Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: De Links Voor de Chat het Foto-Album en de Voorpagina. Staan vanaf heden gewoon zoals het hoort als knoppen in de menu balk. Ja je leest het goed er is ook een link naar de VoorPagina.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. September 07, 2008, 08:49:05

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: te weinig gegroeid  (gelezen 153 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gisela
Zuigeling
*

Lief: +0/-0

« Gepost op: September 19, 2007, 11:54:31 »

Hoi allemaal,

even een vraagje over mijn zoontje van nu 5 1/2 maand.
De laatste weken groeit mijn zoontje niet genoeg, 1 keer was hij zelfs 30 gram afgevallen.
Hij is een heel vrolijk kereltje en komt nu gemiddeld 5 keer per dag, voor de laatste voeding maak ik hem wakker, omdat hij vanaf een uur of 7 aan zijn nacht begint en dan doorslaapt tot een uur of 6. Ook doe ik al een aantal weken borstcompressie en wissel per voedingen een aantal keren per borst. Op vakantie (Spanje) ook 1 of 2 voedingen meer per dag.
Je zou denken dat dat de melkproductie stimuleerd, maar hij is in de afgelopen 3 weken maar 90 gram gegroeid.
Hij is heel bewegelijk zou dat er iets mee te maken hebben?
Hij drinkt (op de eerste voeding na) niet veel langer dan 5 min per borst. Ik heb zelf kleine borsten, is dat van invloed?

Graag zou ik nog een tijdje borstvoeding willen geven. Op het cb zeggen ze al weken dat ik maar met potjes groente/fruit moet beginnen. Maar baby's hebben de eerste 6 maanden toch genoeg aan moedermelk?

Wie kan mij nog tips geven?
Groetjes Gisela
mamavanfloor
Global Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0

Onze vreugde in ons leven !!!

« Antwoord #1 Gepost op: September 19, 2007, 12:04:42 »

Hoi Gisela,

Ik kan je niet uitgebreid helpen maar wel een paar antwoorden geven, kleine borsten is niet van invloed op je melkproductie, vaak is het zo, hoe groter de borsten hoe meer vetweefsel.

Borstvoeding volstaat inderdaad de eerste 6 maanden als volledige voeding en dan nog daarna moet je niet verwachten dat ie meteen zich vol eet aan ander eten, moet ie ook aan wennen, ze hebben dan zelfs tot 1 jaar dat ze dan met weinig bijvoeding en bv kunnen doorkomen.

Ik denk dat dat bewegen ook wel van invloed is, ze verbruiken dan ook meer he, en zoals je al zegt het is verder een vrolijk kereltje, als ie goed plast en poept lijkt mij niks aan de hand.

Hopelijk heb je er wat aan !!!!

Groetjes Nicole

Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +21/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #2 Gepost op: September 19, 2007, 12:35:24 »

Hai Gisela,

Welkom hier op borstvoeden.info! Vanaf vier maanden groeien onze ukken wat minder snel dan daarvoor... Is jouw mannetje misschien de eerste maanden als een dijker gegroeid en nu even stilstaan? Heb je de borstvoedingsgroeicurve op www.borstvoeding.com al eens ingevuld? Hoe ziet die eruit voor jouw mannetje?

Kleine of grote borsten maakt echt geen verschil hoor! Maar kan je ons nog meer vertellen? Hoe was zijn groei de eerste maanden? Hoe zijn zijn luiers? Hoe is zijn algemene indruk? Tevreden? Graag meer informatie zodat we een beter beeld kunnen krijgen van je mannetje en de borstvoeding.

Groetjes Nynke

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: