Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: De Links Voor de Chat het Foto-Album en de Voorpagina. Staan vanaf heden gewoon zoals het hoort als knoppen in de menu balk. Ja je leest het goed er is ook een link naar de VoorPagina.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Januari 09, 2009, 03:35:33

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: ringsling  (gelezen 1432 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Anouschka
Super Mama

Lief: +12/-0

« Antwoord #15 Gepost op: Februari 28, 2008, 19:16:15 »

Op zich wel een goed idee Marloes. Maar waar ik bang voor ben is dat de ene laag meer krimpt dan de andere. Dat zou ik echt zonde vinden want nu is ie echt heel mooi glad.

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

mamatorist
Superplusmama
Global Moderator
Super Mama

Lief: +21/-1

« Antwoord #16 Gepost op: Februari 28, 2008, 19:18:29 »

Op zich wel een goed idee Marloes. Maar waar ik bang voor ben is dat de ene laag meer krimpt dan de andere. Dat zou ik echt zonde vinden want nu is ie echt heel mooi glad.

Ja dat is zeker zonde. En hij is juist zo mooi geworden. Echt geweldig. Tot een week geleden had ik er nog nooit van gehoord.

Ik kwam in de kast nog een lap spijkerstof tegen. Misschien ga ik daar ook iets van fabriceren om mijn kleine grote man in rond te sjouwen. Hij weegt nl al bijna tien kilo en dat is leuk voor even maar niet voor te lang.

Groetjes van Marloes

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #17 Gepost op: Februari 28, 2008, 19:21:52 »

Nynke, jij vroeg nog iets over de maat.
Volgens Martine meet je van rechter schouder naar linker heup. Dan is bij mij 62 cm en dan maal 3. Dan kom ik op 1.86 aan stoflengte. Ik heb gewoon 2 meter genomen. Dan 90 cm breed geknipt + 2 cm naad.
Ik heb dubbele stof, dus 2 maal. Als je een leuke stevige stof ziet die aan 2 kanten mooi is, dan hoef je maar 1 lap te hebben. Die is dan wel lekker soepel lijkt mij. Maar dat was met deze donkerblauwe stof niet mooi. Ik bedoel zonder binnenstof.
Maar Nynke, het is echt niet moeilijk te maken. Ik vond het eigenlijk wel leuk. Behalve toen ik die stiksels eruit aan het halen was.  Huilie
Maar het is allemaal goedgekomen. Dankzij mijn moeder. Ik zit zelfs al te denken dit naaimachien weg te doen en een keer een nieuwe aan te schaffen. Maar ik zal maar geen ouwe schoenen weggooien voordat...  Knipoog. Ik ben gewoon boos op dat ding.

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #18 Gepost op: Februari 28, 2008, 19:22:43 »

Marloes, als die stof aan de binnenkant ook mooi is, hoef je die lap alleen maar om te zomen en hoef je geen dubbele sling te maken!  dit is okee

Groetjes Anouschka

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +39/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #19 Gepost op: Februari 28, 2008, 19:23:16 »

Ai dat met die lussen heb ik ook gehad, uiteindelijk zat er dus troep tussen de draadgeleider aan de bovenkant (wij maar aan onderkant zoeken, aangezien de lussen hoofdzakelijk aan onderkant zaten) Met een naald eens door die geleider heen gegaan en daar kwam aardig wat bende uit aan stofdraadjes...

Als de ene laag meer krimpt dan de andere, dat zou echt zonde zijn ja!!! Volgende keer toch maar eerst stof wassen en drogen voordat je hem naait??? Ik heb dat geduld normaal ook nooit hoor! Daarom was ik blij dat ik voor de mei tai gewoon oud gewassen en gedroogd tafellaken had gepakt! Maarja, dertig graden moeten de doeken toch wel kunnen hebben zonder te krimpen? Wolwasprogramma op machine zitten toevallig?

Groetjes Nynke

@marloes: ik heb de ringsling en de mei tai voor Renée in gebruik, zeker dik tien kilo aan de haak. Met de Mei Tai ging dat fantastisch vanmiddag!

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #20 Gepost op: Februari 28, 2008, 19:56:14 »

De mei-tai draagt lekker he Nynke?
Dat is echt een fijne doek als je een wandeling gaat maken.

De sling wil ik meer in en om huis gaan gebruiken.

Inderdaad, een volgende keer was ik de stof eerst. Morgen ga ik mijn naaimachine schoonmaken en een naaimach.druppel olie erin. Kijken of ie dan weer goed wil naaien. Ik zal de draadbegeleider ook meteen schoonmaken. Goeie tip!'

Tja in de verkeerde volgorde dat ik alles doe  tongflipper. Maar eerst naaide de machine toch goed  zucht

Groetjes Anouschka

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #21 Gepost op: Februari 28, 2008, 20:14:20 »

haha dat hadden wij hier ook.... hij deed het toch altijd goed? We hebben toch niks aan de spanning veranderd??? Alles nagelopen, alles schoongemaakt... totdat we bij dat draadgeleider systeem kwamen... wat een bende kwam daaruit zeg!

Ach, waarom iets schoonmaken/nalopen als het gewoon werkt?

mamatorist
Superplusmama
Global Moderator
Super Mama

Lief: +21/-1

« Antwoord #22 Gepost op: Februari 28, 2008, 20:16:23 »

Jullie brengen me op ideëen. ik zal dat flesje olie wat ik bij mijn naaimachine kreeg toch ook maar eens pakken. Verder maak ik mijn naaimachine wel na elk gebruik schoon met een kwast, omdat er zoveel stof in blijft zitten. Ga hem toch maar eens nalopen.

Groetjes van Marloes

Martine
Administrator
Super Mama

Lief: +13/-0

« Antwoord #23 Gepost op: Februari 28, 2008, 21:53:45 »

Wow! Hij is echt wel mooi geworden!!   dit is okee

Erg hè.. naaimachines die niet mee willen werken.. om gèk van te worden soms.. Van het lachen of wat?

Nu maar hopen dat hij nog wat soepeler wil worden.. Op zich is het niet zo erg als de ringen vrij 'vol' zitten. als je de stof van de staart goed verspreidt zodat de stof nergens dubbel tussen de ringen zit zal hij redelijk goed te verstellen zijn.
Als de ringen ècht te vol zitten om lekker mee te werken kun je overwegen om (ja.. 't is wel weer een klus..) de sling 10-15 cm smaller te maken. Je hebt dan nog genoeg over om je kindje goed te kunnen dragen en er is wat minder stof om door de ringen te moeten proppen.

[Martine] 22:07: Wie is het lekkerst?
[BiggBoss] 22:07: Martine
astridmv3
Super Mama

Lief: +16/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #24 Gepost op: Februari 28, 2008, 21:57:21 »

ik krijg steeds  meer kriebels om ook zoiets te maken, maar zonder naaimachine begin je nog maar weinig, hahaha

wel leuk om de ideetjes en tips enzo te lezen

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
Anouschka
Super Mama

« Antwoord #25 Gepost op: Februari 28, 2008, 21:58:12 »

Goed idee Martine!
Dat kan ik ook altijd nog doen.

Maar ik ga het eerst zo proberen hoor.
Enne een sling maken vind ik best wel leuk... als het naaimachine het doet.  das lekker!
Dus wie weet als ik nog eens een echt dun leuk zomers stofje tegenkom, of een chinees of wat dan ook, misschien maak ik er dan nog een. Het is geen klus van dágen. Eigenlijk zo gebeurd. Zeker als je al weet hoe het moet. Maar ja-a, dan zit ik weer met ringen bedenk ik me nu.  Knipoog
Maar eerst deze maar eens uitproberen.

Groetjes Anouschka

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #26 Gepost op: Februari 29, 2008, 11:09:59 »

Ik heb Nele in de sling zitten nu. Maar ooohhh  wahahahahahhaa die draait alle kanten op. Wil erin gaan staan.  das fijn
Hoe moet dat toch met zo'n draaikont?
Verder vind ik 'm heel moeilijk te verstellen. De ring zit nogal vol. Dus als ik nog eens dunnere stof tegenkom... wie weet maak ik dan een nieuwe. Deze stof kan i kaltijd nog ergens anders voor gebruiken. Zelf vind ik 'm wel heel mooi en nu zit is vrij goed. Maar Nele zou er een rondje in willen draaien  ik zeik in men jurk
Dus... als iemand tips heeft?

Groetjes Anouschka

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #27 Gepost op: Februari 29, 2008, 11:22:53 »

Hey Anouschka,

Als sling strak genoeg zit, kan ze er niet echt in draaien... Ze moet zichzelf niet in een "having a fit" positie kunnen gooien, dus mooi strak tegen jouw lichaam aan. Misschien dat je de sling zonder dat je hem om hebt alvast in goede maat kan brengen en hem dan alleen nog maar klein beetje hoeven te verstellen als Nele er eenmaal in zit?

Groetjes Nynke

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #28 Gepost op: Februari 29, 2008, 11:26:41 »

Ik heb 'm inderdaad al wat strakker gedaan. Maar straks als ik 'm uit heb zal ik de stof iets beter spreiden in de ringen. Dan kan ik 'm makkelijker verstellen. de stofbreedte heb ik toch wel nodig omdat ik Nele haar rugje nog goed moet ondersteunen. Maar verder zit ie wel lekker hoor!
Voor lange stukken zal ik de mei-tai aandoen. Omdat ik dan over 2 schouders draag. Maar ik heb nu eigenlijk wel zin zo naar buiten te gaan!
 dit is okee
Nele is er ook al wat rustiger in. Ik en zij ook moet er gewoon even aan wennen.

Groetjes Anouschka

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #29 Gepost op: Februari 29, 2008, 13:03:14 »

Tussen de middag heeft Jurriën foto's gemaakt van Nele bij mij in de sling. Ze zit hetzelfde als in de mei-tai. Omdat ze zo nieuwsgierig is, lijkt me liggen niks. Niet als ze zo wakker is in ieder geval. Het verstellen gaat moeilijk. Ik vraag me dan ook af hoe dat met dunnere doeken gaat.
Het lukt wel maar niet makkelijk. Ik hoef dan ook niet bang te zijn dat de doek niet blijft zitten en wegschuift.  das fijn

Op de ene foto zit ze met de armpjes in de doek en heb ik de doek hoog opgtrokken. Op de andere foto heeft ze de armpjes boven de doek uit en kan ze eventueel wat spelen. Maar dan is het wel op blijven letten voor als Nele achterover wil gaan hangen om iets te zien.

En een gewone lieve foto:
« Laatste verandering: Februari 29, 2008, 13:06:23 door Anouschka » Gelogd

Groetjes Anouschka

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omhoog
  Print  

Ga naar: