O Astrid, ik weet hoe zo'n manneke je zo kan slopen.
Maar bedenk je dat hij ergens mee zit, het moeilijk heeft. Hij kan er in principe niks aan doen dat hij het zo moeilijk heeft. Je kunt hem vragen waarom hij zich zo gedraagt. Maar vast en zeker kan hij er geen antwoord op geven omdat hij het zelf niet weet.
Ik weet t... ik weet t...
hij weet het idd ook niet
vanmorgen moest ik naar het ziekenhuis (zijn ze niet meegeweest)
ze wísten ook dat we naar opa (mijn opa) zouden gaan, maar goed, eenmaal daar bleken er meer mensen te zijn dan we op gerekend hadden.
sylvie ging ook 'vreemd' doen (handen voor haar gezicht)
wat mij vooral stoorde was dat hij lisanne opzettelijk een duw gaf (en viel) toen was voor mij de maat even vol.
en het is al een paar dagen aan het mis gaan (voorval van zaterdag erbij bijv. iin het tuincentrum) hij zoekt het oop en ik probeer het al zoveel mogelijk te negeren, of aan te geven dat ik er niet verder over doorga en hem proberen met iets anders te 'pakken'
gelukkig ging het zwemmen weer zo super vanmiddag, maar daarvoor en daarna met omkleden, pffffffff
Uit hetgeen jij ons vertelt... stel dat wij zo'n dag hebben, dat trekt Debbie niet. Die zou zich ook gaan misdragen. Ik weet dat het teveel op een dag is. Daarom plannen wij onze dagen niet vol. Vaak maar 1 bijzonder ding te doen.
Jij als moeder kent Thomas het beste. Je zou eens bij moeten houden wanneer hij zich gaat misdragen zoals vandaag. Bijhouden of het programma dan te druk is. Want dat is wat ik vermoed.
mja, te druk, ik weet het niet, nu waren er gewoon 2 dingen die moesten (ik ziekenhuis en zwemles) en daarnaast... de verjaardag van mijn opa, misschien had ik alleen moeten gaan, maar deze keer ben ik een beetje 'gezwicht' voor de druk van de omgeving, maar wist ook, als ik alleen zou gaan zou het hier in huis een drama geweest zijn omdat er 2 mee wilden en papa dan met 2 boze/opstandige kids had gezeten.
Je maakt de dag duidelijk door picto's toch? Of door keer op keer goed uit te leggen. Nu is het door het in beeld brengen met picto's duidelijker. Je zou inderdaad de picto's in een fotoboekje kunnen schuiven. Je kent ze toch wel? Die mapjes waar je 2 foto per blz schuift? Dan kan hij onderweg zelf bladeren wat er komt. Het is een heel gedoe. Veel werk. Ik heb dit systeem zelf nooit toegepast maar ik weet dat er mensen zijn die het doen.
Ik hoop dat jullie morgen een fijne start maken. Want een dag goed begonnen is het halve werk!
Hier wel tenminste.

ja ik probeer het zoveel mogelijk met picto's te doen, maar heb niet voor alles picto's.
ben wel benieuwd hoe jij dat doet? met weggaan oid, of familiebezoek of vriendje/vriendinnetje enz... enz...
dat laatste hoop ik oook, afwachten maar, het kan met uit zijn bed stappen al mis gaan.
maar daar gaan we niet vanuit