Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: De Links Voor de Chat het Foto-Album en de Voorpagina. Staan vanaf heden gewoon zoals het hoort als knoppen in de menu balk. Ja je leest het goed er is ook een link naar de VoorPagina.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Juli 05, 2008, 13:46:56

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Eenmaal een slechte naam...  (gelezen 248 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Anouschka
Super Mama

Lief: +8/-0

« Gepost op: April 21, 2008, 19:26:32 »

Mij moet wat van het hart...
Hier in ons straatje woont een gezin. Met de moeders des huizes trok ik op zodra we hier woonden. De 7 huizen hier waren ongeveer allemaal tegelijk klaar. Dus allemaal nieuw. Het was allemaal heel gezellig.
Tja, en toen kwamen de kindertjes. Het gezin waar ik het over had niet meteen. Wij hebben lang gedaan over onze eerste. En toen die geboren was zei ze ronduit dat ze jaloers was dat ze ook een kind wou.
9 Maanden later kreeg ze ook een zoon.  hmmm
Maar goed, die 2 jongens van ons waren vaak bij elkaar. Logeerden wel eens bij elkaar als de ouders wegmoesten. Ik ging weer naar de gyn. voor een 2e kindje. Moeder van dat andere gezin zei doodleuk dat ze wel zou stoppen met de pil want dan zouden wel lekker fijn samen zwanger zijn. Maar ik wordniet zo snel zwanger en zij kreeg 9 mnd later een dochter en ik anderhalf jaar later pas. Afijn... ook onze dochters speelden samen. Die van haar was wel de baas maar dat komt ook wel omdat Debbie vooral toen nog erg passief was.
Vorige zomer speelden heel veel kinderen uit de buurt weer op straat. Allemaal samen vaak. Maar een keer was Jurriën met B aan het knikkeren. Jurriën had een paar hele grote knikkers, deels van oma gekregen en een paar zelf gekocht. Die B wou daar wel mee knikkeren. Voor het neppie zei Jurriën. Okee, was het antwoord. Maar toen B ze won griste hij ze uit de pot en rende ermee naar huis.
Tja, toen brak de hel los.
Jurriën heeft gehuild! Ook al was hij toen al 11 jaar. Dus 's avonds, toen ik klaar was met het schilderen op Nele's kamertje ben ik met hem naar hun toe gegaan en heb ik netjes de knikkers teruggevraagd omdat... ik wou vertellen waarom maar ik kreeg geen kans. Moeders des huizes blafte me toe dat B die eerlijk gewonnen had en dat Jurriën die NIET terugkreeg.
Ruzie om een paar stomme knikkers.
Wij hebben toen onze kinderen opgepakt en zijn naar een speeltuin gegaan om onze gedachtes te verzetten. Toen we terug kwamen lagen die knikkers voor de voordeur. We struikelden er bijna over.
Okee, Jurriën had zijn knikkers terug. Maar ik had echt geen zin meer om met die buuf te praten. Ze had me zo afgeblaft 's middags.
De weken verstreken. Haar kinderen zagen we nooit meer. Belden niet meer tot vervelens aan. Goh, dat was lekker rustig.
Debbie deed haar communie en de uitnodigingen moesten de deur uit. Ik heb heel lang getwijfeld of ik er dat gezin een zou geven. Maar John vond dat wij onszelf niet moesten laten kennen en toen is er dus toch een bij hun in de bus gedaan.
Komt ze een week voor het feest bij ons binnengestormd met de vraag wat ze moest doen. Komen of niet?
Ik heb gezegd dat ze dat zelf moest weten. Het is aan jullie! (wie ben ik om te bepalen of ze bij mij op het feest wil komen of niet)
Toen ging ze heel het knikkergebeuren oprakelen. En dat was al 6 weken geleden toen! Ze blafte alles uit wat haar dwars zat. Ze vond het ronduit schadalig dat ik geen excuses was komen maken. Ik vroeg waarvoor? Ik heb geen knikkers gestolen zei ik. Oohh je had haar moeten horen!
Afijn, met Jurriën was het altijd wat!

Ik ben blij dat we gebroken hebben met hun.  Zij kletste altijd alles rond over de onderzoeken van onze kinderen. Mensen op straat wisten het bijna nog eerder dan onze familie. Dus daar was ik ook mooi vanaf.
Maar ja, zij kletst nu rottige dingen over Jurriën rond en over mij. Jurriën speelt nu erg veel met de achterbuurjongen van hun. Daarnet kwam die moeder hierheen. Begon met een heel serieus gezicht te praten. Bang dat ik haar iets aan zou doen ofzo?  wahahahahahhaa (weet ik veel wat er rondgekletst is over mij??)
Haar jongens en ook Jurriën was erbij, hadden bladeren en papier in brand gedaan met een vergrootglas.
Tja, Jurriën heeft geen vergrootglas. (wij kijken wel uit zeg!) Maar die van haar wel. Ze wou toch even melden dat Jurriën erbij was geweest. En ook vertelden ze dat Jurriën met haar zoontje naar de beek was gaan spelen vorige week en dat ze dat heel stiekum gedaan hadden. Zij houdt niet van stiekume jongens.

Nou ja, ik ook niet. Maar sinds dat W. bij Jurriën is is W stiekum.
Dus yes! Jurriën krijgt weer de schuld!

Soms he, wou ik dat ik buitenaf woonde. Waar onze kinderen gewoon konden ravotten zonder steeds als zwarte piet bekeken te worden en waar ze niet gepest werden door andere kinderen. (vooral niet door die B en S van dat gezin hier uit de straat)

Hehehehe zucht.. dat is eruit!
Laat ze allemaal de kolere krijge!

Groetjes Anouschka
mv Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (geb. 12 sept. 07)

astridmv3
Super Mama

Lief: +15/-0

Ik geef gekolfde ha BV tot 22 juni 2008

« Antwoord #1 Gepost op: April 21, 2008, 19:31:10 »

Huilie potjandorie an toe! Wat is dat toch he? roddel en achterklap en je hebt er dan geen idee van, wat ze over je zeggen of over je kinderen
kan me voorstellen dat je dan liefst in een hutje op de hei zou zitten
 knuffel

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
Anouschka
Super Mama

« Antwoord #2 Gepost op: April 21, 2008, 19:55:37 »

Ik heb het er net wel met Jurriën over gehad. Hij werd hardstikke kwaad en opstandig. Echt pubergedrag  triest. Gaat ie met deuren smijten.  ehmmm
Wie laat nou z'n kind vuurtje maken met een vergrootglas?
Jurriën mocht het niet. Maar ja, die van een ander wel. Logisch dat hij het daar gaat doen.

Groetjes Anouschka

Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +18/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #3 Gepost op: April 21, 2008, 20:22:47 »

Hey Anouschka,

Buurjongens hier mochten ook "tosti" maken met een soort vergrootglas (zo'n soort dodehoekding wat je op achterraam kan plakken) Ouders zijn erbij... maar had liever niet gehad dat mijn twee jongsten op dat idee gebracht waren. Maarja, ieder stel ouders doet het op eigen manier. Ik doe weer dingen die zij niet fijn vindt... we zijn gelukkig vriendinnen die dit wel van elkaar kunnen hebben  Knipoog

Het stiekeme kan ik ook slecht tegen, maar ik weet dat mijn kinderen het op school zeker ook wel oppikken en het ook wel bij de ontwikkeling en de leeftijd hoort. Vind het een beetje overdreven om dat aan één kind op te hangen!

Zo'n praatpaal zit je niet op te wachten, die dikt alles zo te horen lekker aan. Hopelijk worden de andere mensen wakker en maken hun eigen beslissing en vormen hun eigen mening!

Gooi die ene buuf maar in de vuilnisbak!

knuffel knuffel knuffel

astridmv3
Super Mama

Lief: +15/-0

Ik geef gekolfde ha BV tot 22 juni 2008

« Antwoord #4 Gepost op: April 21, 2008, 20:33:15 »

da's een goed plan nynke

Gooi die ene buuf maar in de vuilnisbak!

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
Anouschka
Super Mama

« Antwoord #5 Gepost op: April 21, 2008, 23:20:56 »

Meteen het stort op en nooit meer terug!
Ach, als ik iemand naar de andere kant van de wereld kon wensen is zij het wel.

Die vrouw die vanavond aan de deur stond is wel aardig hoor. Zij vertelde ook hele positieve dingen over Jurriën. DAt hij zo beleefd en attent was.  dit is okee Altijd heel netjes.  dit is okee
Maar ja, het leeftijdverschil tussen haar zoontje en die van mij is wel ruim 3 jaar. Maar ze spelen erg goed samen. En met zo'n leeftijdverschil heb je wel dat de een verder van huis mag dan de ander. Logisch. Ik probeerde er vanavond met Jurriën over te praten. Maar dat was bijna niet mogelijk. Morgen nog maar eens proberen. John zou een poging doen.
Hij voelt zich natuurlijk aangevallen. Als anderen weten dat je ADHD hebt krijg je al snel de schuld overal van. En dat terwijl de adhd heel goed onder controle is met zijn medicatie. Op school vinden zijn juffen hem echt een schatje  kussie. Ik bedoel daarmee te zeggen dat hij de goedheid zelve is. Loopt de benen onder de kont uit voor een ander. Maar het is en blijft ook een jongen.
John en ik zijn het ermee eens dat, ook al is Jurriën 12 jaar, geen vuurtje gestookt wordt met een vergrootglas. Ik had het ook niet verwacht dat de kinderen van die vrouw die hier daarstraks was, het wel mogen. Had ik echt niet verwacht.

Maar ja, Jurriën is wel op een leeftijd dat hij niet alles meer gaat zeggen wat hij doet.  zucht Hij is echt aan het veranderen. Echt aan het puberen. Wat doe je eraan? Zo'n periode moet je echt door. Zonder kleerscheuren en dan moet ik ook nog zorgen dat ik hem niet tegen me in krijg. Ach, daarstraks zaten boven op bed tv te kijken en wou hij in mijn armen kruipen. Het is dat ik Nele vast had en dat dat moeilijk ging daardoor.

Tja, onthoudt maar...
Kleine kindjes, kleine zorgen.
Grote kindjes, grote zorgen.
En dan zijn die van ons niet eens zo erg groot. (wat is nu 12 jaar?)

Groetjes Anouschka

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: