Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: De Links Voor de Chat het Foto-Album en de Voorpagina. Staan vanaf heden gewoon zoals het hoort als knoppen in de menu balk. Ja je leest het goed er is ook een link naar de VoorPagina.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Juli 06, 2008, 16:49:21

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: gewoon wat ik mij nou afvraag...  (gelezen 235 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Melissa
Peuter

Lief: +1/-0

« Gepost op: Juni 19, 2007, 22:16:16 »

Als je je eerste kindje borstvoeding geeft moet de borst eraan wennen dat het zover uitgerekt word in het mondje van de baby. Dit doet dus even zeer (het aanzuigen)

Na verloop van tijd went de borst/tepel hier aan en gaat het steeds minder zeer doen (tot het helemaal niet meer zeer doet)

Maar hoe zit dat bij een volgend kindje? Als je wel gestopt met ben de borstvoeding? Moet je dan het hele 'wenproces' overdoen?

En wat dan als je niet gestopt bent? Dus als je tandemt? Krijg je dan ook aanlegpijn?

En nee, ik ben niet zwanger en word het als het goed is voorlopig ook niet, maar dit vroeg ik mij gewoon even af

Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +18/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #1 Gepost op: Juni 19, 2007, 22:25:05 »

Hey Melissa,

Ik had het bij ieder kind weer.... Was tussen Irene en Anne maar paar maanden gestopt... maar toch gevoelig. De TSR komt gewoon weer heftiger, is weer gevoeliger..... Je hele lijf staat op zijn kop. Maar niet te pijnlijk om te zeggen: ik kap ermee.... nee absoluut niet!

Groetjes Nynke

Melissa
Peuter

« Antwoord #2 Gepost op: Juni 20, 2007, 08:15:25 »

gelukkig niet, maar dat had ik gelukkig ook niet bij de Dominiek, en erger zal het toch wel niet meer worden.

Ik zit op een ander forum in een discussie over fopspenen. En ik wil een volgend kindje zijn/haar zuigebehoefte gewoon aan de borst bevredigen.  Ik weet dat zoals mijn borsten gewent waren de laatste maanden met Dominiek dat op dat moment geen probleem zou zijn geweest.

Maar ik weet ook nog wel dat het aanzuigen best pijnlijk was in het begin. En wij hadden spruw, kloven en Dominiek liet zich regelmatig naar het puntje van de tepel zakken. Allemaal oorzaken voor pijn. En ik weet ook nog wel dat ik met zoveel pijn geen zin heb om echt 24/7 een kindje bij mijn borst te hebben. Maar dat is dus wel wat een volgens kindje zou willen bieden (volg je het nog?)

Dus daarom vroeg ik mij af, Moeten je borsten bij een tweede weer helemaal opnieuw 'wennen' of herrinneren ze zich nog wel een beetje 'hoe het moet'.

Balletje
Global Moderator
Super Mama

Lief: +30/-4

Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet

« Antwoord #3 Gepost op: Juni 20, 2007, 09:35:47 »

Ik ben gelukkig niet gevoelig voor kloven.... mijn tepels kunnen wel behoorlijk wat hebben. 24/7 heb ik bij alledrie de kinderen gedaan, wanneer ze behoefte hadden, mochten ze gewoon drinken/tutten. Pas na een paar weekjes, als de voeding goed op gang was, gaf ik wel eens mijn pink bij heftige zuigbehoefte of bij in slaap vallen. Niet vaak en niet lang... was ook immers niet nodig.

24/7 is niet gek en niet raar.... ik zie een tepel echter niet als speen. Die zuigbehoefte wordt wel aan voldaan als je ze gewoon laat drinken zovaak en zolang als ze willen. Wel opletten met aanleggen en als je vermoed dat er krampen een rol spelen, dan de leegste borst aanbieden voor de verzachtende vette achtermelk.

Groetjes, Nynke

Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée

mamatotje
BANNED
Dreumes
*

Lief: +4/-7

« Antwoord #4 Gepost op: Juni 20, 2007, 09:52:50 »

Wat mij opviel en anderen met mij, die pasgeboren kindjes hebben een enorme overlevingsdrang, zuigen heel hard.
Elk kindje is anders, elk mondje is anders, elk zuigreflex is anders.
Zelfs als je tandemmed (??) voelt het bij beide kindjes anders.
Melissa
Peuter

« Antwoord #5 Gepost op: Juni 20, 2007, 09:56:59 »

Mijn idee was dat een kindje die zuigbehoefte voor een reden heeft gekregen. en die reden zal toch echt niet zijn dat de natuur er rekening mee heeft gehouden dat we een fopspeen zouden uitvinden. En als ik er dan een artikel van Gonneke naast leg die zegt dat de samenstelling van de melk doet vermoeden dat mensenbaby's de hele dag door kleine beetjes horen te drinken ipv elke 3 a 4 uur een grote hoeveelheid.

En dan lijkt het mij voor een baby ook prettiger om gewoon lekker bij mama aan de borst te drinken/zuigen dan op zo'n plastic ding.

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: