Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes van Youtube af te spelen. Gebruik het youtube-icoontje in het post-formulier. Plaats daarin de directe link naar het filmpje en kijken maar!

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Oktober 08, 2008, 09:28:39

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: borstvoeding en warm weer  (gelezen 816 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Anouschka
Super Mama

Lief: +10/-0

« Gepost op: Mei 10, 2008, 12:30:02 »

Hoi allemaal,

Ikzelf heb het niet zo breed met droog warm weer en veel dingen "moeten" doen.
Ik heb last van hooikoorts. Volgens mij Nele ook want ze snottert net zo erg als ik en niet alleen 's nachts meer.  triest Wat ze verder voelt weet ik niet maar het lijkt erg op wat ik heb.

Maar waar ik bang voor ben/was... het lijkt of ik de borstvoeding niet zo snel aanmaak als anders. Ik moet er meer moeite voor doen. Hoe is dat bij jullie?
Hebben jullie tips om het sneller aan te maken?
Hoe doen jullie dat met voeden? Voeden jullie op de normale tijden of vaker en dan wat water bij geven?

Ik ben wel benieuwd. Want de vorige 2 keren begon het ook rond deze tijd moeilijker te gaan. Nele is ook heel snel afgeleid en ik voed nu vaak al boven zodat ze niet zoveel ziet (wel hoort helaas). Gelukkig kan ze nog niet zonder mama's borst. Wil tegenwoordig voor het slapen gaan perse de borst, liefst er aan in slaap vallen.

Als jullie tips hebben (die ik nog niet ken  Knipoog) voor borstvoeding en warm weer, dan graag!  lol

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

mamatorist
Superplusmama
Global Moderator
Super Mama

Lief: +9/-0

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 10, 2008, 12:44:50 »

Hi,

gewoon zelf heel veel drinken en vaker aanleggen en tussendoor water aanbieden aan Nele. Zo doe ik dat ook bij Stijn. In plaats van een beker drinken pak ik er twee en ik drink nu ook veel karnemelk. Je kan ook dinen eten waar veel vocht in zit zoals komkommer en meloen. Dat kan nele misschien ook wel eten. 

heb je goede medicatie voor je hooikoorts? Mijn man gebruikt emadine oogdruppels, flixonase neusspay en xyzaltabletten en dat gaat goed. Hij heeft de ergste soort hooikoorts volgens de kno-arts maar het wordt hiermee gelukkig onderdrukt, maar ik heb geen idee of je dat met bv mag gebruiken trouwens.

groetjes van marloes

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +25/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 10, 2008, 14:04:50 »

Hey Anouschka,

We hebben er op de voorpagina al eens aandacht aan besteed, misschien heb je daar al wat aan?

Onze ukkies hebben net zoals wij extra vocht nodig en zullen vaker willen drinken (maar niet lang, want bij mama liggen zweet ook) Ik deed voor het voeden een hydrofielluier (eventueel uit de koelkast) tussen haar en mij in, zodat we niet gezamenlijk aan het stomen waren. Meer drinken voor jezelf, maar ook een beetje meer voor de borstvoeding. Vergeet je zouten ook niet, handje naturel chips is aan te raden.

Ze zweten overdag... ze zweten als ze in bed liggen... het is allemaal gewoon niet zo'n leuke combi, ze hebben veel vocht nodig nu. Hier wilde 's avonds een lauw bad nog wel eens helpen, om de lichaamstemperatuur omlaag te brengen. Niet even snel... maar echt even een tijdje inzitten om je eigen lichaamstemperatuur te laten zakken. Hierna zweette ik een aardig tijdje niet meer, terwijl ik na een korte verfrissende douche voordat ik afgedroogd was alweer het zweet voelde lopen.

Zo te zien krijgen we weer een goed warme zomer. Ik ben blij dat ik op mijn slaapkamer (zolder) een airco heb hangen, bij heel heet weer slapen we dus met zijn allen op zolder  Knipoog Krijg je een goede nachtrust en is het overdag ook weer beter vol te houden.

knuffel

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 10, 2008, 14:14:46 »

Hoi Marloes,

Ik heb niet de ergste hooikoorts volgens mij maar wel genoeg om er goed last van te hebben. Ook 's nachts slaapt het niet lekker. Ach die pollen zitten ondertussen overal he. De ramen staan hier ook open omdat John heel de week al aan het verven is. (al meer dan een week) Eerst latex, en dat ruik je niet zo. Maar nu de kozijnen.

Er zitten weer 6 kinders in de tuin. Ze zijn allemaal lief onder elkaar (op de bui van Debbie net na dan maar die is gelukkig weer over).

Ik ben nu terug binnen. Even de eetboel opruimen en dan toch maar even wat halen voor de oma's en Debbie naar haar clubje brengen. Ik neem Nele maar even mee want anders weet ik niet hoe het te doen. Ik wil John ook niet van zijn werk afhalen want hij wil er mee klaar zijn. Hij begint het beu te worden. En dat kan ik me heel goed indenken!
6 kozijnen op de overloop. Hij is met de derde bezig.   hmmm

Wat drinken betreft... ik drink zowiezo al veel tijdens de bv-periode. Maar ik heb het idee dat ik nu beter een infuus aan kan laten sluiten.  das lekker!
Echt kánnen met lauwe thee drink ik leeg. En daarnaast af en toe nog een gewoon glaasje prikvrij drinken.  zucht
Niet normaal hoor. Maar ik heb net even kort achter elkaar wat glazen weg zitten gieten en nu voel ik me iets beter. Gelukkig...

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 10, 2008, 14:17:52 »

Oh Nynke, ik moet er niet aan denken om op de zolder te slapen!
Nu slapen wij ook onder een schuin dak. Maar onze zolder is nog net wat warmer.
Jij hebt daar vast en zeker wel een airco nodig!
Hebben jullie de afvoerslang naar buiten? Mijn ouders hebben een airco gekocht, zo'n verrijdbaar ding. Maar ze moeten de afvoerslang naar buiten zien te brengen.
Komen de meiden dan niet bij jullie liggen?  lol

Dat van die hydrofiel luier is wel een goeie tip!
En een klein zakje chips? helpt dat? Ik eet eigenlijk heel weinig zout. Dat zal ik eens doen dan!

Ja Nele zweet echt hard. Ik zie de kringen op mijn onderlaken van mijn bed waar zij gelegen heeft!

Ps ik heb de voorpagina gelezen!
Ook goeie tekst! Ben weer een beetje wijzer geworden!  lol
« Laatste verandering: Mei 10, 2008, 14:20:16 door Anouschka » Gelogd

Groetjes Anouschka

mamatorist
Superplusmama
Global Moderator
Super Mama

Lief: +9/-0

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 10, 2008, 14:18:14 »

Hoi ,

Stijn zet ik ook elke dag lekker in een badje in de schaduw en daarna is hij weer helemaal het mannetje. Stijn slaapt zelfs nog in zijn pyjamaatje met lange mouwen en lange broek. Wel in een zomerslaapzakje, maar pas als het s'nachts warmer wordt gaat hij in zijn romper slapen.

helaas hebben wij geen bad dus is het hier wel elke avond douchen maar dan knap ik ook alweer aardig op hoor. En alsik het overdag warm heb ga ik gewoon naast Stijn in bad zitten dan ben ik zo doorweekt en lekker afgekoeld.

Anouschka, ik zou trouwens als ik jou was proberen om niet teveel koffie te drinken want daarvan droog je ook uit. Verder drinken voor het eten aanbieden omdat vocht met dit weer belangrijk is. Meestal maken we met deze temperaturen elke week een pan soep, want dat is ook goed voor de zouten of anders een kop bouillon.

Groetjes van Marloes

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #6 Gepost op: Mei 10, 2008, 14:22:06 »

Koffie drink ik niet. Als ik het drink is dat heel sporadisch. Eigenlijk gekomen sinds de zwangerschap van Nele.
Die soep is ook een goeie!
Eigen wel goed dat ik gisteren in de stad een goeie grote kom soep op heb!

Groetjes Anouschka

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #7 Gepost op: Mei 10, 2008, 14:36:54 »

Hey Anouschka,

Ja bij heel heet weer en als hun slaapkamers bijna niet meer aangenaam te krijgen zijn, verhuizen ze naar mijn slaapkamer, is ruim zat... kan wel vijf matrassen minimaal nog op de grond kwijt. Wij hebben een vaste airco met unit buiten op de dakkapel en dan nog de unit binnen natuurlijk, die hangt bijna in de nok van de zolder tegen de muur, staat ons dus ook niet in de weg. Was even een behoorlijke aanschaf, maar we hebben er al drie jaar plezier van! Heeft zijn geld dus dubbel en dwars al opgebracht.

Hier is de zolder zonder airco echt niet te harden!

knuffel

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #8 Gepost op: Mei 10, 2008, 14:47:41 »

Je hebt groot gelijk hoor!
Heerlijk met zijn allen op jullie slaapkamer camperen! Lekker gezellig!

Op zondagochtend krijgen wij ze ook allemaal op bed. Ik vind het geweldig!
En op vakantie slapen we met zijn allen in een familiekamer wat ook een beetje een woonkamer is. Dan hebben we een beetje jullie sfeer.
 lol

Groetjes Anouschka

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #9 Gepost op: Mei 12, 2008, 17:50:39 »

Hoe gaat het met iedereen die borstvoeding geeft met dit warme weer?
Hebben jullie nog voeding genoeg?

Ik moet zeggen dat het me tot nu toe meevalt. Ik drink veel. Nog meer dan anders. Ik maak me niet zo druk want dan heb ik het helemaal niet zo breed. Ik houd geregeld mijn gemak.
Nele drinkt op de normale tijden en dat vul ik aan met fruit. Eigenlijk gaat het gewoon goed!  dit is okee
Ik hoop dat dat zo blijft.
Het is wel leuk want ze komt af en toe zelf richting borst. Ze "gebruikt" ze nu ook als ze gewoon even dorst heeft.  lol

Groetjes Anouschka

Balletje
Global Moderator
Super Mama

Lief: +30/-4

Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet

« Antwoord #10 Gepost op: Mei 12, 2008, 18:09:16 »

Hier geen problemen bemerkt met de voeding... drink niet eens zo heel veel meer water, maar toch gaat het goed. Scheelt misschien al wel dat ons huis niet zo warm is en ik 's nachts lekker koel lig  Knipoog En Renée niet zoveel meer vraagt (ehm.. niet minder maar ook niet meer)

Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #11 Gepost op: Mei 12, 2008, 18:55:54 »

Ons huis is best warm. Ook al is het goed (?) geïsoleerd.
Ik drink echt de hele dag veel. Maar als het niet warm is en ik bv geef ook.
Ohh ben wel jaloers op je airco hoor. Het is hier in huis tussen de 25 en 30 graden  wat zeggie?. Het koelt straks misschien wel iets af.. maar dat zal maar een paar graden zijn.
En moet je nagaan... John is de laatste kozijnen boven voor de 2e keer aan het schilderen.  doh
Maar dan is ie voorlopig wel klaar.
Wat we nu nog geschilderd willen hebben komt komend najaar of volgend jaar aan de beurt.

Groetjes Anouschka

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #12 Gepost op: Mei 12, 2008, 19:07:43 »

Even wat anders he... ik denk dat het ook met het warme weer te maken heeft.
Nele heeft vandaag niet echt gepoept. Wel 1 klein vast keuteltje. Dat heb ik nog nooit bij haar gezien!
Waarschijnlijk gebruikt haar lijfje alle vocht wat ze binnenkrijgt. Maar wat doe ik daar nu mee?
Ze krijgt steeds bij mij te drinken. Zoveel als ze wil. Maar geef ik haar beter ook nog water bij?

Groetjes Anouschka

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #13 Gepost op: Mei 12, 2008, 19:23:35 »

Hey Anouschka,

Ons huis ook redelijk goed geïsoleerd, dit houdt het redelijk koel. Hoog zomer blijven bij ons overdag alle ramen en deuren dicht, liefst zonnewering aan de buitenkant (dus ik hang de verduisterende rolgordijnen nog wel eens aan de buitenkant, dit kan gelukkig met onze kantelramen) Zodat de hitte echt buiten blijft. Pas als de temperatuur buiten lager is dan binnen (windstil gemeten) gaan alle ramen en deuren open.

Vergt even wat aandacht... en medewerking van iedereen. Maar als je eenmaal de warme lucht van buiten naar binnen gelaten hebt, krijg je het er heel slecht weer uit. Doortochten lijkt prettig, maar als je de ramen weer dicht hebt, is het meestal zelfs nog warmer binnen. De tocht voelt koud, maar de buitentemperatuur is meestal hoger dan de binnentemperatuur...

Je mag extra water bijgeven, Nele is immers al acht maanden. Tot de zes maanden hebben ze zelfs bij warm/heet weer aan alleen borstvoeding echt voldoende, zolang je maar al die tijd op verzoek gevoed hebt, zit het met je productie wel goed. Zodra het buiten warmer gaat worden, gaan onze ukkies al regelen om de productie op te hogen... Dit gaat dus heel geleidelijk. Bij een onverwachte hittegolf kan het even een paar dagen zeuren zijn, maar ieder druppeltje wat mama aanmaakt wordt gretig weggedronken.... en uitdrogen doen ze dan niet snel (behalve als er ook diarree bij komt kijken)

Als je al bijvoeding geeft, voed je niet helemaal meer op verzoek en kan het zijn dat je lichaam een paar dagen extra nodig heeft om op de extra vraag te gaan reageren. De minieme regelarij van je kind heb je dan gemist (extra bijvoeding gegeven meestal)

Groetjes Nynke

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #14 Gepost op: Mei 12, 2008, 20:05:55 »

Ze heeft net wel een poepbroek gemaakt. Echt spinaziekleur. Nu  heeft ze ook op een stukje komkommer gesabbeld. Niet echt gegeten deze keer. Raar hoor. Droge poep ook wel.
Maar goed, het is er toch uit en dat is het voornaamste. Ze had geen krampen. Tenminste, ik heb er niks van gemerkt.
Daarnet dronk ze 2 borsten leeg! en dat is voor Nele toch wel veel!
Maar van mij mag ze hoor. Ik heb het idee dat ik straks toch wel weer genoeg heb. Dus ik geloof je meteen, dat ze gaan regelen.
Het enige wat Nele echt bij krijgt is fruit. Een peer met wat biobim erdoor, in een keer! En dan die cracotte. Meer bijvoeding krijgt ze nog niet.

Groetjes Anouschka

Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: