Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes van Youtube af te spelen. Gebruik het youtube-icoontje in het post-formulier. Plaats daarin de directe link naar het filmpje en kijken maar!

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Januari 09, 2009, 09:12:34

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Zomersling  (gelezen 1749 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Anouschka
Super Mama

Lief: +12/-0

« Antwoord #30 Gepost op: Mei 18, 2008, 11:01:12 »

Zou lakenkatoen stevig genoeg zijn?
En mooi genoeg zijn?

Nynke van wat voor soort stof is jouw sling gemaakt?
Ik heb nl. bij de stoffenkraam.nl gekeken en daar heb je ook lakenkatoen in rood.

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +39/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #31 Gepost op: Mei 18, 2008, 11:06:05 »

Ik ben op de markt goed geslaagd... mooie sierstoffen en soepele maar toch stevige stof voor de basis... En gisteren bij lappenland mijn ogen uitgekeken (en portemonnee geleegd...)

Mijn eerste mei tai (die nu bij Astrid is) is van een oud tafellaken gemaakt. Was wel een hele stevige katoenen lap. Die van Ageeth is van een dunnere stof, maar daar heb ik de banden dus ook van dubbele stof gemaakt. Enige "minpuntje" van die eerste die bij astrid ligt, is dat de stof er niet zo luxe uit ziet. Hij is niet zo rijk van kleur. Ik ben met de stoffen niet al te kritisch geweest... mooiheid was één criterium, niet rekbaar de tweede... en stevigheid heb ik ook op gelet.

Neem jij jouw mei tai ook mee? Wil die banden wel eens voelen! Jij had ook nog ergens de maten van het lijfje opgeschreven hier op het forum... maar kan ze niet terugvinden, wil je het lijfje nog eens opmeten voor me? Mijn mei tai vind ik aan de onderkant toch wat breed, wil even kijken of ik die wat smaller kan maken.

knuffel

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #32 Gepost op: Mei 18, 2008, 11:10:45 »

Ik heb 'm gevonden  Knipoog
http://www.borstvoeden.info/forum/zelf-gemaakt/mijn-meitai-t2463.0.html

De mijne loopt dus schuinaf /_\ ... zoiets maar dit is overdreven.

Ik ga me zometeen eens douchen en wat opruimen. Even naar de winkel. Kijken wat voor patronen er zijn om van deze stof wat te maken. Want net wat jij zegt; iets eronder aan frutselen voor de lengte... nee is niks.  ehmmm

Ik zal mijn doeken ook meenemen. Kunnen jullie eens zien.
Stel dat ik een hele lekker zittende andere sling maak, dan haal ik deze misschien uit elkaar en maak ik er wat anders van. Het zijn nog gewoon rechte lappen. Dus dat kan makkelijk  smile.

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #33 Gepost op: Mei 18, 2008, 11:31:49 »

Thanks, ga ik denk ik een combi maken tussen jouwe en de mijne... bovenaan toch nog ietsjes breder (mooi om lijfje heen) en onderaan ietsjes smaller... misschien fijner voor heupjes

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #34 Gepost op: Mei 18, 2008, 14:08:57 »

Ik denk dat het ook uitproberen is wat goed zit. De een vindt 'dit' goed zitten en de ander 'dat'.

Ik ben benieuwd wat voor een je nu maakt!  lol

Groetjes Anouschka

astridmv3
Super Mama

Lief: +16/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #35 Gepost op: Mei 18, 2008, 14:27:38 »

iik vind de mei tai erg prettig, alleen die van nynke heeft erg lange schouderbanden en daar loop ik nog wel mee te stoeien.

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
Balletje
Moderator
Super Mama

Lief: +31/-4

Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet

« Antwoord #36 Gepost op: Mei 18, 2008, 14:48:26 »

Zou je een eigen mei tai hebben, kan je die banden gewoon eenvoudig inkorten tot de lengte die je zelf prettig vindt.

Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #37 Gepost op: Mei 18, 2008, 14:58:28 »

Zou je een eigen mei tai hebben, kan je die banden gewoon eenvoudig inkorten tot de lengte die je zelf prettig vindt.
weet ik, was ik maar zo handig met de naaimachien, ahahahah
ik neem zaterdag de mei tai wel mee (als ik meega idd)

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Martine
Administrator
Super Mama

Lief: +13/-0

« Antwoord #38 Gepost op: Mei 19, 2008, 22:27:45 »

Hihi.. Nynke heeft een paar heeeeeele mooie stoffen gekocht zaterdag, dus ze kan er vast een voor jou speciaal op maat maken Astrid!!

Sorry dat ik dit niet eerder glezen heb.. Superdruk weekend gehad, en ik moet de puter delen met mijn hubbie, dus helemaal geen tijd gehad om hier te kijken.. bloost de pan uit

Maargoed..
Zelf zou ik niet zo gauw kiezen voor een sling uit twee stukken stof. Elk stiksel is een potentieel "zwak" punt waarop je sling zou kunnen scheuren. Op zich is er denk ik wel een mogelijkheid om twee stukken stof in een sling zo veilig mogelijk aan elkaar te zetten. Een stuk stof ertussen zetten zou ik niet doen, je hebt dan namelijk twee van deze mogelijk zwakke plekken.

Wat je kunt doen is beide lapjes elkaar een cm of 5 laten overlappen waardoor je meerdere stiksels op 0,5 tot 1 cm afstand van elkaar door beide stoffen kunt maken, zodat je (net als bij de aanhechting van de ringen) een stevige verbinding krijgt. Hierdoor voorkom je dat je kindje op de grond valt doordat er een stiksel het begeeft.
Nadeel hiervan is wel dat je op de plek van de overlap een wat dikkere/stuggere laag krijgt die misschien zou kunnen drukken of schuren bij je kindje.

Het mooist zou het zijn als het aangezette stukje stof alleen in de staart zit, dus buiten de ringen valt waardoor het stiksel niets te dragen heeft als je kindje in de sling zit. Maargoed, ik begrijp dat je maar 1.60 m aan blauwe stof hebt, dus zal het stiksel dan wel binnen het draaggedeelte vallen. Ik denk dat het in dat geval het veiligst is om het kortste stukje stof aan de kant van de ringen te zetten omdat aan de kant van de staart de stof meer "stress" heeft (vaker wordt verplaatst ed), maar dat is wellicht gewoon gevoelsmatig..

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

groetjes, Martine

[Martine] 22:07: Wie is het lekkerst?
[BiggBoss] 22:07: Martine
astridmv3
Super Mama

« Antwoord #39 Gepost op: Mei 19, 2008, 22:36:24 »

Hihi.. Nynke heeft een paar heeeeeele mooie stoffen gekocht zaterdag, dus ze kan er vast een voor jou speciaal op maat maken Astrid!!

dat zou super zijn, hihihih, maar goed... dat kost nogal wat tijd en dnek dat Nynke ook voor zichzelf wel een mei tai wil maken
ik hoop zooooooooooooo dat ik zaterdag mee kan. voel me nu al 2 dagen )*)(^*^%*&^%& en hoop dat dat snel voorbij gaat.

Citaat
Sorry dat ik dit niet eerder glezen heb.. Superdruk weekend gehad, en ik moet de puter delen met mijn hubbie, dus helemaal geen tijd gehad om hier te kijken.. bloost de pan uit

Maargoed..
Zelf zou ik niet zo gauw kiezen voor een sling uit twee stukken stof. Elk stiksel is een potentieel "zwak" punt waarop je sling zou kunnen scheuren. Op zich is er denk ik wel een mogelijkheid om twee stukken stof in een sling zo veilig mogelijk aan elkaar te zetten. Een stuk stof ertussen zetten zou ik niet doen, je hebt dan namelijk twee van deze mogelijk zwakke plekken.

Wat je kunt doen is beide lapjes elkaar een cm of 5 laten overlappen waardoor je meerdere stiksels op 0,5 tot 1 cm afstand van elkaar door beide stoffen kunt maken, zodat je (net als bij de aanhechting van de ringen) een stevige verbinding krijgt. Hierdoor voorkom je dat je kindje op de grond valt doordat er een stiksel het begeeft.
Nadeel hiervan is wel dat je op de plek van de overlap een wat dikkere/stuggere laag krijgt die misschien zou kunnen drukken of schuren bij je kindje.

Het mooist zou het zijn als het aangezette stukje stof alleen in de staart zit, dus buiten de ringen valt waardoor het stiksel niets te dragen heeft als je kindje in de sling zit. Maargoed, ik begrijp dat je maar 1.60 m aan blauwe stof hebt, dus zal het stiksel dan wel binnen het draaggedeelte vallen. Ik denk dat het in dat geval het veiligst is om het kortste stukje stof aan de kant van de ringen te zetten omdat aan de kant van de staart de stof meer "stress" heeft (vaker wordt verplaatst ed), maar dat is wellicht gewoon gevoelsmatig..

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

groetjes, Martine

jeetje, dat is idd wel logica en ingewikkeld (in mijn ogen dan, hihih)

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Anouschka
Super Mama

« Antwoord #40 Gepost op: Mei 19, 2008, 22:45:09 »

Hoi Martine,

Ik denk.. weet bijna zeker, dat ik van deze stof wat anders ga maken. Ik weet nog niet wat. Ik ga morgen in de winkel eens kijken naar een goeie patroonboek. Kan er eventueel ook voor Debbie wat van maken. Zal ze vast leuk vinden!  lol
Van dat bloemetje moet er vast iets leuks voor Nele uitkunnen.

Ik ga op zoek naar een leuke rode stof. Eventueel effen. Ik vind die sling van Nynke zo mooi die jij gemaakt hebt.
Een beetje dat idee.
Maar wat voor soort stof is dat?

Bedankt voor je uitleg hoor. Maar als jij al twijfelt over de stevigte van een sling uit 2 stoffen. Dan doe ik het niet. Ik wil zeker geen stug verstelbare sling. Want die heb ik er al een.  Knipoog
Ik wil er echt een uit 1 laag deze keer.

Groetjes Anouschka

Martine
Administrator
Super Mama

« Antwoord #41 Gepost op: Mei 19, 2008, 23:26:34 »

Over de sling van Nynke heb ik al het eea in het andere topic gezet.
Effen stof kan heel mooi zijn, zeker als je de staart een beetje opleukt!

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #42 Gepost op: Mei 19, 2008, 23:33:25 »

Okee, dat wordt naar de markt a.s. vrijdag!  lol

Groetjes Anouschka

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #43 Gepost op: Mei 19, 2008, 23:51:33 »

Ben aan het kijken of ik een paar mei tais afkrijg voor zaterdag... deze zijn "extra" dus niet persé voor eigen gebruik.

knuffel

Martine
Administrator
Super Mama

« Antwoord #44 Gepost op: Mei 20, 2008, 20:43:40 »

Kom op Nynke!
Je kan het!!!

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Omhoog
  Print