Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes van Youtube af te spelen. Gebruik het youtube-icoontje in het post-formulier. Plaats daarin de directe link naar het filmpje en kijken maar!

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. November 21, 2008, 13:01:05

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: tweestrijd  (gelezen 356 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Myrthe
Peuter

Lief: +0/-0

« Gepost op: September 15, 2008, 17:26:06 »

Hoi Allemaal

Het kolven op het werk gaat me steeds meer tegenstaan. Doordat we bijna aaneengesloten doorwerken moet ik altijd een geschikt momentje vinden om te kolven. Dus pauze's zijn er voor ons bijna niet of heel kort. Op drukke (zater)dagen is er al gewoon heel weinig tijd om te eten, laat staan om te kolven. Mijn collega's en bazen hebben er geen problemen mee dat ik nog kolf (onder werktijd!) wat dat betreft heb ik dus alle vrijheid. Ik kolf nu nog 1 of 2 keer op een dag, afhankelijk van het aantal uren dat ik die dag werk.

Het liefst zou ik willen stoppen met kolven op het werk, het voelt steeds meer als een belasting. Maar op de dagen dat ik vrij ben wil ik echt nog niet stoppen met bv, dat mag ze lekker zelf bepalen. Maar wat moet ik nu, niet kolven op de werkdagen geeft harde plekken, maar aan de andere kant zou ik wat dat betreft wel een beetje vrijheid hebben.

Graag jullie advies, wel of niet stoppen met kolven? en wat doe ik dan op mijn vrije dagen, moet ik daar dan ook voedingen afbouwen?
Myrthe

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +37/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #1 Gepost op: September 15, 2008, 17:34:20 »

Hey Myrthe,

Als het goed is, gaat je productie zich nu steeds meer op afname instellen, ipv van te voren al bedenken hoeveel er nodig is. Wordt er gevraagd, wordt er ter plekke aangemaakt, wordt er niet gevraagd, blijft het rustig van binnen. Aangezien jij nog wel harde plekken krijgt, betekent wel dat je nog niet helemaal in die fase bent aangeland... maar je productie is ondertussen wel al een stuk flexibeler.

Als je kolven op werk afbouwt, kan je op niet werkdagen nog wel gewoon normaal blijven voeden. Het is niet OF-OF of EN-EN. Denk alleen wel dat je het kolven wel moet afbouwen, niet in één keer stoppen. Dat je harde plekken krijgt, is toch niet tof. Misschien alleen het hoognodige kolven nu nog? En dat rustig af laten vloeien? Luister naar je lichaam!

Groetjes Nynke

Myrthe
Peuter

« Antwoord #2 Gepost op: September 21, 2008, 12:20:54 »

Hoi nynke

Bedankt voor je snelle antwoord! Ik had het wel al snel gelezen, maar doordat ik heel veel heb moeten werken deze week (door vakanties) kruip ik nu pas weer achter m'n pc om te antwoorden.
Ik blijf nog kolven tot ze 1 jaar is (maar dat is al heel snel!) en vanaf dan proberen af te bouwen met kolven.
1 dag in de week denk ik dat ik wel 1x moet blijven kolven, want dan werk ik 11.5 uur. De andere dagen zijn veel korter, die denk ik wel dat ik dat kan gaan redden.
Maar ik hoop wel dat ik dan niet te kort ga krijgen op niet werk dagen, hoe zou ik dat dan kunnen regelen? Niet werk dagen vaker aanleggen of als ik het merk toch weer gaan kolven op werkdagen?

Groetjes Myrthe

Ageeth
AdminiGEETHer
Super Mama

Lief: +36/-0

« Antwoord #3 Gepost op: September 21, 2008, 21:45:28 »

Hallo Myrthe!

Hoeveel dagen werk je eigenlijk?
Gelukkig zijn je borsten na een jaar voeden al een stuk flexibeler geworden.
Als je full-time werkt zal het denk ik iets moeilijker worden, maar zolang je op niet werkdagen blijft voeden op vraag dan denk ik dat je niet snel te kort zal hebben.
Het is toch een kwestie van proberen hoe het gaat.
Wat ontzettend lang 11,5 uur! Daar moet toch ook een goede pauze in zitten? Lijkt me wel handig om dan te kolven vooral omdat je aangeeft dat je last krijgt van harde plekken.

Hoop dat je hier al wat mee kan, heb je nog vragen stel ze gerust!
Super dat je trouwens tot een jaar kolft!
Wat ga je geven als alternatief voor de oppas? Of heb je een erg luxe vriezervoorraad?

Groet Ageeth

Myrthe
Peuter

« Antwoord #4 Gepost op: September 22, 2008, 15:47:47 »

Hoi Ageeth

11,5 uur is idd best lang, maar doe het al zo lang dat ik ondertussen wel aan gewend ben hoor. enne pauze??? wat is dat??? das erg lastig hoor, we zijn vaak al blij als we hebben kunnen eten zonder onderbreking.
Dus mijn momenten om te kolven moeten ook erg tactisch ingepast worden en het kan dus ook wel eens zijn dat ik het even moet uitstelen. Maar dat vind ik niet zo erg, ik vind het al heel super dat ik nu nog steeds onder werktijd mag kolven, dat hebben er volgens mij niet veel.
Ik werk trouwens 3,5 dag, waarvan ze er 2 thuis bij papa is.

En dan idd nog een alternatief pff moeilijk hoor...
Helaas heb ik geen grote voorraad, een weekje misschien, maar dan is het zeker op.
Ze mag straks ook  Loei Loei melk, ik denk dat ik met karne ga beginnen, yoghurt gaat goed dus dat kan ook. En verder drinkt ze vaak nog 3a4 keer live op een werkdag, dus ze zal niet zo snel tekort komen denk ik.

Hoe kan je eigenlijk kolven afbouwen en de voedingen niet, is dat niet verwarrend (voor m'n lichaam)???
Hoe kan je weten of je borsten flexibeler zijn geworden?? Ik heb nog steeds regelmatig harde plekken en ook nog lekkage als er te lang tussen de voedingen zit. Zeker 's morgens dan voelen ze echt vol en als ik dan ga voeden dan lekt de andere vaak gezellig mee. Ik heb dus niet echt het idee dat ze zo flexibel zijn, maar de tijd zal het leren.

Greetzz Myrthe

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #5 Gepost op: September 22, 2008, 23:14:30 »

Hey Myrthe,

Zo te horen is jouw lijf nog niet helemaal van plan het puur op verzoek te doen  Knipoog Na een x-aantal maanden gaan je borsten meer op verzoek voeden dan voorheen. Ze maken dan puur aan, wat afgenomen wordt en dan heb je dus eigenlijk nooit meer stuwing en/of nooit meer tekort. De melkkanaaltjes worden geleegd, er wordt gevraagd, en dus wordt er ter plekke melk aangemaakt.

Met 3 á 4 keer op een werkdag, komt ze echt wel aan haar 300 cc melkproducten die ze minimaal nodig heeft! Zal meer gaan of jij het trekt, dan dat zij het trekt!

Aan de ene kant kan het dus nu verwarrend zijn voor je lichaam, aangezien je nu nog wel harde plekken krijgt en het dus niet op afname, maar op "aanname" geproduceerd wordt. Vermoedelijk ga je overschakelen naar "afname" als je idd zo gaat wisselen met hoeveelheid voedingen.

Groetjes Nynke

Myrthe
Peuter

« Antwoord #6 Gepost op: September 25, 2008, 23:14:10 »

hoi Ageeth en Nynke

Even een up-date
Vanmiddag gewerkt zonder te kolven, ging goed!
Morgen ga ik proberen om een keer minder te kolven, 2 ipv 3 keer. Dus met langere tijd er tussen. Ik ben benieuwd hoe het gaat...

Greetzz Myrthe

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #7 Gepost op: September 26, 2008, 09:04:04 »

Super!!! Hou je borsten goed in de gaten he? Niet te hard willen gaan in één keer. Dan maar beter gewoon iets minder "leeg" kolven dan gelijk helemaal overslaan. Maar als het goed gaat... gaat het goed!

knuffel

Ageeth
AdminiGEETHer
Super Mama

« Antwoord #8 Gepost op: September 26, 2008, 18:30:30 »

Hey Myrthe!

Ben benieuwd hoe het gaat!
Zal even wennen zijn, maar zolang je geen harde pijnlijke plekken krijgt is het goed.
Je kan ook als je het gevoel hebt dat je toch een 3e keer moet kolven dan alleen even de druk eraf halen.

Hoor graag hoe het gaat!
Groet Ageeth

Myrthe
Peuter

« Antwoord #9 Gepost op: September 26, 2008, 23:22:04 »

Hoi Nynke en Ageeth

Ging vandaag wel aardig, de tijd ertussen ook, wel een vol gevoel, maar gelukkig geen harde plekken.
Maar na het kolven voelde het niet leeg aan. Nu ook niet 1,5 uur geleden nog gekolfd toen ik thuis was. Geen idee hoe dat kan. (Met een beetje pech slaapt ze tot morgen vroeg en heb ik vannacht weer lekkage)

Nu twijvel ik wat ik morgen moet doen. Dan werk ik 6,5 uur.

Greetzz Myrthe

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #10 Gepost op: September 26, 2008, 23:43:52 »

heerlijk dat het zo goed ging!!! Morgen gewoon afwachten... voelt het te vol.. voelt het niet prettig, dan toch even kolven. Zo niet, kan je weer overslaan...

hoor het morgen graag!

knuffel

Myrthe
Peuter

« Antwoord #11 Gepost op: September 29, 2008, 22:58:07 »

Hoi Nynke en Ageeth,

zaterdag niet gekolfd op het werk, maar dat kwam meer door de superdrukke dag dan dat het voor mij goed voelde. Eigenlijk had ik net voor de drukte nog even willen kolven, maar toen kwam net een klant die erg veel tijd vroeg (tja, en die trof ik net potjandorie an toe!)
Ik voelde me best wel schuldig naar mijn kleine moppie dat ik helemaal niet had gekolfd.
Nu vraag ik me steeds meer af voor wie ik het doe, echt voor mijzelf of voor de buitenwereld... Huilie

Myrthe

Ageeth
AdminiGEETHer
Super Mama

« Antwoord #12 Gepost op: September 29, 2008, 23:50:39 »

Hoi hoi,

Phoe vind het wel zwaar voor je die dagen zo zonder goede pauze.
Tja, je gevoel over waarom het stoppen....lastig dit kan alleen jij bekijken.
Denk dat het als je zo'n stap doet het altijd lastig is, bent het liefst de super mama die alles perfect wil doen.
Maar je doet het goed, je hebt al een jaar gekolfd op je werk (en dat met zo weinig pauze en lange werkdagen!!) dat is toch ontzettend goed!!!
Dat doen er niet veel je na!

knuffel Ageeth

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: