Hey Anouk,
Tja, vele soorten flessen, vele soorten spenen.... Ik ben zelf heel blij met de difrax flessen, had bij de eerste twee meiden de smallere (paste ook op kolf trouwens) en nu de bredere. Ze hebben er eigenlijk alledrie toch wel goed uit gedronken, als er maar moedermelk in zat

Tja, waar let je op... Voorheen propte ik die speen gewoon naar binnen (bij eerste twee meiden) maar ondertussen van lactatiekundige geleerd dat je toch vooral moet proberen het aanhappen te benaderen. Je biedt het flesje aan alsof het de borst is en laat je kindje zelf de speen in de mond nemen. Dan ligt de speen meestal gelijk goed en gaan ze minder in protest (hoe reageer je zelf als er iets in je mond geduwd wordt...)
De schuinte van de fles maakt niet zoveel uit, als de speen maar goed gevuld is met melk en ze dus geen lucht mee kunnen slikken. Qua diverse spenen is het vaak een kwestie van uitproberen. Bij mijn oudste twee had ik een 1-2-3 speen en dronken prima op standje 1. Bij jongste dus nieuwe fles, hier zat een standaard speen op en die ging gewoon prima.
Houding van drinken hangt ook van je kindje af, sommige kinderen willen graag in voedingshouding liggen, anderen weigeren dan juist en zitten liever met hun ruggetje tegen je aan... kunnen ze ondertussen lekker om zich heen kijken.
Maak niet teveel voeding in één keer klaar. Het is maar om te oefenen en weggooien is zonde... Je mag het maar één keer opwarmen, dus wees liever wat zuiniger. Als er meer honger is, kan je natuurlijk nog wat warm maken. Ik deed er meestal ongeveer 50 cc in. Was er al snel achter dat ze maximaal 60 cc in één keer opdronk. Ze dronk puur om de tijd weer even te kunnen overbruggen tot ik er weer was.
Groetjes Nynke