Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: De Links Voor de Chat het Foto-Album en de Voorpagina. Staan vanaf heden gewoon zoals het hoort als knoppen in de menu balk. Ja je leest het goed er is ook een link naar de VoorPagina.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. December 04, 2008, 17:46:33

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: einde voed/kolfrecht, wat nu geven op een dag  (gelezen 690 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Anneke
Peuter

Lief: +0/-0

« Gepost op: Juli 25, 2008, 14:11:09 »

Na onze vakantie (Jense is dan 9 1/2 maand) heb ik geen recht meer om te mogen kolven tijdens mijn werk, in de pauze kan ik wel kolven maar dat is maximaal 100 ml (meestal 80 of 90 ml) en nu krijgt Jense nog 2 flessen van 180 ml.

Naast zijn 2 flessen krijgt hij fruit, 1/2 broodje (vorige week mee begonnen) en s avonds warm eten. Op de 2 dagen dat ik werk eet hij rond 9 uur fruit, rond 11/12 uur fles en half broodje en dan s middags nog een fles.

Omdat ik het niet voor elkaar krijg om 2 voedingen te kolven, wil ik eigenlijk proberen om hem dan 1 fles mee te geven, maar wat kan ik hem dan geven?

Thuis kolf ik (bijna) elke avond, ong uur nadat hij gedronken heeft, om in iedergeval die 2x 180 bij elkaar te krijgen, op mijn werk kolf ik 3x tussen 80 en 100 ml. En doordat ik op HA-dieet ben heb ik ook maar een kleine voorraad, dus dat is ook geen optie.

De dagen dat ik thuis ben blijf ik voeden op verzoek, in de hoop dat ik op mijn werk geen last van lekkage ga krijgen en dat mijn productie er tegen kan.

Wie heeft tips/ideeen voor ons?

Anneke

Nynke Bal-Dekker
Office ietsż
Administrator
Super Mama

Lief: +38/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #1 Gepost op: Juli 25, 2008, 14:15:50 »

Hey Anneke,

Je werkt maar twee dagen in de week... dus met de hoeveelheid melk die Jense binnen krijgt gemiddeld, zit het wel goed. Als vervanging kan je dus gewoon iets anders aan bieden wat hij lekker vindt. Vermoed dat hij wel graag zijn fles melk voor het slaapje zou willen hebben, dus dan kan hij 's middags misschien wat thee, sap, water, etc. drinken?

Je productie zal er wel redelijk tegen kunnen, het zijn maar twee dagen en de andere vijf dagen voed je gewoon op verzoek. Komt vast allemaal goed!

knuffel

She
Peuter

Lief: +1/-0

« Antwoord #2 Gepost op: Juli 25, 2008, 23:10:47 »

Ik heb op dat moment bij A b e 1 x gekolfd (met in 1 x ineens meer opbrengst in 1 x dan daarvoor) - was wel meer dan bij jou, hoor, iets van 200 ml geloof ik. En dat kreeg hij dan verdeeld over twee kleine flesjes in plaats van over twee grote. Daarnaast kreeg hij dan een keer een bakje volle yoghurt en als vocht water aangeboden. Hij bouwde toen zelf alras de MM af overdag. Ik zou niet meer gaan knutselen met KV op deze leeftijd, nergens voor nodig, je kunt gewoon iets anders aanbieden (zéker als je zoals Nynke al schrijft maar 2 dagen per week werkt).

S h e i l a, mem van A b e (01-06-2006) en R i n s e (10-04-2008)
antoinettez
Global Moderator
Super Mama

Lief: +13/-0

even wat drinken hoor......

« Antwoord #3 Gepost op: Juli 27, 2008, 14:17:52 »

Heb je het al overlegd met je baas, misschien dat hij of zij het geen probleem vind als je nog kolft.
Nee heb je, ja kun je krijgen.

Groetjes Antoinette

Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad

Anneke
Peuter

Lief: +0/-0

« Antwoord #4 Gepost op: Juli 29, 2008, 14:05:52 »

@Nynke, ik hoop idd dat het goed blijft gaan omdat ik maar 2 dagen werk (met een dag er tussen). Jense zal dan idd water krijgen, verder nog niets anders geprobeerd. Zat er al aan te denken om hem anders 2x fruit te geven op een dag.

@she, Jense krijgt geen yoghurt en ik was ook niet van plan om kv te gaan geven omdat Jense vermoedelijk allergisch is voor ??? (waarschijnlijk koemelk, soja lijkt nu via mij goed te gaan, ei gaan we nog proberen). Thuis wil ik niet bewust afbouwen, geleidelijk met meer bijvoeding gebeurd dat wel iets natuurlijk, maar verder niet.

@Antoinettez, helaas gaat het niet lukken. Mijn naaste collega's vinden het al zeer bezwaart dat ik nu 3x een 1/2 uurtje van de groep ben (werk in de kinderopvang) en mijn leidinggevende zal bij mijn collega's gaan vragen wat zij er van vinden.

Anneke
die nu al uit ziet naar de vakantie (Jense mag dan lekker vaak  :snacken: bij mama omdat het lekker warm zal zijn)

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: