Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

Lief: +50/-1
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #60 Gepost op: Januari 07, 2010, 20:43:17 » |
|
Al super uitgelegd Nicole!!!
Vermoed alleen dat de gekolfde melk tot kookpunt brengen niet nodig is. Voor zover ik begrepen heb, geef je de melk dezelfde dag als dat je het kolft??? Of vervang je er de voorraad in de vriezer mee? Als je het direct geeft (of volgende dag) hoef je het niet te pasteuriseren, aangezien je dan nog volop met behandeling bezig bent en dat afdoende is. Als je je voorraad ermee ververst, zul je het wel eerst moeten pasteuriseren anders besmet je je dochter over een tijdje weer...
Kook wel je flesjes, spenen en kolf goed uit om ook die "bron" te behandelen. De dactarin werkt het beste als je het na de voeding opbrengt, aangezien spruw van zoete omgeving houdt, na de voeding is die zoetheid het sterkst. Voor je tepels kan je waarschijnlijk beter miconazol halen bij de apotheek (zelfzorg, niet op recept, maar ook zelf betalen dus) dat heeft het zelfde werkende bestanddeel als in dactarin, is alleen in creme vorm en wordt dus sneller opgenomen door je huid, plakt ook een stuk minder dan de dactarin orale gel. Als je het niet te dik opbrengt, hoef je het niet af te wassen als je weer gaat voeden, dan is het immers al ingetrokken... tenzij je natuurlijk heel snel weer gaat voeden.
Laat haar eerst maar die Gaviscon goed doorslikken voordat je haar gaat pesten met de dactarin. Vraag het voor de zekerheid nog even na bij je arts, als ik er even snel op google heeft het geen wisselwerking met andere medicatie, maar vragen kan nooit kwaad. De dactarin (als je het na iedere voeding geeft -daghoeveelheid delen door aantal voedingen- en dus niet vier keer een hele bubs) slikt ze als het goed is wel deels door (zodat het ook in slokdarm, maag, darm de schimmel kan aanpakken) maar niet zoveel als bij het oude toedienadvies.
De miconazol kan je trouwens eventueel ook voor haar billen gebruiken, als ze nu luieruitslag krijgt, is de kans groot dat daar ook de candida schimmel (spruw schimmel) huishoudt....
Sterkte meis!
Groetjes Nynke
|
|
|
|
« Laatste verandering: Augustus 08, 2010, 19:40:46 door yfke »
|
|
Zin in forumuitje? We zijn weer aan het plannen!!!!
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!
Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
|