Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: De Links Voor de Chat het Foto-Album en de Voorpagina. Staan vanaf heden gewoon zoals het hoort als knoppen in de menu balk. Ja je leest het goed er is ook een link naar de VoorPagina.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Augustus 29, 2008, 04:15:26

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 ... 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: ringsling  (gelezen 964 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Anouschka
Super Mama

Lief: +9/-0

« Gepost op: Februari 27, 2008, 22:01:17 »

Hoi allemaal,

Martine had zo'n duidelijke beschrijving van het maken van een ringsling hier op het forum gezet, dat ik besloten heb er zelf een te maken.
Ik heb nu wel een dure stof uitgezocht dat ik 'm net zo goed had kunnen kopen. Maar ik hoop dat een zelfgemaakte fijner zit. En ik de ringsling dan ook echt gebruik. Nele heeft nogal wat huiluurtjes en gewoon onrustige uurtjes. Dan kan ik haar fijn bij me dragen. (ik hoop dan ook dat het fijn dragen is)

Vanmiddag was mijn schoonmoeder hier en die heeft samen met mij de lappen op maat geknipt. Want die waren natuurlijk niet precies goed van maat. Zij heeft het voor mij gespeld (handig he?  tong) zodat ik vanavond meteen kon beginnen.
Daarnet heb ik de lappen al op elkaar gestikt. Dadelijk de hulplijnen erin persen. Dan omdraaien.
Helaas heb ik geen turqoise garen om de sling mee door te stikken. Die ga ik morgen halen op de markt. (eerst naar het buro met Nele) Dan pas kan ik helaas mijn sling pas afmaken.  geen idee
Daar baal ik wel van. Want ik ben nu juist lekker op dreef  Knipoog en nu moet ik mezelf morgen weer aan de gang zetten.   huh?

Alvast even een paar foto's. Dan zien jullie wat voor stof ik heb.

Als de sling klaar is, plaats ik weer foto's.

Groetjes Anouschka
mv Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (geb. 12 sept. 07)

Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +21/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #1 Gepost op: Februari 27, 2008, 22:06:23 »

Mooie stof!!! Gaat vast helemaal mooi worden! Ben benieuwd!

astridmv3
Super Mama

Lief: +15/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #2 Gepost op: Februari 27, 2008, 22:10:59 »

wat een leuke stof!
owwww, zou willen dat ik zo handig was, maar goed, ik ben weer in andere dingen goed Knipoog
denk ik, ahwhwhahahahaha
 dit is okee

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
Anouschka
Super Mama

« Antwoord #3 Gepost op: Februari 27, 2008, 22:14:45 »

Ooo Astrid, ik ben ook niet handig hoor. Ik moet echt keer op keer kijken of ik het wel goed doe. Volgens mij is mijn zelfvertrouwen niet zo  hoog  Knipoog. Des te trotser ben ik straks dat het gelukt is. (tenminste dat hoop ik)

Ik baal en baal en baal nu dat ik geen turqoise garen heb. Maar misschien wijs om gewoon op tijd naar bed te gaan en morgen de sling af te maken. Ik hoop dan ook dat Nele even een paar uurtjes slaap. Alhoewel... ik denk niet eens dat ik een paar uur bezig zal zijn. Het zijn allemaal rechte lijnen stikken. Dus dat valt wel mee. Het laatste, na de ringen eraan maken, dat doorstikken lijkt me het moeilijkste.

Groetjes Anouschka

Ageeth
AdminiGEETHer
Super Mama

Lief: +26/-0

« Antwoord #4 Gepost op: Februari 27, 2008, 22:20:25 »

Mooie stof heb je gekocht!
Ach misschien toch wel beter van die garen...kan het ook geen nachtwerk worden!
Morgen lekker met frisse start aan beginnen.
Veel succes en plezier morgen met maken, ben erg benieuwd naar het resultaat!

Groet Ageeth

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #5 Gepost op: Februari 27, 2008, 23:18:47 »

Ik ben er ook echt blij mee Ageeth!
Er is nog een stukje over van het turqoise en de donker blauwe spijkerstof. Ik ga daar waarschijnlijk nog iets van maken voor Debbie. Ik weet nog niet wat. Maar dat zie ik nog wel.

Ik ben weer een stapje verder met de sling. De zomen zijn gestreken. Na het doorstikken kan ik de zomen bij de ringen en onderaan erin stikken. En dan... helemaal nog een strijken en uitproberen.

Dan vraag ik me ook af hoe ik een bijna 6 maanden jonge baby hierin ga dragen. Dat wordt nog uitproberen hoor.
Enne... mij lijkt me deze sling zeker in het begin ook erg stug. Is misschien altijd we met dubbele stof? (Martine?)

Groetjes Anouschka

Martine
Administrator
Super Mama

Lief: +13/-0

« Antwoord #6 Gepost op: Februari 28, 2008, 09:25:16 »

Wow! Mooie stof heb je! Is het een soort van spijkerstof? Ben benieuwd hoe het eruit ziet als ie helemaal af is!! Je bent in elk geval al goed op weg!
Of de sling stug is hangt af van de stof die je hebt gebruikt. Als je soepele stof hebt, krijg je een soepele sling, heb je stugge stof, wordt ie stugger.
Eigenlijk zouden de twee stoffen samen niet veel dikken moeten zijn dan een zware kwaliteit stevige theedoek, anders zou het wat te stug kunnen zijn. Soms wordt stof wat soepeler als je het gewassen hebt. Ik was de stoffen die ik gebruik altijd voordat ik ga naaien.

Hoe je je kindje er in gaat dragen is heel persoonlijk. Met 6 maanden zou ze er nog liggend in kunnen, maar ook zittend op je heup, je buik of rug. Ik heb ergens in dit draadje een linkje gezet naar een bestandje waar je de verschillende draagmogelijkheden kunt zien.. erg handig om eerst even te lezen, dan weet je ook hoe je hem het handigste omdoet enzo..

Veel succes met naaien vandaag!  Dat doorstikken is niet zo moeilijk hoor.. het inzetten van de ringen.. het eerste stiksel dus, zal het moeilijkst zijn.. als je het maar stukje voor stukje doet en rustg blijft ademhalen komt het allemaal goed!
Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Ik ga vanavond ook nog even achter de naaimachine.. heb gisteravond drie slings in elkaar gezet, die ik vanavond nog even af ga werken met een mooi randje..

[Martine] 22:07: Wie is het lekkerst?
[BiggBoss] 22:07: Martine
Anouschka
Super Mama

« Antwoord #7 Gepost op: Februari 28, 2008, 11:57:31 »

Hoi Martine,

Tot nu toe vind ik de sling maken best meevallen. Ik heb gisteren de op elkaar gestikte lappen gestreken. Eerst die zomen. Maar ook de zijnaden zodat het doorstikken wat makkelijker wordt.
Even eten, en dan hoop ik te kunnen beginnen!

Mijn mei-tai is van rode gebloemde stof. Ook dubbel. De lengte van de banden kan ik opmeten als je wil.
Ik heb het model Ring-sling omdat je dan de banden een keer extra rond kan slaan, gekruisd op het kontje of rugje.
Op de site van Annelies zie je nog meer modellen. (ook filmpjes)
http://www.mistermirko.be/draagdoeken.htm

Mijn sling is een soort van spijkerstof. Niet eens zo dik. Echt voor het voorjaar. Samen is het misschien inderdaad zo dik als een stevige theedoek. Want dat turqoise is best dun. Maar ja, spijkerstof op zich is een beetje stug. Ik heb de lappen niet gewassen. Niet aan gedacht en gisteren had ik er geen zin meer in hoor. Ik wou echt beginnen!  lol

Ik ga zometeen de lappen doorstikken en dan met het moeilijkste beginnen. De ringen. Maar ik voel me nu vrij rustig en geduldig. Hopelijk wil Nele nog even blijven slapen. Dan moet het lukken!

De volgende foto('s) zal van een sling zijn die af is!

Jullie krijgen me trouwens wel gek hier hoor. Me... achter het naaimachine! Dat was echt lang geleden!
Ik heb nog stof over. Dus misschien maak ik er nog wat voor Debbie van. Een leuk rokje ofzo. Dus als je een leuk idee/ patroon hebt?  Knipoog

Ps kijk niet naar mijn haar op de foto. Want het zit daar echt heel stom  ehmmm
« Laatste verandering: Februari 28, 2008, 12:02:12 door Anouschka » Gelogd

Groetjes Anouschka

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #8 Gepost op: Februari 28, 2008, 15:28:47 »

De ringsling is klaar!

Poehpoeh... krijg het wel amper door de ringen heen. Ik had misschien ook beter de stof eerst gewassen.
Maar even snel toch in elkaar gedaan. En dan ligt ie zo op de grond.
Straks doe ik 'm even echt goed en Nele erin. Nele slaapt op het moment.
Ik ben benieuwd hoe dat zit!

Groetjes Anouschka

Ageeth
AdminiGEETHer
Super Mama

Lief: +26/-0

« Antwoord #9 Gepost op: Februari 28, 2008, 15:30:25 »

Gaaf! Ziet er goed uit.
Ben benieuwd of hij net zo lekker zit met Nele erin!

Groet Ageeth

Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +21/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #10 Gepost op: Februari 28, 2008, 16:33:22 »

Ziet er fantastisch uit!!! Heb je hem korter gehouden dan de standaard maten? Of lijkt dat zo door de foto? Het door de ringen pielen is lastig... muizetrappetje van de stof maken en zo netjes verdelen als hij eenmaal zit.. zodat het mooi verdeeld zit.

Mijn complimenten hoor!!!!

astridmv3
Super Mama

Lief: +15/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #11 Gepost op: Februari 28, 2008, 17:11:25 »

Onwijs mooi zeg!

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
mamatorist
Global Moderator
Super Mama

Lief: +8/-0

« Antwoord #12 Gepost op: Februari 28, 2008, 18:02:24 »

Jeetje wat mooi zeg. En wat een leuke kleuren. Fantastisch gedaan!!!

Groetjes van Marloes

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #13 Gepost op: Februari 28, 2008, 19:05:44 »

Hoi allemaal,

Nou die sling zeg, is nog wat geweest.
Ik was totaal niet tevreden over de stiksels bij de ringen. Op zich ging dat stikken wel goed. Maar dat naaimachine van mij he  potjandorie an toe!. Allemaal opstroppen en lussen rijgen. Niet alleen aan de achterkant. Want dan zou het de draadspanning kunnen zijn. Maar ook aan de voorkant. Ik was dus echt  potjandorie an toe!
Toen ik nog thuis, bij mijn ouders, woonde naaide ik best veel. Mijn moeder is daar nogal goed in en als het niet lukte hielp zij. Maar toen ik eenmaal hier op mezelf woonde begon dat naaimachien kuren te krijgen. Op aanraden van mijn moeder heb ik het schoon laten maken. Een onderhoudsbeurt dus. Dus ja, goed mogelijk dat dat nu weer nodig is.
Maar moet ie dan juist weer kuren krijgen als ik weer eens, na zo'n lange tijd, zelf iets maak?
Dus ik mijn moeder bellen of ze thuis was. Die lelijke stiksels uitgehaald en bij haar opnieuw gestikt. Zij heeft een geweldig naaimachine met allerlei leuke steken. Een stiksel die elke steek 3 keer doet!  dit is okee
Nu zitten er 2 van die 3 dubbele stiksels in. Dat was volgens mijn moeder genoeg en heel stevig.

Dus Nynke, toen ik die sling vanmiddag door die ringen haalde was ik niet zo geduldig. Ik was eigenlijk wat boos.  bloost de pan uit
Ik moest nodig kalmeren en dat is gelukt. Toen de kinders uit school waren, sling opgepakt en naar mijn moeder gereden. Nu is ie dus écht klaar.

Wat ik denk ik nog wel ga doen is 'm wassen. Hij voelt best stijf die stof. Volgens mijn moeder zit er van die pap in de stof en mogelijk best veel. Ik was 'm koud en met azijn en goed wat wasverzachter  smile. Dan zal ie lekker soepel zijn.
Na al het gesjouw slaapt Nele nu en kan ik  haar er niet indoen.
Dadelijk Jurriën halen bij de R.T.  Dus ik denk dat het echt morgen wordt dat ik Nele erin kan doen en een foto kan maken. Dus die houden jullie nog te goed.
Ik heb er echt zin in, 'm te gaan gebruiken!

Groetjes Anouschka

mamatorist
Global Moderator
Super Mama

Lief: +8/-0

« Antwoord #14 Gepost op: Februari 28, 2008, 19:12:22 »

Hoi Anouschka,

is het misschien een idee om hem even in de droger te stoppen na het wassen? Of kunnen de materialen daar niet tegen? Dan wordt hij waarschijnlijk nog zachter.

Groetjes van Marloes

Pagina's: [1] 2 3 ... 6   Omhoog
  Print  

Ga naar: