Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: De Links Voor de Chat het Foto-Album en de Voorpagina. Staan vanaf heden gewoon zoals het hoort als knoppen in de menu balk. Ja je leest het goed er is ook een link naar de VoorPagina.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Oktober 13, 2008, 02:00:02

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ontaarde moeder??!! :-( Sorry, errug lang!!  (gelezen 278 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
mamatotje
BallenBak
Dreumes
**

Lief: +5/-7

« Gepost op: Januari 09, 2007, 09:35:27 »

Ik heb vanochtend de peuterspeelzaal gebeld om Yannick af te melden.
Een zeer verontwaardigde leidster aan de telefoon, want Yannick vind het tenslotte zo leuk in de groep.

Sinds twee maanden hebben we drama elke ochtend. Yannick wordt wakker en vraagt al of hij niet naar school toe hoeft. "affebieft mama?! Niet gool?!"
Wil geen sokken en schoenen aan, loopt te krijzen als zijn jas aan moet, huilen in de auto, Roy afzetten, gillen en schoppen als hij weer terug in de auto moet, zodra de molen die voor zijn school staat in zicht komt zijn de rapen helemaal gaar.
Maar tja, zodra hij eenmaal goed en wel op school is en met een dikke pruillip afscheid genomen heeft voor het raam, gaat hij wel leuk spelen.
Maar hier is toch geen lol aan?! Ik bedoel, ik doe hem naar de peuter voor zijn lol, niet voor mijn gemak. Dat hij dan uiteindelijk 2 uurtjes leuk speelt met de kinderen, weegt voor mij niet op tegen elke ochtend drama. (en dan bedoel ik elke ochtend, dus 7 maal in de week)

Zijn school staat schuin tegenover de C1000, als ik boodschappen moet gaan doen wil hij naar Aurelia. Ik dacht daar eerst niets van, maar besefte afgelopen week ineens dat dat met die verhipte molen te maken heeft. Hij associeert winkel en molen met school.
Ik wil niet dat hij voor de rest van zijn leven een trauma voor winkel en molen op loopt enkel vanwege een psz.. ( :smile okay, okay, zal wel meevallen  ;))

Daar komt bij dat, toen Roy heen ging, er al een verloop van 8 verschillende vaste leidsters is geweest en 11 vrijwilligsters in 1 jaar tijd. Dat lijkt op dezelfde voet door te zetten. Yannick gaat nu sinds afgelopen mei heen en heeft al 4 verschillende vaste juffen gehad.
Nu is voor de kerstvakantie Yannick zijn favo juf ontslagen, (of nee, sorry, contract niet verlengt  :smile ) en dit gaat wellicht de volgende van een hele reeks nieuwe juffen wezen. Ik heb er geen zin meer in, ben het beu om het hele dorp met een krijsend kind te doorkruizen. Ik bedoel, ik ging al expres met de auto, de fiets durfde ik niet eens meer te nemen.  :-\ Zo groot is het dorp niet, we hebben het over 800 meter van deur naar deur, maar het leek in real life veel langer!!

Nou gaf die leidster me dus het gevoel dat ik een zeer ontaarde moeder ben door mijn kind zijn pret af te nemen. Het is zo belangrijk voor ze, die ochtenden met andere kinderen. (ik ben gastmoeder/onthaalmoeder dus het is niet zo dat hij niet genoeg koters heeft om mee te spelen) Het is zo'n prettig kind in de groep, ze vind het zo jammer blabla. Ja, nouja, wel logisch dat laatste, het is gewoon een heerlijk kind, ik heb hem ook het liefst de hele dag om me heen. (allee, meestal dan  ;) )

Maar toch, ben ik ontaard!!!???
« Laatste verandering: Januari 09, 2007, 09:49:52 door mamatotje » Gelogd
Nynke
Zuigeling
*

Lief: +0/-0

Tweede account van Balletje

« Antwoord #1 Gepost op: Januari 09, 2007, 10:08:49 »

Nee hoor Annet!

Ik heb mijn kinderen geen van drieën naar peuterspeelzaal gebracht, er zijn hier voldoende kinderen om mee te spelen en de overstap naar de basisschool hebben ze (twee oudsten) zonder problemen gemaakt, toen waren ze er ook echt aan toe.

Ze moeten nog jaren naar school, dus van mij mogen ze de eerste vier jaar gewoon thuis bij mama blijven!

Diezelfde drama's heb ik bij de buurjongens ook gezien, en toen hun mama ook zei dat het over was, zag je de kinderen rustig worden. Geen stress meer, gewoon op de behoeftes van haar kinderen ingaan. Wilden ze met iemand spelen, dan regelde ze dat! Hoeft niet persé op een peuterspeelzaal, spelen bij een ander thuis is ook al spannend genoeg! Of een ander kindje bij jou thuis spelen, is eigenlijk nog educatiever, ze moeten immers eigen speelgoed gaan delen met een ander! Delen op psz is nog vrij eenvoudig, is toch jouw speelgoed niet.

Doe wat je hart je ingeeft!!!! En volg je kind!

Groetjes Nynke

Deskundige hulp mbt het geven van borstvoeding, vind je op www.borstvoedingsforum.nl (het forum van de SBO)

Ervaringen delen met andere borstvoedende ouders kan hier op www.borstvoeden.info.
mamatotje
BallenBak
Dreumes
**

« Antwoord #2 Gepost op: Januari 09, 2007, 10:27:22 »

Dat was mijn idee dus ook, maar man, ze klonk zo verontwaardigd!!

Maar goed, ik ben benieuwd hoe en of Nick veranderd!
moemie
Mama

« Antwoord #3 Gepost op: Januari 09, 2007, 15:22:39 »

Run gaat ook naar de psz hij heeft het er onwijs naar z'n zin. Maar sinds kort gaat hij ook een ochtend naar een andere psz en daar ga ik hem wel vanaf halen want dat vind ie helemaal niks. Zonde van het geld vind ik dat. Je brengt ze toch voor hun lol.
« Laatste verandering: Maart 05, 2007, 10:27:51 door moemie » Gelogd
Martine
Administrator
Super Mama

Lief: +13/-0

« Antwoord #4 Gepost op: Januari 09, 2007, 21:14:30 »

Nou verschrikkelijk ontaard!!!! ;D

Ik denk juist van niet!
Je doet wat jij denkt dat het beste is voor jouw kind! Omgang met andere kinderen hoeft hij niet persé op de psz te doen.
Ik denk dat je hem er alleen maar een plezier mee doet als hij er niet meer heen hoeft! Hoe kan dat dan ontaard zijn?? Je neemt hem echt z'n pret niet af zoals de leidster zegt.. ..  thuis zal hij ook wel pret hebben.. en je voorkomt een dagelijks drama.. Dan ga jer er toch alleen maar op vooruit??

[Martine] 22:07: Wie is het lekkerst?
[BiggBoss] 22:07: Martine
mamadonna
In-Actief
Dreumes
*

ik geef nu al weer 17 mnd met veel plezier kmv-bv

« Antwoord #5 Gepost op: Januari 10, 2007, 13:29:20 »

echt niet ontaard, je luistert idd juist naar hem! wat een ontaarde kleuterleidster!!! :o
volgens mij krijgt ze gewoon de groep niet vol en steeds meer afzeggingen. kan ik me voorstellen met al die wisselende juffen. daar zou donna ook niet heen hoeven van mij!

moeder van 8-jarige die 22 maanden bv heeft gehad en van baby (12-10 een jaar!) die allergisch reageert op melk-soja-appel-sesam en ze had reflux

mamatotje
BallenBak
Dreumes
**

« Antwoord #6 Gepost op: Januari 10, 2007, 13:43:09 »

Ja klopt, ze hebben normaal groepen van 16. Momenteel heeft de grootste groep 11 kinderen  :o   :smile

Maar goed, daar vragen ze om toch?!
yfke
Those who are lost are not forgotten
Global Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0

« Antwoord #7 Gepost op: Januari 14, 2007, 18:35:12 »

Ik denk dat je niet ontaard bent, sociale contacten heetf het kind genoeg.
En drama zoveel is voor zo;n kindje niet goed.
Nu heb je gedaan wat het beste voor hem, voor jullie was

mamatotje
BallenBak
Dreumes
**

« Antwoord #8 Gepost op: Januari 14, 2007, 18:41:32 »

Als ik zie hoe hij opgeknapt is nu hij niet meer naar de peuter gaat, weet ik zeker dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
Hij is vrolijker, opgewekter, veel beter te genieten!!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: