Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.nl Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes af te spelen zonder extra codes te plaatsen. Plaats url van het filmpje (youtube, liveleak, etc) in je post en het forum maakt er bij bekijken of plaatsen automagisch een speler van.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Augustus 01, 2010, 00:22:31

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: dip tgv ongesteld  (gelezen 2826 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Suus
BallenBak
Zuigeling
*

Lief: +0/-0

« Gepost op: September 23, 2009, 22:09:09 »

Hallo,
Ik zit weer eens in een dip. En als ik terug kijk naar de afgelopen weken is het iedere keer rondom mijn ongesteldheid. Alleen nu gaat de dip niet meer voorbij.
Ik kolf 400 op een dag en Dominic drinkt 800. (ik heb genoeg voorraad hoor dus zo erg is het niet). Ik kolf gewoon 40 cc in 2 uur tijd. smorgens nog maar 140.
Is dit nu een dip of een aflopende zaak? Is er een dip te bespeuren als de ongesteldheid eraan zit te komen of ook totdat ie echt voorbij is? De dip duurt namelijk al zeker een week.

Ik kolf nu om de 2 uur. Maar snachts zet ik niet mijn wekker. Ik ben zoo moe, het lukt me echt niet. Dat is het enige wat ik ook deed toen ik het de vorige keer zo opgekrikt heb. Misschien is dit het gewoon.  Schrik! Huilie
 knuffel Suus
« Laatste verandering: September 24, 2009, 14:01:01 door dana-dune, Reden: smiley zichtbaar gemaakt » Gelogd
Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
« Gepost op: September 23, 2009, 22:09:09 »

Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

Lief: +50/-1

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #1 Gepost op: September 23, 2009, 23:03:56 »

Hey lieve schat,

Kijk eerst eens je kolf na op mankementen! Vaak zitten er wel slijtbare onderdelen in die er voor zorgen dat de opbrengst wat minder wordt in de loop der tijd.

Dipjes kwamen hier een paar dagen voor ongi en waren weer grotendeels voorbij als ik het ergste (eerste twee dagen) gehad had. Dus ja, soms duurde het idd ellendig lang voor mijn gevoel!

Moeheid heeft ook invloed meis, dus probeer je nachtrust en tussendoor rust ook echt te pakken! Spanningen en onzekerheid hebben ook invloed... en de toon waarop je je berichtje plaatst, vertelt me dat je toch onzeker bent over hoe het gaat lopen. De productie trekt echt wel weer aan, onstpan, laat los en kolf zo vaak als je kan...

Nicole kan nog wel wat over klusterkolven vertellen, maar vermoed dat zij nu al ligt te slapen... dit is dus in een periode van zegge drie uur iedere tien minuten of kwartier even kolven, niet lang... maar wel vraag aan je lichaam geven.

Meissie, het is nog niet klaar.... al voelt het misschien zo. Probeer de hoeveelheden even een beetje los te laten! Des te meer je er op let, des te groter de spanningen worden, het komt wel goed!!!! Met full-time kolven is de regeltijd gewoon langer dan bij live voeden, maar het werkt wel!

En mocht het al wel teruglopen en niet meer opgekrikt kunnen worden op tijd... een combinatie van BV en KV is ook nog mogelijk he??? Kom op meis... probeer je te ontspannen!!!

Dikke knuffel Nynke

Zin in forumuitje? We zijn weer aan het plannen!!!!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
Suus
BallenBak
Zuigeling
*

« Antwoord #2 Gepost op: September 23, 2009, 23:14:02 »

hai hai
Jaaa weet je, als het zo blijft (400 op een dag) haal ik de 8 maanden volledig en zo niet, dan maar niet. Als het nu stopt begin ik vervroegd aan de groente en heeft hij nog ruim 7!!! maanden volledige voeding gehad en teert mijn voorraad van eens 22 liter in!
Dus hoe dan ook, we hebben al zooo veel meer bereikt als bij mijn meiden.
Zijn reflux is volgens mij al aardig op de terugweg! Dus ook daarvoor is het al minder erg dan een tijd geleden!
Kv en bv combineren kan, maar van kv krijg je ook eerder irritatie in de longen, mocht hij zich verslikken! Dat is de reden dat ik zo vasthoud aan bv zonder bijvoeden!

En je prikt er knap doorheen! Ik ben zoo moe en misschien wel veel te vast gefocust op de bv! Dominic heeft weeer een blaasontsteking en moet morgen koortsvrij zijn. Nou net had hij nog 38.1. Is niet veel maar wel te veel voor hem nu hij al een kuur heeft.....
Ook bij anderen (en bij mij ook) houdt het momenteel niet over. Ook dat zal zijn tol eisen. Nou ja, blijven kolven en hopen. (zal mijn moeder om een gebedje extra vragen...  smile
 knuffel Suus
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #3 Gepost op: September 24, 2009, 07:54:30 »

Het wordt nog wel weer wat hoger meis, maar dan moet wel ff de spanning en de moeheid eraf. Je lijf heeft nu even geen reserve meer en dan stroomt de melk ook niet zo makkelijk.

Balen dat Dominic weer een blaasontsteking heeft, hoe komt het dat hij daar zo'n last van heeft? Meen me te herinneren dat meisjes daar eerder last van hebben ivm korte urineleider? Bij jongens is het toch al een stukje beter beschermd?

Heb je je kolf trouwens al nagekeken???? En hoe lang kolf je nu al om de twee uur? Kan ik niet helemaal opmaken uit je verhaal, wel hoe lang de dip al duurt, maar niet wanneer je begonnen bent met regelen.

De groentes zijn trouwens geen verkeerde keuze om mee te beginnen. Zijn lijfje kan dat na zes/zeven maanden wel verwerken!!! Ze verslikken zich niet zo snel meer, zeker niet als je het in stukken gaat aanbieden (verslikken doe je eerder in een vloeistof dan in een vaste stof). Ik was ivm de allergie ook huiverig, maar juist door het op mijn kinds tempo te doen, is het heel gelijkmatig gegaan met het introduceren van bijvoeding. Ze mocht zelf aangeven waar ze behoefte aan had. Borstvoeding bleef de hoofdvoeding tot een jaar (pas daarna ging ze beter eten van het vaste voedsel)

Met een gevoelig kindje als Dominic moet je gewoon alles rustig opbouwen, zijn lijfje moet de tijd krijgen om te wennen. En als je pas heel laat aan de introductie van bijvoeding begint, heb je minder de tijd om het rustig aan op te bouwen. Nu kan je het nog volledig aan hemzelf overlaten wat hij verkiest... maar straks heeft hij toch extra bouwstoffen nodig. En in de tweede helft van het eerste jaar zijn ze nog zo heerlijk nieuwsgierig en dol op oefenen. Na het eerste jaar kunnen ze juist wat dwarser worden bij het ontdekken van nieuwe voedingsmiddelen.

Ik snap dat je het rustiger aan wilt doen meis, maar misschien voelt hij zich juist lekkerder met iets vaster voedsel. Bij reflux heeft dat wel vaker voor goede resultaten gezorgd. Probeer het gewoon eens uit! En misschien geeft je dat net de rust en ontspanning om weer betere kolfopbrengst te geven!

En mocht je iedere keer met ongi zo'n duidelijk waarneembare dip hebben, kan je met je lactatiekundige nog eens overleggen of je eventueel domperidon mag gaan gebruiken om je productie te ondersteunen.

knuffel Nynke

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
Ageeth
Super Mama

Lief: +37/-0

Have a nice day, unless you made other plans

« Antwoord #4 Gepost op: September 24, 2009, 08:19:34 »

Hoi hoi,

Hier ook een dag of 2 voor menstruatie een dip elke maand weer (het 1e bv jaar)
Probeer zelf een beetje rust terug te krijgen.
Je hebt voldoende voorraad en je productie trekt vast wel weer bij. Je bent nu en moe en ongesteld en maakt je zorgen om je ventje....da's geen goede combi. Maar wel fijn als je bedenkt dat dat weer voorbij gaat en je in de tussen tijd voldoende in je vriezer hebt liggen.
Ik zou wat Nynke zij nu even om de 2 uur kolven (overdag dan hé?) en de rest met je voorraad oplossen.
Je kan ook nog de syntocinon spray vragen bij je huisarts, want je tsr is welligt niet sterk op dit moment (vooral met maar 40 cc) Dit kan net even dat zetje geven om wat extra te kunnen kolven.

Succes en hoop dat je ventje snel weer beter is en jij een beetje tot rust kan komen!
 knuffel Ageeth

Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl

Nicole
Moderator
Super Mama

Lief: +11/-0

« Antwoord #5 Gepost op: September 24, 2009, 08:33:36 »

Heb net eventjes alles gelezen, maar zoals al gezegt, je omstandigheden werken natuurlijk ook niet mee waarin je nu verkeerd, ongi vermoeidheid enz.

Inderdaad de syntocinonspray kan ook wel eens een oplossing bieden om meer opbrengst te hebben.

Clusterkolven heb ik zelf geen ervaring mee maar wil ook wel eens werken om je productie te verhogen, kost wel wat meer tijd,heb even een stukje uit een workshop die ik ooit eens gegeven heb met toen een andere kolfcollega gekopieerd :

•   Clusterkolven :deze techniek heeft vaak sneller resultaat dan regeldagen omdat er vaker om melk gevraagd wordt, het houdt het volgende in, je kolft in een blok van 3 uur elke 20-30 minuten bijv 5 minuten, je kan je spullen in de tussentijd gewoon laten staan, je kan bijv. 2 keer per dag zo’n sessie doen als je er tijd voor hebt, en anders een paar dagen zo’n blok inplannen, na dat clusterkolven ga je uiteraard wel verder met om de 3-4 uur kolven wat je normaal ook deed. De melk die je kolft kan je het beste als eerste geven omdat deze een tijdje buiten de koelkast heeft gestaan en de kans op bacteriegroei dan groot is geweest.

Als je kan beginnen met groente of fruit scheelt ook alweer kan je zijn buikje ook nog wel eens vullen met iets anders.

Hopelijk knapt Dominic snel op van zijn blaasonsteking..

knuffel knuffel Nicole

Suus
BallenBak
Zuigeling
*

« Antwoord #6 Gepost op: September 24, 2009, 16:28:49 »

hallo lieve allemaal.
Wat een reacties en hulp toch weer....

Zal even wat vragen beantwoorden:
De kolf heb ik bijna helemaal vervangen. Nieuwe slangen, ander ventieltjes, andere schelpen, alles alles. Dit omdat ik nog extra setjes van het ziekenhuis had, toen Dominic daar lag en deze heb ik meegenomen (anders werden ze weggegooid) Ideaal dus.
Helaas heb ik te laat ontdekt dat de dippen rondom mijn mensturatie waren. Ik was net gestopt met de feneriek (was op en dacht, ach wie weet kan ik wel zonder). De domperidom gebruik ik nog steeds. De spray heb ik wel weer opnieuw aangevraagd bij de dokter, want daar was ik al lange tijd geleden mee gestopt.
Ik kolf al wel heel lang elke 2 uur, was teruggegaan naar elke 3 uur. Maar sinds een week dus weer elke 2 uur. En zelfs heb ik een dag elk uur gedaan. Denk dat ik dan ook nog een dag inlas om 2 keer te clusteren, zoals je schreef Nicole!

"Ze" weten niet hoe het komt. Hij is begin september geopereerd aan zijn plasbuis. Daar had hij "kleppen" inzitten. Dit is een jongenskwaal wat inhoud dat tijdens de zwangerschap deze niet helemaal weggegaan zijn. Het zijn een soort vliezen die zich openen als er urine door wil. Gevolg|: urine kan niet goed weg (soms helemaal niet ) blijft achter in de blaas: ontsteking. Hij plaste ook niet met een straal. Goed, we zijn in Nijmegen beland, hij is geholpen (errug snel gelukkig) en nu moet die straal weer komen, wat het nog niet doet. Zelf heb ik het idee omdat dit nog niet zo is, hij daardoor een ontsteking gekregen heeft. Op zich best vreemd, want hij had ook een onderhoudskuur antibiotica!
Eind oktober moeten we terug naar Nijmegen, we wachten het af!

Mmm misschien moet ik toch na al jullie aanmoedigingen beginnen met bijvoeding. Ik was van plan om te beginnen met een brocoli stronk (jemig hoe schrijf je dat?) broccoli? nee, brocolli? nee ook niet, brocolie? nee toch maar brocoli ( Knipoog)

heeeeel voorzichtig durf ik te zeggen dat ik net weer wat meer heb gekolfd..
 knuffel Suus
Nicole
Moderator
Super Mama

Lief: +11/-0

« Antwoord #7 Gepost op: September 24, 2009, 17:35:51 »

He Suus,

Moet dat dan al niet terug zijn na die operatie dat hij met een straaltje gaat plassen of heeft dat tijd nodig ??
Wel fijn dat hij snel geholpen kon worden, maar ja kan ook niet anders he met zo'n kleintje en niet goed kunnen plassen..

Net of het werkt he ff je hart luchten en hop daar is je voeding weer hihihi.

Succes !!!!

superlynn
Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0

« Antwoord #8 Gepost op: September 24, 2009, 21:08:41 »

Hi,

Ondanks dit niet echt een heel grappig topic is, ik bedoel echt niet, moest ik wel lachen om je broccoli.
Maar goed zoals ik het heb gedaan zo schrijf je het, lag wel even dubbel.
Ik hoop dat het gauw beter gaat met je manneke.
X

Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #9 Gepost op: September 24, 2009, 21:50:18 »

Hai Suus,

Raar dat hij dan nu nog steeds niet krachtig plast. Als alles weg is wat het tegenhield, moet hij nu toch al wel krachtiger kunnen plassen? Wanneer heb je de nacontrole? Een onderhoudskuur kan dingen voorkomen, maar niet helemaal. Het kan toevallig een bacterie zijn die resistent is tegen deze kuur?

Wat heerlijk dat het kolven wat beter lijkt te gaan! Ontspanning (of even je zorgen delen) kan al veel invloed hebben! Je kan allicht nog vragen of de domperidon in een andere dosis mag als je je ongi verwacht... als het zoveel invloed heeft?

Hou je ons nog even op de hoogte van hoe het gaat???

Groetjes Nynke

Ageeth
Super Mama

Lief: +37/-0

Have a nice day, unless you made other plans

« Antwoord #10 Gepost op: September 25, 2009, 22:23:17 »

Hey Suus!

Nog even een vraagje... Kom je volgende week zaterdag ook naar de ontmoetingsdag?
Ook met de kolf mag en kan je mee doen met de recordpoging!

Groet Ageeth

Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl

Suus
BallenBak
Zuigeling
*

« Antwoord #11 Gepost op: September 26, 2009, 12:00:24 »

hai hai
De urologen zeiden dat het 4 tot 6 weken kon duren dat hij weer met straal plast. Ik vind het ook best raar. Eenmaal de blokkade weg en hij zou weer normaal moeten plassen lijkt me.
Nou ja, nu maar eens kijken hoe we het met de onderhoudsantibiotica doen. Deze werkt niet of onvoldoende. Dus hiermee doorgaan lijkt me ook niet verstandig. Helemaal niet (bijna die 4 tot 6 weken voorbij) of een ander? mmm ik weet niet wat wijsheid is.
De nacontrole is pas 28 oktober, maar mijn huisarts heeft kontakt met nijmegen, dus die gaat overleggen (moet ik nog even vragen, maar dat doet hij wel).

Nou heel voorzichtig lijkt het toch door te zetten dat het weer omhoog krabbelt. Vanmorgen in 2 uur 55 cc!!! joepie de poepie.
Ageeth, helaas kan ik niet, ik moet werken.

Nog even off topic over die broccoli ... ik las op de menukaart bij ons op het werk dat het dus broccoli is  das lekker! goei van je! wahahahahahhaa (denk voor de nieuwsgierige onder ons, vermeld ik het nog een keer)
Marloes V.I.P.
Superplusmama
Super Mama

Lief: +21/-2

« Antwoord #12 Gepost op: September 26, 2009, 12:18:59 »

Hey Suus,

over je broccoli-schrijfverwarring: mijn oudste heeft er een hele duidelijke uitleg over gehad! Spreek je een klinker uit als a,e,i,o,u dan volgt er een dubbele medeklinker, en spreek je het uit als aa,ee,ie,oo,uu dan is het een enkele medeklinker. Heeft hij van de week een brief over meegekregen en toen ik dit stuk las moest ik er aan denken! Nooit meer vergeten!

knuffel
Suus
BallenBak
Zuigeling
*

« Antwoord #13 Gepost op: September 27, 2009, 21:54:47 »

Dank je Marloes! Ergens ver, lang geleden had ik ooit zoiets gehoord, maar ja... nu is het weer helder!

Mijn dagopbrengst van vandaag is: tatrataaaaaa: 735cc!!!! joepie de poepie, ik ben er blij mee.
Ik geloof dat mijn minste van afgelopen week iets van 400 was. Dus kan met recht zeggen dat ik de dip weer te boven ben.
toch maar eens een plan gaan maken hoe het anders kan de volgende ongi.
Mijn lactatiekundige zegt dat zij niets mogen zeggen over domperidom. Misschien mijn huisarts maar eens vragen om mee te denken...
welterusten!
liefs Suus
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #14 Gepost op: September 27, 2009, 22:04:28 »

Hai Suus,

Mail anders eens even met Gonneke van Veldhuizen (of kom naar de ontmoetingsdag, dan kan je het haar zelf vragen) wat mij bijstaat is dat er wel een plan van aanpak is met domperidon bij ernstige dippen rond menstruatie.

Wat super dat je nu al weer zo goed gekolfd hebt!!!! Best rap er overheen met full-time kolven! Live aanleggen werkt vaak beter met regelen en zelfs dan zijn menstruatiedips mega zwaar. Je kan natuurlijk kijken of je je productie zo fiks kan opschroeven dat je de dip kan overleven met je reserves. En dan met vertrouwen dat het weer goed komt, tijdens de dip extra kolven.

Maar ik ben geen kolfwonder.... weet wel dat Gonneke er toen wel wat over geschreven heeft.

knuffel Nynke

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: