Dag alle moeders,
Maja hier, mama van Igor.. Igor is een rustige, lieve baby van bijna 5 maanden en een dikke haarbos

Nu hebben we sinds een tijdje een probleem, misschien kunnen jullie mij helpen met de wijze raden.
Igor sliep netjes hele nacht door tot voor 2 weken. Hij kwam dan weer 2 of 3 keer om te drinken. Nu wil hij dit nog steeds en ook overdag wil hij om de 2 uur drinken. Aan de borst is hij huilerig en ongeduldig. Hij hapt gretig en als er niks uitkomt, huilt hij na drie tellen. Dan weer happen, huilen, happen, huilen.. als er toeschietreflex eenmaal op gang is, dan drinkt hij in een paar tellen alles op en wordt weer onrustig (armpjes zwaaien en krabben), om vervolgens weer te huilen. Dan denk ik dat hij nog niet genoeg heeft gehad en leg ik hem aan de andere borst. Dan herhallt zich het hele verhaal.. Op den duur als hij allem met moeite heeft opgedronken, laat hij vanzelf los.
Ik denk dat mijn melk terug is gelopen. Zijn plasluiers zijn niet zo vol als tijdje geleden. Hij plast nog geregeld na elke voeding, alleen is het soms heel erg weinig, vooral dus overdag.
Ik probeer hem nu vaker aan te leggen, maar ik vind het zo zielig want hij hapt steeds aan de borst en er komt niks uit, hij wordt er helemaal niet voor beloond. Hij wordt er keer op keer ontevreden omdat hij een kwartier lang moeite doet zonder dat er melk uit komt.
Ik wil de melkproductie heel erg graag op gang brengen. Daarom ben ik geadviseerd om dit nog even vol te houden, ook al is Igor dus ietjes huileriger overdag.
Ik heb van iemand gehoord dat je na elke voeding nog een poosje moet gaan nakolven. Op deze manier 'denken' de borsten dat er meer vraag is en da ze meer moeten gaan produceren. Ik ga het zeker proberen.
Nu ben ik benieuwd of er nog mensen zijn die hun melkproductie weer goed op gang hebben gebracht en hoe je dit preceis hebt gedaan? Kan het ook met stres te maken hebben of met andere dingen? Hoe kwam het bij jullie dat je geen melk meer had? Ben hartstikke benieuwd!!
Heel veel grote en kleine groetjes,
maMaja, ook namens Igor