Hoi Astrid,
Niet de school bepaald of er een rugzak aangevraagd wordt. De ouders bepalen dat en DIE vragen dat aan!
Maar... voor een rugzak heb je nodig: a) Een goeie diagnose. (die heb je nog niet)
b) handelplannen van school van het afgelopen jaar (als ze die niet hebben dan van de voorgaande jaren)
Die handelplannen heb je echt nodig ook! Want de commissie voor de rugzak (is gelijk aan REC4) wil zien dat school er alles aan gedaan heeft Thomas te helpen. Dus dat school geen hulpmiddelen meer heeft om in te schakelen.
Scholen zijn niet happig op rugzakken in de reguliere school (de gewone basisschool). Want dan komt er iemand van buitenaf meekijken en instructies geven.
School heeft nog niets hoeven doen, ze krijgen Thomas meestal wel zover via een omweg dat hij wel meedraaid of het op een andere manier doet. Handelingsplannen heb ik ze dus ook nog niet over gehoord.
Hoi Astrid,
Ik ben ook heel weinig op het forum op het moment (druk, slapenloze nachten, ziek kind, moe in het kwadraat, etc.), maar lees zo tussendoor je verhalen wel. Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad op school. Echt heel fijn dat hij volgend jaar dezelfde juf heeft. Dat geeft hem wrs stabiliteit en rust (hij weet waar hij na de vakantie aan toe is). Zij weet blijkbaar ook hoe ze het beste met Thomas om kan gaan. En als dat zo goed gaat, kom je idd ook niet in aanmerking voor een rugzakje.
Fijn dat je in ieder geval hulp krijgt in het huishouden. Scheelt een boel. Ik hoop dat je ook op een of andere manier opvang voor de meiden kunt regelen. Je ouders vallen nu definitief af??
Dikke

voor jou.
PS. Ik zag deze week ook leuke foto's van je lieve kids voorbij komen. Vooral dat eigenwijze koppie van Lisanne als grote meid tussen haar grotere broer en zus

Ik ben idd blij dat deze juf meegaat, jammer dat de andere juf niet mee gaat (maar ja, je kan niet alles hebben he?) Thomas wil niet naar groep 2 zei hij net, want hij moet naar een andere school (ja idd, ander gebouw omdat de school qua groepen uit het gebouw groeit).
Of mijn ouders definitief afvallen? nou weet ik niet, maar goed, kan en wil eigenlijk toch niet meer van hen uitgaan, er kan natuurlijk steeds wat tussen komen, iig de komende maand lukt het al helemaal niet.
Ja lisanne is een eigenwijs, mijn hemel, pffff, nog wel graadje erger dan broer en zus

Nog leuk nieuws ook
goed nieuws
thomas is door naar t volgemde badje
tenminste... áls er plek is, hihihi
vandaag waren er in het volgende badje een paar kindjes niet en mocht hij samen met een ander jongetje dus daar zwemmen, je had die koppies moeten zien (en van de mama's ook, haha) toen hun juf ze naar de volgende groep bracht.
maar goed, er moeten dus nog 2 kindjes uit dat volgende badje weg en dan mogen ze écht.
nu mogen ze dus op het moment dat er plek is en anders zitten ze nog ff in badje 1.
HIj heeft een geel dolfijntje meegekregen (zou je aan de zwembroek moeten vastnaaien, maar kheb nog nooit kindjes gezien met een dolfijntje aan hun zwemkleding) en mocht van mij een stickervelletje bij de zeeman uitzoeken, hij happy (en mama ook) na 4 maanden en een les of 30 van 25 minuten)