Tja, mijn hoofd, dat is 'em dus.... Niet blond zoals je ziet.
En eh... de mouwen van de overhemden zijn in de prullenbak gegaan, dat is het weinige wat ik juist NIET gebruikt heb.
Het 'lijfje' is gemaakt van twee achterpanden van twee (spijkerstof)overhemden van het werk van m'n man. Hij krijgt er jaarlijks een stuk of 5 met lange mouwen en 5 met korte mouwen... Helaas is wel de laatste jaren de kwaliteit een stuk minder, dit was nog van de goeie periode. En de knoopjesluier heb ik gebruikt voor de middelste laag, waar de banden aanvast genaaid zijn. Die zie je dus niet.
De heupbanden zijn uit een oude spijkerbroek van mij, die precies op een hele verkeerde plaats was uitgescheurd en dus niet meer te gebruiken was.
De schouderbanden zijn uit een katoenen/linnen broek van mij, die ik vorig jaar voor een tientje had gehaald om na de bevalling even wat fatsoenlijks aan te kunnen. En nu was 'ie dus (veel) te groot. Om die banden wat lang te krijgen heb ik uit beide pijpen twee stukken gehaald (totaal dus 4) en die in de lengte aan elkaar genaait. En dat is nog aan de korte kant (dus een overhemdsmouw zou m'n rug niet eens halen waarschijnlijk ;) )
Het gebruiken van een broek is wel lekker makkelijk trouwens, want zo hoef je de uiteinden van de banden niet meer om te zomen, dat is dan gewoon de onderrand van de broek!
Eigenlijk heb ik het zo gedaan om eens te kunnen oefenen. Omdat ik dus nauwelijks naai-ervaring heb, vond ik het wat jammer er direct 'echte' stof (dus waar je voor moet betalen) voor te gebruiken. Vandaar dus dit experiment.
Maar 't draagt eigenlijk wel goed. 'k Heb er heerlijk mee rondgelopen en naar de slager geweest en 'k kreeg er al leuk commentaar op.
Ach, en 't voelt zo leuk te weten dat het eigenlijk een 'vodden'baaltje is ;)
Een werkbeschrijving... die vind je
hier en hier in het
nederlands.
Groet,
Joke