antoinettez
Global Moderator
Super Mama

Lief: +13/-0
even wat drinken hoor......
|
 |
« Gepost op: April 10, 2008, 18:28:00 » |
|
Marjolein wordt in augustus 4 en heeft nog steeds een speentje  Nu willen we dit er echt uit hebben, maar hebben geen conctreet plan hoe we dit aan moeten pakken. Ze is er nogal aan gehecht. Hebben jullie ideeën en/of tips?
|
|
|
|
|
|
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad 
|
|
|
mamatorist
Superplusmama
Moderator
Super Mama

Lief: +19/-1
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: April 10, 2008, 18:40:45 » |
|
Heeft ze ook een favoriete knufel? Ik heb weleens ergens gelezen dat een vader de knuffel en de speen van zijn dochter afpakte om weg te gooien. Het kind begon (uiteraard) hardverscheurend te huilen en de vader zei dat ze, omdat hij het zo zielig vond, de knuffel wel mocht houden. Het kind heeft nooit meer om de speen gevraagd. Wat je ook kan doen is een kalender maken voor twee weken waar ze elke dag zonder speen een sticker op mag plakken en als ze twee weken achter elkaar zonder speen is mag ze een cadeautje uitzoeken, nadat ze samen met jou de laatste spee of spenen heeft weggegooid. Groetjes van Marloes en succes ermee. 
|
|
|
|
|
|
 Als je van iets houdt, laat het dan los Als het terugkomt, is het pas van jou Zo niet, dan is het nooit van jou geweest
|
|
|
mamaMarije
Moderator
Super Mama

Lief: +24/-0
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: April 10, 2008, 19:08:35 » |
|
Vrienden van ons hebben toen hun dochter 4 werd afgesproken dat ze de speen weg zou gooien dan wel op zou sturen naar een babietje.... zij hadden toen geen kleine babietjes in de buurt dus zij heeft de speen op een dagje Efteling in HolleBolleGijs gegooid  Andere vrienden hebben hun zoon er iets voor laten 'kopen'. Wel fijn als een winkelier dan meewerkt natuurlijk en zelf voor dan wel achteraf even met geld afrekenen natuurlijk  (dat jochie was helemaal verzot op aardbeien en heeft helemaal zelluf aardbeien gekocht met zijn speen)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ageeth
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: April 10, 2008, 21:23:58 » |
|
Heb wel een ergens gelezen van een kindje die de speen aan een ballon deed en die dan ritueel weg laten vliegen. Lijkt mij wel een mooi afscheid.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jomama
Peuter

Lief: +1/-0
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: April 11, 2008, 10:31:40 » |
|
ik las laatst dat een kindje de speen aan  gegeven had in zijn schoen, en het daarna ook ineens prima vond... Vraag me dan wel af of Sinterklaas de jaren erna nog zo leuk is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Balletje
Moderator
Super Mama

Lief: +31/-4
Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: April 11, 2008, 11:41:19 » |
|
Hey Antoinette,
Ben je al wel zover dat speentje het bed niet mag verlaten? Dan kan je misschien een stapje extra doen... alleen nog bij inslapen, als je slaapt legt mama hem daar en daar... (nog wel bereikbaar in het begin)
Sommigen knippen een stukje van de speen af, zodat hij niet meer lekker in de mond ligt... anderen stoppen in één keer cold turkey. Ik heb hem bij anne ook pas na vierde jaar weggehaald... in overleg met Anne. Zij was nu groot en had hem niet meer nodig... Werkte niet altijd, maar ze wist ook dat als ze het goed probeerde en goed ging er wel wat tegenover stond...
Heb de spenen nooit weggegooid, liggen nog steeds in Anne haar kast. Maar is zonder gevecht van de speen af geraakt.
Knuf, Nynke
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée 
|
|
|
antoinettez
Global Moderator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: April 17, 2008, 20:00:16 » |
|
We hebben het nu 1 keer in overleg met haar geprobeerd, maar ze werd steeds drukker, dus toch uiteindelijk toegegeven en ze sliep toen binnen 2 minuten. Vandaag was ik in een wilde bui en heb haar nagels gelakt, ze bijt en peutert graag aan velletjes bij haar vingers en hoop dat ze zo wat zuiniger op haar vingertjes zou zijn, omdat er van die mooie glittertjes op zitten. Nu heb ik dus met haar besproken dat meisjes die mooie glittertjes op hun vingertjes hebben, geen tutje meer in bed hebben. Ik heb het tutje bij me genomen en ze vroeg ook of dat ik het bij me zou houden, dat is geen probleem dus. Maar ze ligt wel weer haar hele scenario nu te zingen, dus ik ben benieuwd of het vanavond gaat lukken. Afwachten 
|
|
|
|
|
|
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad 
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +38/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: April 17, 2008, 20:05:24 » |
|
Mijn duimen draaien!!! Zal mijn duimen blijven draaien tijdens het douchen... hihi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
antoinettez
Global Moderator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: April 17, 2008, 20:43:45 » |
|
Ze ligt nu al even in bed, moest ondertussen nog naar de wc natuurlijk Toen zei ze weltrusten tegen zichzelf, lekker slapen en tot morgen. nu 15 minuten later, ik ben wakker, ik ben wakker. Wil niet pyama aan. Ik lig hier dus af en toe in een deuk.  Maar hoe lang moet ik dit vol gaan houden, ik heb morgen geen zin in een sjagerijnige Marjolein
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: April 17, 2008, 21:02:22 » |
|
oei, spannend hoor duim me suf, maar kan best een lange avond worden. althans, wat ik weleens gehoord heb, maar het kan ook helemaal goed gaan, heb ik ook wel gehoord, duimderdeduim dus
|
|
|
|
|
|
groetjes Astrid ERG trotse mv Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1) 
|
|
|
antoinettez
Global Moderator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: April 17, 2008, 21:30:13 » |
|
het is nu stil......
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: April 17, 2008, 21:32:06 » |
|
ah super! hopelijk blijft t zo zou wel super zijn toch?! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: April 18, 2008, 08:47:25 » |
|
hoe is het vannacht gegaan?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
antoinettez
Global Moderator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: April 18, 2008, 09:08:25 » |
|
de rest van de avond en nacht is het goed gegaan. Ze is wakker geworden en heeft nergens om gevraagd. Heel super dus 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: April 18, 2008, 09:30:05 » |
|
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAUW geweldig!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|