mamavanfloor
Global Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0
Onze vreugde in ons leven !!!
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: Maart 02, 2008, 14:16:20 » |
|
Fijn Rebeca dat het allemaal goed is gegaan en je lekker hebt kunnen genieten.
Wij zijn inderdaad ook al eventjes niet meer samen weggeweest, laaatste keer in oktober afgelopen jaar toen dagje sauna gepakt, maar in arpil gaan we dagje Antwerpen doen en heb ik gezegt dat we ook maar meteen daar blijven slapen, dus ons 1e weekendje weg zonder Floor.
Ze is natuurlijk al wel eens een paar keer gaan logeren bij opa en oma maar dan sliepen we meestal ook thuis omdat we dan een feestje oid hadden, maar nu zijn we dan toch echt van de deur af, pffff wat een moederkloek he.
Groetjes Nicole
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: Maart 02, 2008, 16:14:27 » |
|
Super! fijn dat je toch gegaan bent, hier moeten we idd ook eens gaan. goed voor onszelf en zeker voor de relatie 
|
|
|
|
|
|
groetjes Astrid ERG trotse mv Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1) 
|
|
|
|
Rebeca
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: Maart 23, 2008, 21:56:57 » |
|
korte update, waarschijnlijk weten de meesten het al. maar hier drinkt ze uit de avent fles tegenwoordig. Ze drinkt 100cc in 10 min uit speen 1. Veel boeren erachter aan en ze drinkt dan om de 3 uur op het kdv. Soms wel langer bijna 4 uur. Het liefst wil ik om de 3 uur of vaker, maar ze komt niet eerder op het kdv. Redt het op de 100cc. Alleen ze haalt niet in de nacht. Ik maak haar wakker sinds vorige week dinsdag om 2300 ongeveer of eerder als ik eerder naar bed ga. En nu komt ze weer vanzelf om die tijd. ik maakte me zorgen dat ze te weing dronk, zeker omdat ze niet inhaalde op kdvdagen. En dat zijn er 3 per week. Als ze thuis is dan geef ik haar voor en na slaapjes. En soms tussendoor als ze zelf ook aangeeft. tijd let ik niet op. Misschien haalt ze wel in op thuisdagen, maar ze slaapt anders van 1900 tot 0400 ongeveer en dan drinkt ze vaak heel kort. Is dit te weinig? of maak ik me onnodig zorgen. Maar ja ze drinkt iig wel uit de fles nu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +21/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: Maart 23, 2008, 22:07:59 » |
|
Hai Rebeca, Het zal wel loslopen meis, hoe zijn haar luiers? Als ze om de drie/vier uur drinkt en ze krijgt ook nog 's morgens en 's avonds... zal ze gerust wel haar behoefte voldoen. Op dagen dat je niet werkt, drinkt ze wel vaker, maar best kans dat ze dan kleinere porties drinkt. Vergelijk haar luiers maar eens Rebeca en kijk dan of je je nog zorgen moet maken. Vermoed dat het allemaal wel goed zit! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rebeca
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: Maart 23, 2008, 22:16:10 » |
|
Ik moet ook meer loslaten op de dagen dat ze op het kdv zit. Wil het graag allemaal in controle hebben, maar ja kan moeilijk op afstand. Haar luiers zijn goed en op de thuisdagen maak ik me minder zorgen omdat ze dan vaak drinkt. Zou ze dan nog minder drinken dan 100cc.. Moet er wel aan wennen, hiervoor een slokop die 180cc om de 3 uur dronk op kdv. Maar goed dat is even een knop om, verschillende kinderen. Verschillend drinkgedrag. Hoeveel moet ze eigenlijk drinken op een dag? ik heb altijd in mijn hoofd 900ml of zo. En dat redt ze dan niet voor mijn gevoel. Haar luiers zijn ook goed op kdv. Loslaten...dat is mijn doel.. Dank je wel voor je luisterend oor! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: Maart 23, 2008, 22:33:23 » |
|
Hey Rebeca, Hoeveel ze minimaal moet drinken, weet ik niet... meen van kv verhalen op te maken dat de 800cc rond deze leeftijd wel gehaald dient te worden, maar zeker ben ik daar niet van. Bij borstvoeding is het rekensommetje toch nog redelijk om je aan vast te houden. Wat was het ook al weer... 115(min)-150(kv norm) maal het gewicht in kilo's gedeeld door het aantal voedingen? Maar Rebeca, als Rosalinda het goed doet, goed groeit, alert is, goed plast en poept... waar zou je je dan nog zorgen om maken? Je kinderen zijn verschillend... misschien drinkt Rosalinda op niet werkdagen aanzienlijk meer dan op KDV dagen... ze regelt het echt wel zelf! Ze is nu al oud en wijs genoeg om het zelf te kunnen regelen, hoe klein ze in jouw ogen nog is. Loslaten... oei da's moeilijk!!!! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rebeca
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: Maart 23, 2008, 22:41:51 » |
|
ik moet 10 april weer wegen op het cb. En dan zie ik hoeveel ze is aangekomen. Vorige keer maar 40 gram omdat ze toen ziek was geweest. Ik neem aan dat ze nu ook veel meer is aangekomen. ik moet ook meer loslaten. Ze doet het goed. maar ja ze blijft in mijn ogen klein..zelfs Rodrigo is nog veel kleiner in mijn ogen dan hij is. Ze groeien veel te snel.. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ageeth
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: Maart 23, 2008, 22:46:13 » |
|
Bij borstvoeding is het rekensommetje toch nog redelijk om je aan vast te houden. Wat was het ook al weer... 115(min)-150(kv norm) maal het gewicht in kilo's gedeeld door het aantal voedingen?
Helemaal goed Nynke! Ben hier ook altijd uit gegaan van 115/120 cc x gewicht : aantal voedingen. Wel heb ik bij Kyan nooit meer in zijn fles gedaan dan 140 geloof ik. Op een gegeven moment meer gevoel en wat ik kon kolven gaan volgen. Maar zolang de luiers goed gaan toch wat meer vertrouwen hebben. Het is ook moeilijk om los te laten...en het verschil te zien in de 1e die veel meer dronk en jij meer kolfde waarschijnlijk. Knuf Ageeth!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rebeca
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: Juli 20, 2008, 14:38:00 » |
|
En mevrouw is weer erg aan het weigeren. op het kdv drinktze met heel veel pijn en moeite 50 cc op de dag. we proberen er nu ook pap van te maken om te kijken of ze het zo lekker vind. maar ook dat is nog geen succes. het gevolg hiervan is dat op kdv nachten ik geen kant op kan omdat ze aan me vast zit. wat ik heel goed begrijp. Ze zit nu ook midden in haar verlatingsangst fase.. ik was helemaal vergeten hoe erg die kan zijn. ik kan geen stap verzetten, ze wil zelfs niet slapen zonder mij. ik laat haar nu even huilen en dan valt ze wel in slaap want ik kan niet boven blijven samen met ROdrigo want dan valt ze helemaal niet in slaap.. En Rodrigo heeft door wat ze hiermee bereikt dus ik ook meer aan het huilen/aandacht aan het vragen..
liefs
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: Juli 20, 2008, 14:50:11 » |
|
Hoi Rebeca, Volgens mij zit Rosalinda in die gigamoeilijke groeisprong die Nele achter de rug heeft. Ik vrees alleen dat hier vandaag of morgen de volgende zich aankondigt want Nele maakt weer sprongetjes vooruit. Alleen in de moeilijke dagen heb ik geen zin.  Helaas zal ik er ook niet onderuit komen. Nele wil ook al niet meer bij me vandaan. Sinds we terug zijn van vakantie is ze heel erg. Zelfs papa is niet goed genoeg meer. (ik zal dadelijk eindelijk eens foto's verkleinen en op het forum zetten)
|
|
|
|
|
|
Groetjes Anouschka mv Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (geb. 12 sept. 07) 
|
|
|
|
Rebeca
|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: Juli 20, 2008, 15:42:11 » |
|
ik wil ook die moeilijke dagen niet. op mijn werk wordt ik gebeld omdat ze het niet meer weten. zij maken zich zorgen omdat ze niet wil eten. ze weigert ook brood/fruit lijkt wel alsof ze niks van hun wil aanemen waardoor ze dus ook slecht slaapt en huilt. Thuis is papa ook niet goed genoeg op de zware momenten, dan wil ze echt alleen maar mij. Alleen Rodrigo wil ook alleen maar mij nu. Trootsten mag papa niet. het is even zwaar die fases
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: Juli 20, 2008, 23:48:35 » |
|
Goh da's ook raar dat ze maanden goed fles drinkt en dan nu ineens niet meer. Het kan toch niet zo zijn dat ze niet meer weet hoe dat moet? Tjee zeg, dat lijkt me erg moeilijk als je werkt. Sterkte hoor! En kom op Rosalinda! drinken meid!
|
|
|
|
|
|
Groetjes Anouschka mv Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (geb. 12 sept. 07) 
|
|
|
Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: Juli 21, 2008, 00:08:33 » |
|
Met ruim acht maanden is het wel een hele bekende sprong! Verlatingsangst is grootste boosdoener. Dus liever live drinken, dan een fles of ander eten. Het gaat wel weer voorbij, alleen het duurt even. De tijden dat ze niet wil drinken, tja, het is niet anders... ze haalt het (jammer genoeg voor jou) op niet werkuren wel weer in. Zij wordt er niet slechter van, behalve dan dat ze wat meer huilt/protesteert... Het is net wat jij haar kan geven, in hoeverre jij met haar mee kan gaan. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rebeca
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: Juli 21, 2008, 10:50:01 » |
|
thuis ga ik zoveel mogelijk met haar mee. ik voed haar wanneer ze wilt. het is alleen lastig als ik alleen thuis ben om haar rustig in bed te krijgen (slapend) want Rodrigo vind haar zo lief en aait haar of gaat springen op bed en wil dat aan haar laten zien. Ik weet dat ze op kdv dagen vaker bij mij komt en dat neem ik voor lief. dit weekend een tuitbeker geoefend met water en dat wilde ze wel, misschien dat ze zo haar vocht binnen krijgt op het kdv.en dan haalt ze thuis de bv wel weer in.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|