Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: De Links Voor de Chat het Foto-Album en de Voorpagina. Staan vanaf heden gewoon zoals het hoort als knoppen in de menu balk. Ja je leest het goed er is ook een link naar de VoorPagina.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. September 07, 2008, 13:39:10

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: zat laatst vast wat te denken  (gelezen 133 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
mamaMarije
Global Moderator
Super Mama

Lief: +17/-0

« Gepost op: Mei 04, 2008, 18:33:06 »

want het duurt nog maar  Knipoog 6 maand voor er weer een borstbaby is....
En Thymen reageerde best heftig op pure koemelk toen we de poedermelk de deur uit wouden zetten (eczeem etc etc) en heeft dus nog wat langer kv gehad.
Matthijs en zijn kma is een bekend verhaal. Nu hoeft dat natuurlijk niet te betekenen dat een 3e ook een allergie zal krijgen, maar kans is natuurlijk wel redelijk aanwezig (een papa met astma en zeker 1 broer met een kma).

En zat dus te denken: heeft het straks al zin om in eerste instantie vast de 'grote' melkprodukten uit mijn eigen eten te laten????
Bij Matthijs duurde het ook even voor we er achter waren en dus vele krampen, drama kramp/jank nachten en jeukend eczeem verder voor ik de koemelk heb gebannen.

Iemand dit zo gedaan?!

yfke
Those who are lost are not forgotten
Global Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 04, 2008, 18:41:07 »

hoi geesje,

gezien arwens enorme allergie-en en de heftigheid daarin heb ik eens contact gehad met stefan kleintjes.  wat et doen bij een eventuele tweede want dat ik bv zou gaan geven stond en staat nog steeds zo vast als een paal in een blok beton.
in principe hoef je niets weg te laten , want elk kindje is toch anders.
maar de keuze ligt uiteindelijk bij jezelf.
Omdat arwen anafylactisch reageren kan  hebben we toen wel besloten  dat ik iig de laatste  3 weekjes ongeveer voor uitgerekende datum en eerste maand het zou weg laten ( koemelk kippenei noten en soja  en daar zal nu dus vis bij komen gezien dat de ergste hier zijn ) en als de bv goed zou lopen na een maand of 3 langzaam aan provoceren met sporen beginnen etc.

Het is  dus niet nodig, maar  voor mijn eigen gevoel  en de heftigheid van arwens  allergie-en wel tot dat punt gekomen.
Je onthoudt jezelf nl. best wat en misschien is het niet nodig, en weet je dus ook niet of  hij/zij ook allergisch is of niet en misschien dus wel jezelf dingen weglaat die je achteraf dan wellicht gewoon mog/mag hebben.

Balletje
Global Moderator
Super Mama

Lief: +30/-4

Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 04, 2008, 19:05:57 »

En je onthoudt je kindje de kans om via die minispoortjes alvast te wennen aan dat voedingsmiddel. Je zou er voor kunnen kiezen om iig de inname te matigen, dus geen liters melk etc. te nuttigen. Zodat je kind in de buik geen overdosis krijgt en uit de buik de eerste tijd ook nog niet. Maar helemaal weglaten, zou ik niet doen.

De verhalen hierover zijn wisselend succesvol (preventief dieet of geen preventief dieet) en ik heb zelf er voor gekozen om niet op preventief dieet te gaan. Heb wel vlak na de bevalling al de kippenei gebannen... aangezien we dezelfde kant op gingen als bij andere twee en later mijn dieet nog verscherpt. De klachten hebben niet lang geduurd, ik greep veel eerder in dan bij de andere twee. Dus echte ellende hebben we hier bij de derde al niet meer gehad.

Je herkent het eerder en weet ook eerder welke aanpassingen je kan gaan invoeren.

knuffel

Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée

astridmv3
Super Mama

Lief: +15/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 04, 2008, 19:15:45 »

ik heb er geen ervaring mee, maar dat wat nynke en yfke zeggen klinkt wel logisch

knuffel

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
Rebeca
Super Mama

Lief: +4/-0

Ik geef bv met een hypoallergeen dieet

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 04, 2008, 20:07:40 »

ik zat hier nog op dieet vanwege Rodrigo en wilde na de geboorte de ei er uit laten. maar heb het uit eindelijk niet gedaan. juist om te kijken of ze er op zou reageren. En dat doet ze. Ze reageert op kip/ ei. Hier was ik anders niet achter gekomen als ik het er al uit had gelaten. Had Rodrigo niet meer gedronken, dan had ik geen dieet gedaan in het begin. Zoals Nynke al zegt, je reageert sneller op de symtomen.

Liefs Rebeca

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: