|
astridmv3
|
 |
« Gepost op: December 29, 2007, 23:37:55 » |
|
Tja, en dan ben je het jaar gepasseerd, een jaar borstvoeding, eerst half om half (live aan de borst en kolven) toen live en daarna weer terug naar af, zo ervaar ik het nog steeds wel een beetje. terug naar ft kolven. deed het eerst met plezier maar merk nu dat ik het vaak na de eerste keer kolven 'vergeet' heb ook geen overlopende borsten ofzo waardoor ik denk "oh ja". ik slik domperdion om de produktie wat te helpen en zelfs dat vergeet ik de laatste 2 weken steeds te nemen. en zo langzaamaan merk je dan toch bij sommige kolfbeurten dat je zomaar 50 tot 80cc minder gaat kolven. het is nog wel genoeg maar toch.
heb er soms zo de balen van dat je moet kolven, het ding maakt herrie, altijd al gedaan en nou ineens erger ik me eraan. het steriliseren, het schoonmaken, nou ja, alles wat erbij hoort. gisteren was er een vriendin van me bij wie het net anderosm gegaan is, van ft kolven naar ft aan de borst en toen ik haar zo zag met haar zoontje van 9 maanden begon er toch wel wat te knagen hoor.
energie om lisanne weer terug aan de borst te krijgen heb ik niet of kan en wil er de energie niet voor de 3e keer in steken, gewoon omdat dat me op gaat breken.
maar goed, moest het gewoon ff kwijt, daarom dus hier.
baal er gewoon een beetje van het kolven, het letten op wat je eet en als je dan visite krijgt, zoals vanmiddag, die dan weer begint te vragen hoe lang je nog door gaat, dat ze uiteindelijk toch wel over zal moeten op gewone melk enz.. enz... en dat ik dan tenminste ook weer alles kan eten.
kon er niet eens een zinnig antwoord op geven. ik ga gewoon nog ff door, eerst maar eens zien met provoceren half januari (mbv stefan) waar lisanne precies op reageert.
zucht. sorry meiden, moest t ff van me af schrijven. m'n man snapt het toch al niet zo goed. enige waarvoor hij vindt dat het kolven nog oke is, is het feit dat de nutramigen bijv. zo duur is...
x Astrid
|
|
|
|
|
|
groetjes Astrid ERG trotse mv Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1) 
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +38/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: December 29, 2007, 23:58:38 » |
|
Hey Astrid,
Logisch hoor meis!!! Normaal zou Lisanne zelf de productie wel op peil houden, maar met kolven moet je het helemaal zelf doen en nog eens schoonmaken, bewaren, opwarmen, etc. Kolven is nou eenmaal heel anders dan live voeden.
Als je productie weer terugloopt, ga je er wel weer Vol voor... maar als het lekker loopt, of iig goed genoeg loopt, komt de klad er weer in. Zeker met een achterban die je niet lekker steunt. Meis, probeer toch door te zetten... zet desnoods de kookwekker op je kolftijden. Weet het, het is niet leuk, het is niet intiem, niet warm.... maar wel voor Lisanne haar gezondheid!
Het dieet hakt er ook aardig in, dat weet ik maar al te goed. Probeer je echter de momenten voor ogen te houden dat jij (onbewust) toch gezondigd hebt en hoe Lisanne erop reageerde. Bedenk je dan ook dat ze die reactie tig keer zo hevig krijgt op pure voedingsmiddelen... Stap je nu over op Nutramigen, zal je puur moeten provoceren, en geloof me... dat is eng! Daarvoor laat je echt met alle liefde nog steeds voedingsmiddelen staan!
Dikke kus van mij!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: December 30, 2007, 10:30:49 » |
|
Thnx, ik wíl ook helemaal niet beginnen met nutramigen. maar goed, nou ben ik zelf weer niet oke, kolf dus nu pas om half elf ipv 8 uur normaal en dat werkt gewoon eigenlijk niet, ik loop mezelf achterna zeg maar.
ga er ook wel mee door maar op dit moment zou ik die kolf het liefst het raam uit gooien.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Balletje
Moderator
Super Mama

Lief: +31/-4
Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: December 30, 2007, 10:53:48 » |
|
Ja dat is idd het gevolg van minder frequent kolven... maarja aan de andere kant Astrid, weet je ook wel weer dat als je een paar dagen je krachten kan bundelen, het ook weer aantrekt! Zelf niet ok zijn, heeft ook invloed... denk aan jezelf!
Dikke knuf, Nynke
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée 
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: December 30, 2007, 12:06:53 » |
|
Ja dat is idd het gevolg van minder frequent kolven... maarja aan de andere kant Astrid, weet je ook wel weer dat als je een paar dagen je krachten kan bundelen, het ook weer aantrekt! Zelf niet ok zijn, heeft ook invloed... denk aan jezelf!
Dikke knuf, Nynke
Tuurlijk, weet ik ook wel, denk als het normale ritme er ook weer is dat dat ook beter zal gaan. maar goed...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Balletje
Moderator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: December 30, 2007, 12:25:52 » |
|
maar goed.... daar heb je nu weinig aan, ik weet het... Lieve schat, neem het jezelf niet te kwalijk he? Het is een hele grote opgave om alles te moeten kolven! Zou je helemaal tiptop gezond zijn... is het al zwaar, maar jij hebt helemaal veel voor je kiezen gehad en het is nog steeds niet optimaal!
Ik vind het super dat je het zo volhoudt!!!!
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée 
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: December 30, 2007, 13:17:22 » |
|
maar goed.... daar heb je nu weinig aan, ik weet het... Lieve schat, neem het jezelf niet te kwalijk he? Het is een hele grote opgave om alles te moeten kolven! Zou je helemaal tiptop gezond zijn... is het al zwaar, maar jij hebt helemaal veel voor je kiezen gehad en het is nog steeds niet optimaal!
Ik vind het super dat je het zo volhoudt!!!!
Ik neem mezelf ook niet echt iets kwalijk hoor. maar balen doe ik nog wel  thnx voor je steun iig. tis ook dat ze nog best veel voedingen nodig heeft omdat ze nog maar weinig andere voeding eet en drinkt. net mijn moeder hier, en die zegt ook: waarom kolf je nog? puur ovor de melk? (tja, waar andres voor? voor mijn eigen fun, hihih) mag ze dan geen vlees en aardappels en groenten. jawel, dat krijg ze al, behalve het vlees dan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mamavanfloor
Moderator
Super Mama

Lief: +8/-0
Onze vreugde in ons leven !!!
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: December 30, 2007, 20:35:55 » |
|
Hoi Astrid,
Ik wil je ook even een hart onder de riem steken, ik weet zelf hoe zwaar het kan zijn het ft kolven, neem mijn petje af voor de mensen die het ook zo lang volhouden en er alles aan willen doen om het ook lang vol te kunnen houden.
Gelukkig met allergieen geen ervaringen hier, maar lijkt me dan nog des te moeilijker, als er een goudenkolf-award bestond had jij hem zeker ook verdiend, dikke :-* :-*
Groetjes Nicole
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: December 30, 2007, 20:42:52 » |
|
dank je wel, van de week kreeg ik op het bvforum al de gouden tiet award, hihihih
|
|
|
|
|
|
|
|
|
danuca
Dreumes

Lief: +1/-0
you came to me and filled that space in my heart
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: December 30, 2007, 21:11:01 » |
|
hey astrid, ik geloof wel dat ft kolven heel zwaar is. ik doe het nu sinds anderehalf maand en pffff...ik vind het zo nu en dan erg zwaar. soms ben ik zo moe dat ik het te lang uitstel waardoor mijn productie weer terug loopt en dan weer meer kolven. ik heb me niet eens afgevraagd of mijn kleine dame nog aan de borst zou willen omdat aan de borst een hele geworsteld is geweest. maar goed, net als jij met liefde hou ik vol. je hebt het heel lang volgehouden , petje af! ik hoop dat ik het ook ga doen. mijn moeder heeft mij tot 14 maanden borstvoeding gegeven, wel live ben ik gevoed en met tien maanden vroeg ik zelf om: mama, tietje! en iets anders wilde ik helemaal niet...bah, alles vond ik bah...meeeelk, da's lekker! mijn moeder had ten overvloed dus het ging met gemak. maar met 14 maanden dacht ze nou, ze moet toch aan de vaste voedsel. ze bracht me bij mijn oma, haar moeder, en ze liet me daar voor twee weken. het schijnt dat ik twee dagen wat gehuild heb maar daarna ben ik alles gaan eten maar om borstvoeding heb ik nooit meer gevraagd. wel heb ik altijd met heeel veel plezier melk gedronken. als ik bij mijn oma op de boerderij was wilde ik vaak melk versgemolken van de koe...niet gekookt. ik dronk twee grote glazen achter elkaar en ik rende weer naar buiten spelen. hoewel vroeger minder vaccins waren, heb ik geen enkele kinderziekte gehad, op waterpokken na, op mijn 14de. ik was verkouden zo nu en dan maar meer niet. nou 14 maanden lang alleen moedermelk heeft zijn vruchten afgeworpen. een ding mijnmoeder had melk voor drie kinderen tegelijk en ik zoog heel goed aan de borst dat in tegenstelling met mij en mijn kleine. heel veel sterkte. en geef bv zolang je kunt! je bent al mijn voorbeeld in het volhouden met kolven! xxx
|
|
|
|
|
|
i've longed for you and i have desired, to see your face, your smile, to be with you...my little baby...
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: December 30, 2007, 22:25:23 » |
|
heel veel sterkte. en geef bv zolang je kunt! je bent al mijn voorbeeld in het volhouden met kolven! xxx
Dank je wel, hihih, kheb zelf ook een voorbeeld mijn vriendin Ilse heeft haar oudste 2 tot 20 maanden gekolfde BV gegeven
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Januari 01, 2008, 15:18:11 » |
|
pffff dat viel vandaag weer niet mee, op dieet zijnde en dan op nieuwjaars'borrel' bij mijn zus, heerlijke salades, gevulde eitjes enz.... kwam ik met mijn oerbrood, appelflapje en een digistive koek.
fruitsalade was er ook maar dan met kiwi, sinaasappel, appel en ananas en banaan. heb er wel wat van gehad, maar houd m'n hart vast. de sinaasappel heb ik expres al niet gedaan.
maar goed, toen ik lisanne zag genieten van dr fles met borstvoeding, had ik er ook wel weer vrede mee.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Balletje
Moderator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Januari 01, 2008, 17:40:41 » |
|
Hey Astrid,
Moeilijk he? Vooral als je alles echt onder je neus hebt! Goed dat je hebt volgehouden en hou vingers gekruisd voor de fruitsalade voor je!
Nieuw jaar, nieuwe kansen! Knuf Nynke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Januari 01, 2008, 17:55:46 » |
|
Hey Astrid,
Moeilijk he? Vooral als je alles echt onder je neus hebt! Goed dat je hebt volgehouden en hou vingers gekruisd voor de fruitsalade voor je!
Nieuw jaar, nieuwe kansen! Knuf Nynke
ja precies, we wachten het maar af. zal t wel ff noteren dat ik dat vandaag gegeten heb, anders, mocht er reactie komen weet ik het van de week weer niet. ja het was echt ff moeilijk, maar goed. joh, het zij zo en we doen het er maar mee, over weet ik hoeveel tijd kan ik me weer te barsten eten aan ei, hahahaha, als ze 18 is ofzo 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|