|
Rebeca
|
 |
« Gepost op: September 19, 2007, 01:16:11 » |
|
Bij Rodrigo eigenlijk helemaal niet. Ik had alleen in mijn hoofd dat ik bv wilde geven en dat ik het wel zou proberen. Ging het niet dan niet. Fles was ook goed. Eenmaal bevallen, wist ik alleen nog wel, binnen het uur voeden anders lukt het niet. (kom er net achter 17 maanden later dat hij pas na 3 uur is aangelegd) Dit voor mijn gevoel gelukt. deed veel pijn, maar ja ik dacht dat hoord erbij. In het ziekenhuis werd hij in de nacht weggehaald, anders werd de rest wakker. Ik hoorde hem in de ochten heel hard huilen en wilde hem bij me. Wist totaal niet hoe of wat en liet me leiden door de verpleegsters. Die zeiden om de 3 a 4 uur voeden en dan komt het wel goed. Oke..ik luister wel zij zouden beter weten. Ik had gelukkig een goede kraamhulp die Rodrigo naar me bracht zodra ze hem zag sabbelen. Ze liet hem niet huilen ,want dan was ik te laat. Ze gaf als tip eerst rustig maken door troosten en dan rustig voede. Ik kreeg ontzettend veel stuwing en haar tip was tepelhoedjes. Maar alleen zodat hij weer goed zou happen. Na 3 dagen die dingen weer weggedaan..vond ze namelijk ondingen. Ze ging weg..en ik had een groot gat in mijn linker tepel. Een kloof weg me gezegd. En die deed pijn!!! Niks hielp. CB zei je hebt geen spruw, je legt goed aan, gaat wel weg. Ging niet weg, werd alleen maar erger. Ik huilde met elke voeding, want ik wilde wel bv blijven geven. Ik had genoeg melk, dus bv gaat door. ook al heb ik pijn. CB zei dat ze met een lk had gesproken en dat cb er niks aan kon doen.Mijn lieve vriend kwam met een kolf thuis en toevalllig raadde mijn vk aan om even te kolfen uit de linkerborst zodat die rust kreeg. Ik was zo blij!niet dat het wegging en ik was als de doods dat mijn melk wegging, dus vaak heb niet gekolfd. maar was wel heel blij met vriendje. Uiteindelijk ben ik verschillende posities gaan aannemen zodat het minder pijn ging doen. En eindelijk na 6 weken was ik kloofvrij. Toen Rodrigo 8 weken was heb ik het borstvoedingsforum ontdekt en heb zoveel gelezen. Er kwam zoveel naar voren wat ik niet wist... Regeldagen ehm...oh daarom wil hij alleen maar drinken. En clusteren..het had een naam. Lag dus niet aan mij. Nu ben ik al 17 maanden aan het voeden..heb een paar keer spruw gehad..gaat niet echt weg. en ben ik zwanger van nummer 2. Nu heb ik me beter voorbereid, heb het boek van lll aangeschaft en lees het goed door. Het gaat me niet weer overkomen, en zeker niet die kloven. Want die pijn hoeft niet en wil ik ook zeker niet meer. Ik ga thuis bevallen en als ik door omstandigheden toch in het ziekenhuis beval. Blijft de kleine bij mij! En wat nou om de 3 a 4 uur..als de kleine wilt dan krijgt de kleine. Gelukkig sta ik nu steviger in mijn schoenen en weet ik meer.
Groetjes Rebeca
Toch nog een lang verhaal geworden...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +26/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: September 19, 2007, 09:31:35 » |
|
Hai Rebeca,
Oei wat een zwaar begin! Ziekenhuis gedrag herken ik wel, mocht Irene ook niet bij me houden en ze brachten haar 's nachts ook niet... ben haar ook zelf gaan halen. Wat nou kraamvrouw mag rusten.... je moet opkomen voor je eigen belangen.
Spruw echt niet weg te krijgen? Wat heb je tot nu toe al allemaal gebruikt en gedaan? Ook contact gehad met Gonneke toevallig? Misschien een optie om ook nog naar Utrecht te komen op 29 september? Geeft Gonneke een informatiebijeenkomst over borstvoeding in de kraamweek en kan je ook vragen stellen aan haar (lactatiekundige IBCLC) Zou natuurlijk fijn zijn als de spruw helemaal weg gaat voordat je tweede ukje geboren wordt! Tepels en tepelhof zijn door spruw toch sneller gevoelig voor kloven.
Groetjes Nynke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rebeca
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: September 19, 2007, 10:54:42 » |
|
Hoi Nynke,
De spruw kwam en ging, de apotheek zei dat het kwam door de pufjes die hij kreeg. Daar kon hij een schimmel van in zijn mond krijgen als zijn mondje niet goed werd nagespoeld. Dat je het eerst met water moest naspoelen kwam ik ook pas na een tijdje achter. ik dacht dat naspoelen met bv ook wel goed was. Nu twijfel ik of ik spruw heb. Bij Rodrigo zie je niks, maar dat zegt natuurlijk niks. We krijgen steeds nystacine voor hem en voor mij micro..nog wat. Ik heb daarna een ander iets gekregen omdat ik een reactie kreeg van de micro. Heb wel een makkelijke huisarts, krijg gelijk als ik denk dat ik het heb. Hij vind de situatie apart, maar leert er wel van. Het feit dat ik zwanger ben en bv geef kende hij nog niet. Hij vindt alleen maar super. Dat hij dan meer moeite moet doen voor medicijnen op zoeken vindt hij geen probleem, lacht er zelfs bij. Leert hij weer andere dingen zegt hij. Oh ja ik twijfelde, voeden doet soms pijn. Maar leg ik hem weer anders aan, dan voel ik niks. Dus misschien leg ik hem verkeerd aan of hangt hij door de buik die aardig in de weg begint te zitten. Tepels zijn wel gevoelig,maar dat kan natuurlijk ook door de zwangerschap komen.
En nee, geen contact met Gonneke gehad. Ik was helemaal vergeten van 29 september...hoofd is als een zeef. LIjkt me erg leuk, even kijken of het lukt. Spruwvrij wil ik zeker zijn, Rodrigo dronk namelijk altijd door als we dachten dat we het hadden. Hij had honger dus drinken deed hij goed. Wel kort en heel snel, maar dat deed hij al vanaf mini.
Groetjes Rebeca
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: September 19, 2007, 11:09:16 » |
|
Hai Rebeca, Zo te horen heb je dus nu geen spruw... tenminste bij mij gaan geen belletjes rinkelen. Onze ukkies willen nu wel eens slordiger aanhappen, heb ik iig met Renée wel. Ze zijn er zo handig in geworden dat ze al vlot melk uit onze borsten krijgen, waarom zou je dan secuur aanhappen.... soms zit ik dus ook even met tranen in mijn ogen omdat de tepelhof niet lekker in haar mond zit (zij lachen en weigeren anders aan te happen) Tja de buik die blijft groeien helpt dan ook niet echt. Kan Rodrigo zittend drinken? Dus naast je zitten, één been achter je billen, andere over je schoot heen en zo in spreidzit drinken? Dat hielp toen met Irene wel dat ik zwanger was van Anne, kon haar gewicht op mijn buik niet echt verdragen, dus ben andere houdingen gaan zoeken. De Miconazol is op zich geen verkeerde zalf, maar te dik smeren of te lang gebruiken maakt de huid van je tepelhof ook weer dunner... en kan dan ook weer voor klachten zorgen natuurlijk. Er zijn gelukkig wel meerdere middelen die werken, maar gonneke weet daar meer van dan ik (logisch zij heeft er voor gestudeerd, ik niet) Zou het fantastisch vinden om jou ook een keer live te ontmoeten!! Hopelijk lukt het op de 29ste! Meer info op www.wbwnederland.nlGroetjes Nynke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rebeca
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: September 19, 2007, 11:18:06 » |
|
hmmm.. zittend drinken. Heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd. Hij ligt meestal in mijn armen te drinken of naast me in bed. Ik kan dat wel eens proberen, maar dan moet ik wel een andere stoel vinden voor boven. want beneden heeft meneer geen tijd om te drinken, laat staan zittend. Geen spruw, wel lekker een bevestiging van iemand die er ook meer van snapt dan mijn vriendje bijvoorbeeld. Slordig happen, ja dat doet hij wel vaker. En lachen erbij, soms slurpt hij hem zelfs zo naar binnen, maar dan word ik wel boos. Want dat doet pijn en dan gaat hij hard lachen.. het is me een boef! ik ga mijn best doen voor de 29ste. lijkt me wel erg leuk. Groetjes Rebeca
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: September 19, 2007, 11:45:40 » |
|
haha herkenbaar! En staand drinken dan???? Deden mijn meiden op gegeven moment heel graag.... net alsof ze dan geen tijd kwijt waren tijdens het drinken. Ik half liggend op de bank, ondertussen tv kijkend of boekje lezend en een kleine kontkrummel staand naast de bank drinken... soms wel loslaten, maar toch weer snel terugkomend voor meer. Net lopend buffet zeg maar....
Soms beetje inventief proberen te zijn, anders zit je bijna hele dag boven om te voeden, dat begon me al snel de keel uit te hangen. Zeker met nummer drie, toen ik nummer twee nog in de smiezen moest houden en niet zomaar tijden boven kon gaan zitten. Ging dan zo proberen te voeden dat de jongste toch nog alles in de gaten kon houden, zonder dat ze daarvoor de borst hoefde uit te rekken (au) of los te laten.
Groetjes Nynke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mamavanfloor
Global Moderator
Super Mama

Lief: +8/-0
Onze vreugde in ons leven !!!
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: September 19, 2007, 12:14:40 » |
|
Ik heb me bij Floor ook niet voorbereid op de bv, ik was kraamverzorgde en dacht ik weet alles wel en dat hoeft voor mij allemaal niet die cursussen.
Nou daar ben ik van teruggekomen, mocht ik nog een keertje zwanger raken dan ga ik zeker op een bv-cursus, omdat het hier dus ook mis is gelopen en ik uiteindelijk 14,5 maand gekolft heb voor Floor, ze heeft maar 2 weken aan de borst gedronken en toen heb ik ook vreselijke kloven en spruw gekregen, ik dacht, dan kolf ik een paar weken totdat de kloven over zijn en dan leg ik ze weer aan, helaas is dat dus niet gelukt, ook niet met begeleiding van een lactatiekundige, Floor was al te zeer gewent aan de fles, dus toen maar op die manier verder gegaan, heeft ze toch het beste wat ze krijgen kan.
Bij een volgende sta ik ook steviger in mijn schoenen, je weet inmiddels veel meer door o.a dit forum en borstvoedingsforum, dus mij maken ze niks meer ;D zegt ze nu hihihi.
Groetjes Nicole
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rebeca
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: September 19, 2007, 15:38:49 » |
|
ja, staand drinken doet hij ook weleens. Maar hij drinkt in principe (vraagt) niet op andere momenten dan zijn vaste. Heel soms vraagt hij er wel eens om en dan krijgt hij ook, waar ik ook ben. Vorige bij mijn schoonouders werd ik half uitgekleed. Ik vroeg zo : oooh wil je melk. Grote grijns. Kan je ook gewoon vragen, dus hij netjes met z'n vinger naar mijn borst:DIE! Oke..en toen liggend dat wel gedronken. Ik ga dat zittend beneden straks proberen, vriendje heeft hem in bed gelegd.En ik had nog niet gevoed, dus hij wil straks vast wel.. Hij was zo moe,viel zo in slaap. ik miste het moment meer dan hij blijkbaar.
Wat goed van je Nicole dat je zolang hebt gekolfd voor Floor. Zo heeft ze toch nog mamamelk gekregen.
Groetjes Rebeca
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: September 19, 2007, 19:27:03 » |
|
Was me nog niet opgevallen, maar wat een ontzettend mooie 3d afdruk van je ukje!!!! Was dat met de twintig weken echo? Enneh... weet je ook al wat het wordt en wil je het met ons delen... of hou je het liever voor julliezelf (wij hielden het zelf geheim, dus kan me zo voorstellen dat je het niet wilt vertellen)
Apart gezicht he, zo'n dimensionale echo... net alsof je je kleintje zo kan oppakken!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rebeca
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: September 19, 2007, 19:37:43 » |
|
Deze echo is idd genomen met 22 weken. We wisten tot die dag niet zeker of we het wilden weten, maar hebben het toen wel besloten. ik hou het nog even geheim..lukt me vast nog wel de komende 6 weken..  De 3de echo's worden steeds mooier, ik heb alleen niet veel mooie, want deze beeb wilde niet echt op de foto.. Rodrigo keerde speciaal om toen en deed grappige dingen. Deze beeb keek vaak gefronst en draaide abrupt steeds om..was wel grappig..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: September 19, 2007, 19:55:58 » |
|
Jammer he, dat zo'n klein ukkie er niet zo mooi voor wil gaan liggen. Maarja, zo blijft er nog veel te raden over. Hou het maar fijn geheim hoor, kan ik me heel goed indenken!!!
Moet nu ff meiden uit bad halen, dus hou het ff kort.
Groetjes nynke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|