Hey Nienke,
Bedankt voor je antwoord!
Spruw dus: vroedvrouw had gezegd daktarin orale gel in mondje van Rune en op mijn tepel. Moest dan binnen een paar dagen beteren. En dan nog minstens een week smeren. Dik twee weken gesmeerd, maar geen verbetering...
Naar lactakundige getrokken in ziekenhuis. Die dacht niet aan spruw, maar wel slecht aanhappen aan één kant (Rune was wat lui geworden van de spruw, maar dat wist ik toen dus niet

). Maar ze was toch niet zeker, dus moest ik het nog maar eens proberen met de zalf ... Weer twee weken van dat. Vroedvrouw was ondertussen toch wel vrij zeker nadat ze zijn luieruitslag zag... Dus ook daktazine smeren. Ik ook wat opgezocht op internet en ben dan ook begonnnen echt álles te steriliseren (luiers en lakentjes deed ik al) en azijn in de was te doen. Elk doekje of washandje na 1 keer de was in enz... Borstcompressen na elke voeding verversen... Maar nog geen verbetering!
Terug naar ziekenhuis dus. Daar beweerde ze dat het tussen mijn oren zat

maar voor de zekerheid verder doen met spruwbehandeling, want ze was toch niet zeker. Toen had ik het wel gehad hoor

In elk geval andere lactatiekundige gecontacteerd via de vroedvrouw. Dat was een hele verademing. Nu was het dus zeker spruw, maar wel met deftige uitleg. Moest nu op tepel naar daktarin creme overschakelen. Dat zou sneller werken.. En tepel wassen met azijn en water. Na dikke week mocht ik stoppen. Ben toch nog niet helemaal zeker hoor dat het weg is.... 1 tepel ziet nog steeds wat rood (vreemd genoeg niet die dat pijn deed). Maar pijn is weg (niet dat het zo erg was, maar toch). Kook dus nog steeds alles uit en was tepel nog steeds met azijnoplossing. Alleen de zalfjes gebruik ik niet meer. We zullen zien.
Anouschka heeft ook wel een punt vrees ik. Drinken doe ik de laatste tijd wel een stuk minder. En stress is hier ook wel van de partij. Zijn een huisje aan het bouwen. Moeten dus vanalles regelen.. en regelmatig op de werf of bij een aannemer zijn. Ook niet echt leuk voor die kleine. Ik probeer wel alles af te stemmen op zijn schema natuurlijk. En dan die bergen was!!! Zal er op letten terug wat meer te rusten.
Groeispurt zou ook wel kunnen haha

. hij past met zijn 2,5 maand bijna niet meer in kleedjes voor 3 maand!!! Luiers zijn goed nat (bij die katoenen doeken kan je dat goed in de gaten houden) en hij doet toch een keer of 5 per dag kaka.... Hij is vrolijk en lacht veel.
Oh ja, misschien ook interessant om te weten. Slecht aanhappen was zeker wel mogelijk. Hij draagt een pavlik harnas voor de heupen. Komt er op neer dat hij continu in spagaat zit... Buik aan buik is dus moeilijk. Rugby vind ie maar niks. Hij moet dus hoodje draaien om aan de tepel te kunnen. In elk geval geen kloven meer, dus zal nog wel meevallen. Over 3 weken zou het ding uit mogen