Nieuws
: De Links Voor de Chat het Foto-Album en de Voorpagina. Staan vanaf heden gewoon zoals het hoort als knoppen in de menu balk. Ja je leest het goed er is ook een link naar de VoorPagina.
Startpagina
VOORPAGINA
CHAT
ALBUMS
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
Oktober 11, 2008, 14:37:54
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
>
Borstvoeding Ervaringen
>
Voeden in de eerste maanden
(Moderator:
Nynke Bal-Dekker
) >
Kriebelig in de borsten en nog niet ontspannen
Pagina's: [
1
]
Omlaag
« vorige
volgende »
Print
Auteur
Topic: Kriebelig in de borsten en nog niet ontspannen (gelezen 122 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
haasnoot.m
Zuigeling
Lief: +0/-0
Kriebelig in de borsten en nog niet ontspannen
«
Gepost op:
September 20, 2007, 10:45:34 »
Hallo alle bv-collega's,
Nav mijn 4e borstontst. heb ik hier mijn vraag gesteld en deels beantwoord gekregen.
Lisette is bijna 8 weken oud en afgelopen weekend heb ik mijn 4e bo gehad. Ik lijk daar nu van te herstellen, maar wat blijft is een kriebelig gevoel in de borsten. Prikkeling alsof er toch weer iets gaande is. Daardoor ben ik nog niet ontspannen terwijl het voeden op zich prima verloopt. Ze hapt goed en drinkt goed. PLast en poept vollop en groeit uitstekend.
Wat ik van mijn andere kinderen herinner is dat op een gegeven moment de borsten minder zwaar en vol zijn. Dat is nu nog niet het geval. Ik vind dat lang duren en vraag mij af of dat kan komen doordat Lisette per voeding zo lang drinkt. Ik zit per borst zo'n 3 kwartier, geef beide borsten per voeding (2e borst duurt soms ook wel wat korter). Tijdens zo'n voeding heb ik zeker wel 4 x een toeschietreflex in beide borsten. Kan het daardoor komen dat mijn borsten (nog?) niet minder vol zijn. En kan het ook daardoor komen dat ik sneller een bo oploop?
Groetjes,
Marjan
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama
Lief: +26/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Kriebelig in de borsten en nog niet ontspannen
«
Antwoord #1 Gepost op:
September 20, 2007, 11:30:02 »
En ook dat is een mogelijkheid... Een tijdelijke of lichte overproductie kan een borstontsteking in de hand werken, misschien eens handig om na de eerste borst de eerste borst nogmaals aan te bieden om zo zeker er van te zijn dat hij echt "leeg" is. Drie kwartier is lang, blijft ze echt actief drinken of valt ze in slaap? Zie je haar echt effectief slikken? Is ze echt goed aangelegd?
Ik vind dit een lastige marjan, misschien kan je je totale verhaal eens op papier zetten en ter beoordeling naar Gonneke van Veldhuizen sturen? Of volgende week zaterdag naar Utrecht komen en het haar persoonlijk vragen??? Spruw is een mogelijkheid, maar de lengte van de voedingen doet me ook vermoeden dat ze toch nog niet helemaal goed is aangelegd en ze jouw borsten misschien daardoor ook niet goed leeg krijgt.
Groetjes Nynke
haasnoot.m
Zuigeling
Lief: +0/-0
Re: Kriebelig in de borsten en nog niet ontspannen
«
Antwoord #2 Gepost op:
September 20, 2007, 12:29:52 »
Hoi Nynke,
Lisette drinkt nu ook bij mij en als ik haar zo observeer dan gaan haar kaken volop mee en zit er echt dat patroon in zoals die op bv.com ook omschreven is. En ik voel ook dat deze 'leeg' loopt. Ze ligt nu een half uur bij mij en de intensiteit neemt nu af. Ha,ha, zal je net zien: ze is in slaap gevallen ;D
Ondertussen zit de 2e borst ook opnieuw weer vol en wil ik haar uiteraard graag aan die aanleggen. En zo gaat dat bijna altijd: dat ze de 2e borst net zo lang drinkt, terwijl het volgens de boekjes een toetje hoort te zijn.
Lisette is opnieuw wakker en drinkt toch nog even uit de eerste. Ik hoor haar 'klokken', dus dat zit echt wel goed.
pfffff...
Misschien moet ik toch wat beter observeren hoe lang ze intensief rinkt en wanneer zij meer pauze houdt tussen de slokken.
Ga ik doen! Misschien dat we dan wat wijzer worden.
Gr.
Marjan
Pagina's: [
1
]
Print
« vorige
volgende »
Ga naar:
Selecteer een bestemming:
-----------------------------
Algemeen