Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: De Links Voor de Chat het Foto-Album en de Voorpagina. Staan vanaf heden gewoon zoals het hoort als knoppen in de menu balk. Ja je leest het goed er is ook een link naar de VoorPagina.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Oktober 11, 2008, 12:31:33

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: buitenspelen  (gelezen 141 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
moemie
Mama

Lief: +0/-0

« Gepost op: Maart 15, 2007, 16:05:07 »

mijn oudste is 3,5 en speelt buiten met de buurkinderen. Op welke leeftijd mochten jullie kinderen alleen buitenspelen?
Balletje
Global Moderator
Super Mama

Lief: +30/-4

Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet

« Antwoord #1 Gepost op: Maart 15, 2007, 17:04:12 »

Wij hebben gelukkig een redelijk grote achtertuin met allerlei attributen, dus kan ze lang daar laten spelen. Voor buiten hebben wij een doodlopende straat, dus gelukkig weinig verkeer. Maar ik ben zo'n muts die de kinderen in het zicht wil hebben.

Tot Irene een jaar of vijf was, bleef ik er dus bij (of de buurvrouw die met haar kids ook voor buiten was, haar kinderen zijn exact negen maanden jonger dan de mijne). Zodat we ze in het zicht konden houden, tenzij onze overbuurmeiden er bij waren, dan ging ik wel rustig naar binnen. Deze buurmeisjes waren al wat ouder (groep 7 toendertijd) en letten heel goed op.

Vanaf vijf jaar mocht ze wel mondjesmaat (ging regelmatig kijken of zat boven voor het raam) alleen voor buiten, maar alleen bij ons in de straat. Tot de hoek en niet verder. Naar het speeltuintje om de hoek alleen als er grotere kinderen bij waren of als ik of de buurvrouw meegingen (of ik moest weten dat opa en oma voor het raam zaten... die wonen daar namelijk)

Ik ben met Anne een stuk makkelijker, maar dat is ook een kind wat echt wel van zich afbijt. Pluspunt is natuurlijk ook dat Irene er bij is. Maar dan nog geldt de regel tot de hoek en niet verder. Ik moet hun stemmen kunnen horen. Irene is te beïnvloedbaar en wil te graag lief gevonden worden, ze kent de regels wel, maar is ook nog maar gewoon kind en vergeet dat nog wel eens.... moet er niet aan denken dat iemand komt vragen of ze jonge hondjes of poesjes wil zien.

Ik vind het een lastige... op zich zijn ze oud genoeg om ook naar het speeltuintje te gaan, maar er lopen mij teveel rare gasten op deze wereld rond.

Groetjes Nynke

Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée

mamatotje
BallenBak
Dreumes
**

Lief: +5/-7

« Antwoord #2 Gepost op: Maart 15, 2007, 18:35:11 »

Hier nog steeds niet, Roy is nu bijna 5.
Wij hebben een giga achtertuin met trampoline, zandbak, glijbaan, schommels en een aantal trekkers en fietsjes waar ze nog mee omkunnen ook, dus de noodzaak is hier niet zo.
Wij hebben een 30 km weg voor de deur langs, maar die weg leent zich voor meer, veel meer :-s
Tevens hebben we een kreek voor de deur, die niet afgezet is lol

Dus, nee, hier niet alleen naar buiten.

Ik zou zo zeggen, kijk naar je kind, een vriendinnetje van Yannick is net 3, mocht wel alleen buiten, maar bewees dat ze dat nog niet aankon. (ze liep weg) Dus weer terug in de tuin.
Debby mv Lynn
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 15, 2007, 20:42:15 »

Hier is het de afgelopen dagen een gezellige drukte buiten, wat wil je met het heerlijke weer!!!Alle buuffen(?) spelen ook buiten en dat resulteert in hilarische taferelen wanneer de kinderen naar binnen willen of in de eigen tuin willen rommelen...........:"Maar mama wil nog wél buiten blijven!" en "Ah....héél eventjes nog?"  ROFL
Dus ik zou zeggen, lekker samen dan kun je de boel in de gaten houden en je sociale contacten ophalen!!! ;)
En zeg nou zelf, wat is er leuker dan met je buuffen(is ie weer!!!) te kletsen over alles en iedereen?  :smile
Tja een muts hè!
Groetjes Debs de muts
mama van larissa
Super Mama

Lief: +2/-2

« Antwoord #4 Gepost op: Maart 17, 2007, 10:38:43 »

hallo

als ik Larissa alleen in de achter tuin zou laten zou ik de achtertuin deur dicht doen op slot anders zou ik denk ik dat ze de benen zou nemen als ze zou kunnen lopen
maar dat weet ik nu niet want nu is ze nog te klien ik zou haar goed in de gaten moeten houden denk ik.

ik zou haar niet alleen laten.
liefs aurelia 

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: