Ik ben er absoluut mee eens dat moeheid ook kramp veroorzaakt. Maar dat inslaapmoment is, als ze zo overprikkeld zijn, niet te vinden. En zo kom je in een vicieuze cirkel. Als je hem dan in bed legt gilt hij als een speenvarken tot mamma hem weer op schoot neemt.
Hij is de laatste anderhalve week wel heel erg verkouden, veel hoesten. Van de homeopate heb ik een pijnstillend slijmlosmakend middel gekregen, en sinds 2 dagen kreeg ik opeens een heel ander kind!!! Dan zit er opeens wel 3 tot 4 uur tussen de voedingen, hij drinkt kleine tot normale hoeveelheden, en begint hij te geeuwen als hij moe wordt. Als je pijn hebt dan geeuw je niet, daar ben je niet ontspannen genoeg voor. Hij moet echt pijn gehad hebben dus van de verkoudheid en kramp! Je ziet het nu ook aan zijn gezicht, hij is weer ontspannen, zijn ogen zijn open en hij begint weer te 'praten'. Trouwens, vóór zijn verkoudheid heb ik hem ook niet zien geeuwen dus die overprikkeling speelt al langer. Pas nu besef ik hoe gespannen en afwezig zijn gezichtje was de afgelopen weken.
Hij heeft eczeem op zijn linkerwang en achter/onder zijn oor, en een klein plekje op zijn been (vlak boven zijn voet). En allergie zit in beide families (van mij en van pappa), bronchitis, eczeem, koemelkallergie, hooikoorts, huisstofmijtallergie, aardbeien.
Lennard werkt op zonlicht, zodra je hem in het licht houdt (beneden, waar het licht is, en druk zusje rondhuppelt) begint hij te bewegen. Hij is snel overprikkeld, van binnen en van buiten. De aanwezigheid van zijn zusje, die ook nog TV kijkt, is erg afleidend en druk. Maar ik kan niet anders op dinsdag en vrijdag, dan ben ik met de kinderen alleen thuis. Verder zijn de KDV-dagen heel erg vermoeiend, stukjes van 3 kwartier slapen. Hij schijnt beter te slapen als alle kinderen buiten spelen dus hij hoort veel teveel.
Wat die voor/achtermelk betreft: ik zorg er altijd voor dat hij een hele borst leeg kan drinken, zodat hij ook aan de achtermelk toekomt. De tweede borst drinkt hij meestal ook bijna helemaal leeg. Ik heb geen stuwing, dan kolf ik gelijk af. Als ik echt teveel heb (zoals nu, met de verkoudheid drinkt hij minder) dan kolf ik de borst af waar hij niet uit gedronken heeft. Die TSR, ik denk dat je daarin wel gelijk hebt. Ik dacht dat hij na 6 maanden wel gewend was, maar het blijft een gulzige drinker. Ik zal het proberen door de TSR-melk even op te vangen, en dan toch maar apart (zonder zusje erbij) te laten drinken, mits pappa thuis is. Misischien krijgt hij nog steeds teveel lucht binnen? Na een dag flesjes drinken op het KDV lijkt hij rustiger te slapen.
Over dat elke 2 uur drinken, en zijn kindjes die snel buikpijn hebben en als reactie nog meer willen drinken, krijgen dan buikpijn etc. etc.Constant buikpijn dus, net zoals Nele.Ik denk niet dat het dan verstandig is om elke keer weer de borst te geven, maar ja ik weet hoe moeilijk het is om ze te laten huilen!
Ik leg hem sinds vandaag wakker in bed, ik ga elke 10 minuten kijken, en als hij heel moe is blijf ik iets langer. Het is niet makkelijk, door de verkoudheid is het lastiger om in slaap te vallen. En vanmiddag kon hij helemaal niet slapen, dus na 2 1/2 uur wakker weer de borst gegeven, als een blok in slaap gevallen, en een uur later wakker omdat hij z'n hele bedje had ondergekotst! Al dat slijm dat hij ophoest, 'snachts gaat dat nog niet goed, dan komt alles er weer uit...

Ja een hutje op de hei.....heerlijk!