PPhaha zeg dat wel.
 knuffel
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: