Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: De Links Voor de Chat het Foto-Album en de Voorpagina. Staan vanaf heden gewoon zoals het hoort als knoppen in de menu balk. Ja je leest het goed er is ook een link naar de VoorPagina.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Oktober 08, 2008, 10:53:42

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: twijfels  (gelezen 1540 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Yvonne
Mama

Lief: +4/-0

« Gepost op: April 30, 2008, 20:55:09 »

Zoals jullie misschien weten heb ik altijd fulltime gekolfd. Mijn productie vanaf het begin met een hoop kunstgrepen opgekrikt, maar hierdoor liep ik continu met verstopte melkkanaaltjes en pijnlijke borsten rond. Na drie maanden hiermee gestopt, en dus de productie naar beneden. Vanaf 4 maanden moesten we helaas gaan bijvoeden met kv omdat ik Janne d'r honger niet zelf meer kon stillen. De afgelopen maanden is mijn productie heel langzaam aan het dalen geweest. De afgelopen week komt mijn dagopbrengst niet meer boven de 90 cc uit. Vandaag nog maar 70 cc kunnen geven. Da's een productie van drie keer kolven  Huilie Ik twijfel (opnieuw) echt of dit nog wel nut heeft. Tegenover die 70 tot 90 cc staan dagelijks zo'n 300-350 cc Nutramigen. Mijn voornaamste reden om te blijven kolven is met name de antistoffen geweest. Janne is de hele winter aan het kwakkelen geweest met (buik)virussen en ik heb geprobeerd om met mijn kleine beetjes melk haar daar wat in te kunnen bijstaan. Maar dat is wrs wel meer een gevoel geweest dan dat dat effectief ook het geval is. 

Ik heb het al die tijd graag voor haar over gehad. Ook het dieet en de tijd die ik er aan kwijt ben. Op mijn werk neem ik geen pauze om te kunnen kolven, maar met 20 of 25 cc als resultaat....  Huilie Tja. Ik weet dat ik de knoop zelf moet doorhakken. Mijn vriend laat het helemaal aan mij over. Maar ik vind het lastig. Wat denken jullie? Heeft dit nog zin? Wat zouden jullie doen??

Ageeth
AdminiGEETHer
Super Mama

Lief: +29/-0

« Antwoord #1 Gepost op: April 30, 2008, 21:23:28 »

Het is idd erg moeilijk om de knoop door te hakken, en echt iets wat je zelf moet doen.
Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je ermee zou willen stoppen.
Kost je je pauze en de opbrengst wordt minder.
Denk wel dat ook al was het maar een gedeelte van wat ze binnen heeft gekregen dat mamamelk zeker wel zin heeft/ heeft gehad!
Ik kolf niet full-time en vind het onwijs knap dat je dit al zo'n lange tijd hebt gedaan voor Janne!!

Succes met het maken van je beslissing!
 knuffel Ageeth

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +25/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #2 Gepost op: April 30, 2008, 21:46:04 »

Hey Yvonne,

Ja het heeft nog zin, zelfs met 50 cc (neem even een lager getal dan dat je nu kolft) De melk wordt geconcentreerder, de antistoffen zijn dus zeker wel aanwezig! Je lichaam doet er alles aan om dat wat ze mee kan geven in dat laatste beetje melk te stoppen! Je kolft dus niet voor niks! Ja er staat merendeels nutramigen tegenover, maar ieder druppeltje doet Janne wel goed.

Als je ermee wilt stoppen, kan ik dat ook goed begrijpen, vind het al een hele prestatie dat je het zo lang hebt volgehouden!!! Vermoed dat ik al eerder het bijltje er bij neergegooid had. Kolven is toch een behoorlijke taak die je op je genomen hebt!!! Mijn complimenten Yvonne! Je hebt het fantastisch gedaan! Wat je nu ook beslist, of je de natuur zijn gang laat gaan of er nog vol voor gaat, je hebt Janne een fantastische start gegeven en ik vind je een KEI!

knuffel knuffel knuffel

Yvonne
Mama

« Antwoord #3 Gepost op: April 30, 2008, 21:50:34 »

Dank, lief van jullie  Huilie

astridmv3
Super Mama

Lief: +16/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #4 Gepost op: April 30, 2008, 22:00:07 »

Lieve Yvonne
jeetje wat heb ik een respect voor je doorzettingsvermogen tot nu toe.
petje af hoor.

En net wat Nynke zegt, het heeft absoluut nog wel nut.

Helaas zal je zelf de beslissing moeten nemen, de knoop wel of niet doorhakken.
maar ik vind je ene topper hoor!
dat je zoveel meoite wilt blijven doen voor Janne.
geweldig!
Het beste wat je kan geven heb je gegeven en ook nog met dieet.

knuffel dit is okee knuffel

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
astridmv3
Super Mama

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 01, 2008, 20:41:53 »

Yvonne, hoe is het nu?
heb je er nog verder over nagedacht? knuffel

groetjes Astrid
ERG trotse mv
mamavanfloor
Global Moderator
Super Mama

Lief: +8/-0

Onze vreugde in ons leven !!!

« Antwoord #6 Gepost op: Mei 01, 2008, 20:52:07 »

Hoi Yvonne,

Kan me je twijfels wel voorstellen, zeker omdat je lijf nu aangeeft dat het niet meer kan/wil produceren, maar zoals mijn voorgangers gezegt hebben alle beetjes helpen, maar ja de keus zal je toch zelf moeten maken.

Ik heb zelf ook fulltime gekolft, weet hoeveel tijd en energie het kost, gelukkig werkte ik er niet bij, daarom vind ik het knap van je dat je het nu nog volhoudt  dit is okee
Ik heb uiteindleijk zelf de knoop doorgehakt ivm komende vakantie toen en had geen zin meer om de kolf mee te nemen, vond het zelf wel prima.

Hoop dat je snel uit je twijfel komt !!!!!

knuffel Nicole

Yvonne
Mama

« Antwoord #7 Gepost op: Mei 03, 2008, 12:45:30 »

Hai meiden,
Gisteravond de knoop doorgehakt. Ik ga er mee stoppen  Huilie. Gistermiddag 20 cc en gisteravond zo'n 15 cc. Samen met mijn vriend al snotterend (ja, hij ook.... Love is in the air!) besloten dat het genoeg is geweest. Dit levert nog zo weinig op. Mijn lijf vindt het wel welletjes. Tuurlijk kan ik nog allerlei pogingen wagen om het nog op te krikken, maar dat zie ik niet meer zitten. Aanstaande donderdag krijgt Janne haar vierde vaccinatie. Tot een aantal dagen na de prik wil ik nog kolven om haar nog wat bij te staan met mijn melk. Daarna ga ik afbouwen, al zal dat in een paar dagen bekeken zijn met deze productie.

Ik loop de hele dag al te snotteren. Het valt me erg zwaar. Het loslaten is voor mij erg moeilijk. Heb er zo voor geknokt om het op gang te krijgen, omdat ik echt het beste wilde voor mijn kleine meid. En nou moet ze het zelf gaan doen. Al doet ze dat natuurlijk al een hele tijd met die kleine hoeveelheden bv. Maar het is mijn gevoel dat ik haar een beetje tekort ga doen. Vanmorgen zat ik met tranen in mijn ogen Janne de fles te geven. Ineens stopte ze met drinken, trok zich omhoog en sloeg haar armpjes om mijn nek voor een dikke knuffel.... Huilie Net of ze wilde zeggen dat het goed is. Ja, dat is mezelf voor de gek houden. Maar dat doet me wel goed op het moment

Dikke  knuffel voor julllie allemaal.

Anouschka
Super Mama

Lief: +10/-0

« Antwoord #8 Gepost op: Mei 03, 2008, 12:51:33 »

O lieve Yvonne. Ik zit hier gewoon mee te  Huilie
Het lijkt me ook weer heel moeilijk hoor, als ik zou moeten stoppen.
Maar je hebt het al erg goed gedaan!
Wat heb je toch een lieve meid!  kussie

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

Yvonne
Mama

« Antwoord #9 Gepost op: Mei 03, 2008, 12:54:48 »

Dank je wel, Anouschka  kussie  Niet te veel snotteren, hoor. Ik snotter wel voor twee, hihi.

mamavanfloor
Global Moderator
Super Mama

Lief: +8/-0

Onze vreugde in ons leven !!!

« Antwoord #10 Gepost op: Mei 03, 2008, 13:36:25 »

Ooo Yvonne ik weet wel een beetje hoe het voelt hoor, ook al heb ik toendertijd zelf besloten om te stoppen met kolven en niet mijn lif, maar heb toen ook foto's gemaakt van Floor haar laatste fles met mamamelk en de laatste keer kolven, gewoon voor mezelf om af te sluiten.

Snotter maar lekker een eindje weg meid.

knuffel knuffel knuffel knuffel knuffel

Nicole

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #11 Gepost op: Mei 03, 2008, 19:32:37 »

Huilie knuffel oh yvonne ik leef met je mee.
kan me voorstellen dat het heel moeilijk is maar knap dat je de knoop hebt doorgehakt.

dikke knuf van mij
je bent een KANJER
 knuffel

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Rebeca
Super Mama

Ik geef bv met een hypoallergeen dieet

« Antwoord #12 Gepost op: Mei 03, 2008, 19:32:56 »

Lieve Yvonne, wat een moeilijke beslissing zeg. Het loslaten is erg moeilijk. Je hebt het wel erg goed gedaan de afgelopen tijd, toch steeds volgehouden.
Snotter idd lekker een eindje weg,

dikke  knuffel knuffel rebeca

yfke
Those who are lost are not forgotten
Global Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0

« Antwoord #13 Gepost op: Mei 03, 2008, 20:09:08 »

lieve yvonne, je hebt  ruim een jaar je dochter zoveel goeds gegeven dat kan niemand je afpakken.

en die knuffel ,kindjes voelen veel meer aan dan jezelf soms begrijen kan, dus ik denk wel dat die knuffel een manier van haar is te laten zien dat het goed zo is  knuffel

Yvonne
Mama

« Antwoord #14 Gepost op: Mei 03, 2008, 22:32:47 »

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties. Mijn hoofd zegt dat het goed is, maar mijn hart..... Ik ga er de komende dagen maar rustig aan wennen.
Dikke  knuffel voor jullie allemaal.

Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: