|
Erika
|
 |
« Gepost op: Januari 23, 2008, 20:01:16 » |
|
Hallo dames,
Onze Mertel is 6 weken oud. Over een paar weken moet ik weer gaan werken en ga ik bv afkolven en via de fles laten geven. Wij hebben al geoefend met het drinken uit de fles en dit gaat harstikke goed alleen heeft hij de fles met een kleine 10 minuten leeg en komt o.a. daardoor niet aan zijn zuigbehoefte. (ook heeft hij de borst onlangs geweigerd omdat de fles wel erg gevend was, dit is dus zeker niet de bedoeling) Ik ben dus op zoek naar een speen met een zo klein mogelijk gaatje erin. Ik heb al Avent, Bibi, Medela en Difrax uitgeprobeerd en Difrax heeft tot nu toe het kleinste gaatje maar ook deze is te groot.
Hebben jullie een tip voor een speen met een kleiner gaatje waar Mertel minimaal 20 minuten over kan doen ipv een kleine 10 minuutjes.
Ik zie jullie tips graag tegemoet komen.
Groetjes Erika
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ageeth
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 23, 2008, 20:05:26 » |
|
Hallo Erika,
Zo geen tip voor speen met kleiner gaatje, hier ging Avent wel goed. In die 10 minuten hoeveel drinkt hij dan op?
Groet Ageeth
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Debby mv Lynn
Peuter

Lief: +2/-1
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 23, 2008, 20:21:22 » |
|
Hier niet het gewensde antwoord, Hier ging Avent ook goed,welliswaar geen 20 minuten(maar 10)maar geen problemen met de overstap terug naar borst. Veel succes met de zoektocht!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 23, 2008, 20:38:52 » |
|
ik heb de tommy tippee liggen maar geen ervaringmee, lisanne weigerde alle flessen. maar als je interesse hebt...
|
|
|
|
|
|
groetjes Astrid ERG trotse mv Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1) 
|
|
|
Martine
Administrator
Super Mama

Lief: +13/-0
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 23, 2008, 20:44:13 » |
|
Difrax heeft inderdaad een van de kleinste gaatjes. Van Difrax hebben ze ook een 'dental' model (zoals de vorm van een fopspeen). Meestal komt de melk daar wat langzamer uit... De vorm kan wel wat wennen zijn voor Mertel..
|
|
|
|
|
|
 [Martine] 22:07: Wie is het lekkerst? [BiggBoss] 22:07: Martine
|
|
|
|
Erika
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 24, 2008, 10:34:51 » |
|
Hoi Ageeth en de rest,
Mertel drinkt 150 cc in nog geen 10 minuten. Hij hoeft maar 100 cc per voeding te krijgen volgens de norm, maar zelfs met 150 cc is hij niet tevreden. Niet dat dit niet genoeg is maar het gaat veel te snel. Normaal ligt hij een half uur aan de borst (8x per dag) en krijgt hij echt geen 150 cc binnen. Ik las tevens erg op internet dat de speentjes van Kruidvat eigen merk erg kleine gaatjes hebben. Heeft iemand daar ervaring mee? Of kan je speentjes kopen zonder een gaatje, dan kan ik er zelf een in prikken.
Groetjes Erika
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ageeth
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 24, 2008, 12:32:06 » |
|
Hey Erika, Jeetje hij is echt een snelle drinker! Aan de borst drinken is ook een hele andere techniek, latig in te schatten hoeveel hij dan binnen krijgt. Zolang je genoeg kolft en het lukt om die 150 te geven ipv 100 moet je dat lekker doen, gelukkig kan je van borstvoeding nooit teveel binnen krijgen!  Sorry dat ik je niet verder kan helpen heb zelf geen ervaring met andere spenen. Ik hoop dat je een kleinere kunt vinden zodat Mertel het wat rustiger aan kan doen en zijn zuigbehoefte bevredigd! Groet Ageeth
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Erika
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 24, 2008, 12:34:58 » |
|
Precies, bv kan hij toch nooit te veel binnen krijgen, dus daar maak ik me niet druk om. Maar het is logisch dat hij zo goed groeit. In de afgelopen 2 dagen is hij weer 80 gram aangekomen. Ons melkmonstertje 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Debby mv Lynn
Peuter

Lief: +2/-1
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Januari 24, 2008, 13:18:08 » |
|
In twee dagen  ongelooflijk!!! (ter vergelijking:Lynn groeide max 120gr in een maand!!!) Wat doe je het goed zeg,super  enneh....Mertel natuurlijk ook,die werkt er net zo hard voor  Maak je geen zorgen als de groei ineens wat minder wordt hè,want als ie zo zou blijven doorgroeien....reken maar uit per maand hoe groot Mertel dan zou zijn op zijn verjaardag  !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +21/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Januari 24, 2008, 13:25:38 » |
|
Hey Erika,
Tachtig gram in twee dagen is netjes... Maar bijna geen maatstaf om op af te gaan. Wegen om te kijken hoeveel hij groeit, is eigenlijk alleen te doen als je het over een langere periode bekijkt. Als je al wilt wegen voor de groei, doe het dan max 1x per week, liefst zelfs nog meer tijd ertussen.
Wel gedronken, nog niet gepoept en geplast, kan zo 200 gram schelen, je kan daar dus met twee dagen niks over zeggen... Liefst op het zelfde moment (dus zelfde situatie, voor voeding, na fikse luier...) wegen als je een zo waarheidsgetrouw mogelijk lijntje wilt krijgen.
Misschien dat je de snelheid van de melkstroom nog kan beïnvloeden door een andere fles te nemen? Wij hadden de difrax kromme fles, die ging ook met groot gat best zwaar met drinken. Hangt denk ik ook van de "vacuümfactor" af.
Groetjes Nynke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
peet
Zuigeling
Lief: +0/-0
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Januari 24, 2008, 13:42:44 » |
|
de eerste keer dat mijn zoontje de heledag de fles kreeg met afgekolfde melk, omdat ik aan het werk was, huilde (schreeuwde) hij 's avonds omdat het flesje natuurlijk wel wat makkelijker gaat. mijn dochter heeft dat ook gehad. na die ene keer was het goed. ik gebruik de flessen van avent. aan het begin gebruikte ik, langer dan de voorgeschreven tijd, een speentje met 2 gaatjes. nu (mijn zoontje is 8 maanden) gebruiken we spenen met 3 gaatjes. groetjes van peet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Erika
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Januari 24, 2008, 17:15:31 » |
|
Ik laat Mertel elke dinsdag wegen, en de afgelopen 3 weken is hij 300 gram per week aangekomen. Vanochtend had ik een afspraak op het consultatieburo en hebben ze hem weer gewogen, vandaar dat ik weet dat hij 80 gram is aangekomen in 2 dagen tijd. Ik vind het erg prettig hem wekelijks te wegen want met bv weet je nooit hoeveel hij drinkt en met flesvoeding zie je tenminste wat erin gaat. Maar ik verwacht dat hij eerdaags minder veel aankomt hoor. De norm is 150 gram per week, dus dit zal zo niet doorgaan (ga ik vanuit).
Op het moment is hij overigens weer aan het regelen. Gisteren kwam hij heel vaak, en vandaag minder vaak maar heel lang. Hopelijk is hij morgen of overmorgen 'uitgeregeld' want zowel vaak aanleggen als lang aanleggen is soms wat lastig. Maargoed, alles voor een gezond kereltje, toch?
Ja ik heb inderdaad die kromme fles van Difrax, maar deze heeft hij dus zo leeg. Misschien dat ik inderdaad die dental speen van Difrax eens kan uitproberen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
purk
Peuter

Lief: +0/-0
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Januari 24, 2008, 17:41:22 » |
|
Hoi Erika;
Hier al vele spenen gezien zowel bijd e 2de als de 3de jongen... Bij mij succes met de dental speen. Hierbij spuit het niet direct in de keel maar eerst tegen het gehemelte. Jou kleintje is gewend aan de borst, eerst komt er veel dan neemt het af en dan kom er steeds een klein slokje. dan is er niet bij flesvoeding bij, er komt veel en dat drinkt hij lekker op dan doet hij het rustiger aan en dan is het op! verdorie zeg he dat gebeurd normaal niet bij de borst! dit kent hij dus niet... Ik denk dat het msichien vooral ook wennen is aan het feit dat de borst en de fles een groot verschil geeft. Ik denk dat een kleiner gaatje haast niet te vinden is of je moet zelf een gaatje gaan prikken maar of je er een zonder gat kunt vinden. ik vraag me af of dat wat uitmaakt. de borst geeft immers meerdere straaltjes en de fles maar een. dus logisch dat hij al zijn kracht ind ie speen zet en huppakee jammie mammiemelk! ik denk dat het wennen word. succes....
purk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|