Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: De Links Voor de Chat het Foto-Album en de Voorpagina. Staan vanaf heden gewoon zoals het hoort als knoppen in de menu balk. Ja je leest het goed er is ook een link naar de VoorPagina.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Juli 07, 2008, 00:22:57

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: op naar de bevalling!  (gelezen 673 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
She
Dreumes
**

Lief: +1/-0

« Gepost op: Maart 19, 2008, 13:16:20 »

Hoewel het maar zeer de vraag is of het een bevalling wordt... Ik heb vandaag bevestigd gekregen wat ik zelf ook al gevoeld had: ook deze baby ligt hardnekkig in stuit. Abe is om die reden met een geplande keizersnee gehaald (dit in combinatie met het feit dat ik diabetes heb, dus sowieso klinisch en ergens tussen 38 en 39 weken zwangerschap moet bevallen, en het feit dat door die diabetes de kinderen aan de grote kant zijn).
We gaan volgende week een draaipoging laten doen, maar zelfs als dat lukt, is het maar zeer de vraag of ik dan bij 38+ weken inleidbaar ben (na een eerdere keizersnee wordt er -hier - alleen maar ingeleid als de baarmoedermond rijp is).
Vorige keer is er geen draaipoging geweest, weet eigenlijk niet zo goed waarom niet. De gynaecoloog die ik toen op het moment supreme (het moment waarop beslist moest worden of we wel of niet wilden laten draaien) had, maakte de keuze voor mij (misschien omdat ik veel vruchtwater - ook een diabeteseffect - had? In combinatie met mijn kleine postuur - ik ben net geen 1.60 meter?) en ik vond het toen eigenlijk wel best. 
Enfin, let's face it: binnen een week of 3/4 ís hier gewoon een babietje geboren, hoe dan ook...  Cool

Sheila, mem van Abe (01-06-2006) en Rinse (10-04-2008)
Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +18/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #1 Gepost op: Maart 19, 2008, 13:37:09 »

Hey Sheila!

In alle gevallen noem ik het toch een bevalling! Je hebt je kind al die tijd gedragen en verzorgd... en hoe hij/zij er dan uitkomt... tja, dat ligt aan de natuur. KS lijkt me veel zwaarder traject dan via geboortekanaal... Hoop dat ze de uk kunnen draaien.... en dat je baarmoeder op tijd rijp is. Maar anders, is het niet anders... 't Gaat er om dat die kleine uk veilig op de wereld komt en dat jij ook nog "heel" blijft!

Nog eventjes wachten... en dan heerlijk snuffelen, knuffelen, tutteren, voeden, etc.

Martine
Administrator
Super Mama

Lief: +12/-0

« Antwoord #2 Gepost op: Maart 19, 2008, 13:43:45 »

Oh spannend!
Het komt al echt dichtbij!!
Ik hoop voor je dat het via de natuurlijke weg gaat.. lijkt me een stuk makkelijker (misschien de klus zelf niet, maar daarna zéker wel!)
Ach.. uiteindelijk maakt het niet uit.. als het maar geboren wordt en iedereen er in goede gzondheid vanaf komt!

Veel sterkte met de laatste loodjes!!!

[Martine] 22:07: Wie is het lekkerst?
[BiggBoss] 22:07: Martine
Anouschka
Super Mama

Lief: +8/-0

« Antwoord #3 Gepost op: Maart 19, 2008, 13:50:56 »

Hoi Sheila!

Wat spannend joh!
Geniet nog maar lekker van die laatste weekjes zwangerschap. Lijkt me toch ook nog heerlijk hoor even over die dikke strakke buik wrijven.

Veel sukses met je bevalling. Ik hoop voor je dat het op de natuurlijke weg mag en kan.

Groetjes Anouschka
mv Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (geb. 12 sept. 07)

mamatorist
Super Mama

Lief: +8/-0

« Antwoord #4 Gepost op: Maart 19, 2008, 13:55:22 »

Hoi,

wat spannend allemaal zeg. Heel veel sterkte met de draaipoging en een goede bevalling, op welke manier dan ook. Over een paar weken zit je lekker met je baby in je armen. Wat een mooi vooruitzicht.

Groetjes van Marloes

mamavanfloor
Global Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0

Onze vreugde in ons leven !!!

« Antwoord #5 Gepost op: Maart 19, 2008, 14:23:40 »

Hoi Sheila,

Succes met de draaipoging volgende week, het echte aftellen is nu dus echt begonnen, geniet nog van de laatste weekjes, van het getrappel in je buik en de bewegingen.

Daarna lekker genieten van je kindje en je gezinnetje.

Hoop net als de andere dat je op een natuurlijke manier mag en kan bevallen, het belangrijkste is inderdaad dat jullie allebei gezond zijn en blijven op wat voor manier dan ook...

Groetjes Nicole

Ageeth
AdminiGEETHer
Super Mama

Lief: +25/-0

« Antwoord #6 Gepost op: Maart 19, 2008, 15:14:37 »

Hey Sheila,

Het gaat nu dus echt spannend worden...
Hoop dat de draaipoging gaat lukken.
Maar hoe dan ook over een paar weken mag je kennis gaan maken met dat wondertje in je buik.
Zet 'm op!

Groet Ageeth

She
Dreumes
**

« Antwoord #7 Gepost op: Maart 19, 2008, 15:46:29 »

In alle gevallen noem ik het toch een bevalling!
Nou, de vorige keer was het toch meer een verlossing IMHO  lol
En natuurlijk: een gezond kind op welke manier dan ook ter wereld gekomen, is het belangrijkste.
Als dat met nog een keizersnee moet, dan moet het maar.
Af en toe oefenen we al met Abe, die zich sowieso altijd gedwee door pappa naar bed laat brengen (en meestal ook door pappa uit bed wordt gehaald), en soms verdwijn ik 's ochtends ook wel even uit beeld.
Ik denk dat hij het gaat redden zonder BV direct na het opstaan en voor het naar bed gaan, maar ik vind het moeilijk hem misschien langer dan strikt noodzakelijk thuis achter te moeten laten zonder dat ik ook in de buurt ben. Gelukkig is hij ruimdenkend waar het om de BV gaat, hij wijst me ook wel eens af, of wil maar 1 borst, en ik heb eigenlijk nooit het gevoel dat hij het zonder borst niet zou redden.
Maar ja, de toekomst zal toch uit moeten wijzen hoe het met pappa en Abe samen thuis gaat, straks als ondergetekende in het ziekenhuis ligt...

yfke
Those who are lost are not forgotten
Global Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0

« Antwoord #8 Gepost op: Maart 20, 2008, 13:49:18 »

spannend hoor,

wel wil ik een advies geven over de draaipoging,
arwen is met 40 wken 3 dagen nog geprobeerd te draaien.
vermoedenlijk heeft ze heel lang in stuit gelegen, maar vaak toch gedraaid.
maandags de verloskundige geweest toen lag ze goed , in de nacht is ze toch weer gedraaid.
kwamen we dinsdag als verassing in het zkh ter controle echo voor vruchtwater etc. achter.
theoretisch gezien kon ze dus nog draaien.
 mij deed het onwijs pijn en zeg ik ook nooit weer maar jij bent minder ver.
 mijn tip is wel geef goed je grenzen aan  ik heb nog door die poging met verschoven bekken gelopen eerste paar weken.
lees je wat in  over draaipoging en eventuele natuurlijke stuitbevalling ( ligt aan wat voor stuit het is)

succes!

She
Dreumes
**

« Antwoord #9 Gepost op: Maart 27, 2008, 23:00:27 »

De draaipoging viel mee. Omdat ik diabetes heb, en weeënremmers mogelijk sterk ontregelde bloedsuikers kunnen geven, én omdat ik al een keer eerder een zwangerschap voldragen heb (dus verwacht werd een soepele, rekbare buik), zónder weeënremmers. Het was niet dat je zegt prettig, maar de bekkenpijn die ik heb is 1000 maal erger, daar viel dit volledig bij in het niet. Ze zijn tot halverwege gekomen...
Er komt dus een KS in de 39ste week. Ik ga van z'n lang zal ze leven geen vaginale stuitbevalling doen, met het risico dat dat dan alsnog in een spoedkeizersnee eindigt. Kind ligt al 2 weken voor op de groei (door die diabetes), ik ben een klein vrouwtje, mijn zus heeft twee stuitkinderen gekregen (eerste vaginaal bevallen, is maar net goed gegaan, tweede uiteindelijk spoedkeizersnee), ik vind het wel goed zo. Als het een geplande keizersnee wordt (ergens tussen nu en 2en een halve week), kan mijn lief er bij zijn, en hoef ik niet onder narcose.
En dat herstel... ach, de vorige keer kon ik ook een half jaar weer hardlopen - maar ja, toen had ik van te voren niet zo veel bekkenklachten...
Ik heb in het ziekenhuis gevraagd of het zinvol was om alvast te proberen wat te kolven. Eerste reactie was: nee, dat lukt toch niet voor de bevalling. Vervolgens zei ik dat ik zeker weten al (nog) wel productie had (heb), omdat ik de oudste nog 1 - 2 x daags voed. Je had de ogen van de dames dokters en kraamverpleegkundigen moeten zien! Ze werden er helemaal enthousiast van  lol
Ik mag alleen niet te veel van mijn lijf vragen om mijn bloedsuikers niet in de war te brengen, maar zat zelf ook te denken aan voorzichtig aan, 1 x per dag 10 minuten...
Ik heb dus vandaag mijn spiksplinternieuwe PISA (vorige maand met flinke korting bij prenatal kunnen kopen) uitgepakt en geprobeerd wat MM te tanken. 10 ml, toen hield het wel op... Nou ja, de boobies zullen wel weer moeten wennen en als ik nou morgenochtend nog een keer 10 ml kan kolven, kan ik morgenmiddag 20 ml invriezen. Dat is toch een soort begin...
En nu maar hopen dat ze op die vre-se-lijke kinderafdeling ook inderdaad de eigen meegebrachte MM willen geven. Dat is mijn grootste angst. Maar volgens de kraamverpleegkundige kunnen ze dat moeilijk weigeren, dus ik stuur mijn lief na de KS gewoon met een koeltasje op pad  tong

Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #10 Gepost op: Maart 27, 2008, 23:21:55 »

Jammer dat het niet gelukt is Sheila! Wel fijn om nu te weten waar je aan toe bent en je er op in kan stellen!

Kolf niet teveel he? Op een overproductie zit je (neem ik aan) ook niet te wachten. Zit samenslapen, rooming in er in dat ziekenhuis niet in? Had je geen camera mee???? Die verraste oversperrende oogjes mag ik graag zien! En hoe bevalt de PISA?

Succes met laatste loodjes!!!!  knuffel

She
Dreumes
**

« Antwoord #11 Gepost op: Maart 28, 2008, 06:48:41 »

Jammer dat het niet gelukt is Sheila!
Och, zoals gezegd: de kans dat het zou lukken was fifty-fifty, mijn (oudste) zus en ik hebben een geschiedenis van kennelijk alleen stuitkinderen kunnen dragen  Wat Wat? Wat? en de kans dat het een vaginale bevalling zou kunnen worden na een geslaagde draaipoging was ook nog eens klein (omdat ik ingeleid had moeten worden bij 38 weken en dat doen ze na een eerdere KS alleen bij een rijpe BM mond, terwijl de vraag zou zijn geweest hoe rijp die zou zijn bij 38w). Ik hield voor mezelf dus al heel ernstig rekening met een tweede KS. Maar inderdaad, het is wel prettig om nu te wéten dat dat ook is wat er gaat gebeuren.

Ik heb nog eens aan mijn zus gevraagd gisteren of er in de familie meer vrouwen met stuitgeschiedenis zitten. Toch opvallend dat twee (van drie) dochters uit 1 gezin kennelijk alleen stuitkinderen kunnen krijgen. (De derde dochter heeft twee kinderen in "gewone" ligging gekregen.) We kwamen er achter dat er in onze gemeenschappelijke lijn (we hebben dezelfde vader, maar een andere moeder) maar weinig vrouwen zijn die kinderen hebben gekregen.
Wel heeft onze gezamenlijke grootmoeder in de jaren '20 een "doodgeboren kindje" gekregen (dat klinkt heel lang geleden, maar dat komt dan weer omdat ik een nakomertje ben - tweede leg van paps hmmm - en zelf ook al 40 ben). Hoe haar kinderen ter wereld zijn gekomen, weten we niet, daar werd zeker in die generatie niet over gesproken en er zijn helaas maar weinigen meer die daar eventueel nog iets van weten. Maar het zou natuurlijk best kunnen dat onze grootmoeder ook zo'n stuit-vrouw was... Het intrigeert me wel.

Kolf niet teveel he? Op een overproductie zit je (neem ik aan) ook niet te wachten.
Nee joh, Abe slaat regelmatig een voeding over (eergisteren helemaal niet bij mij gedronken, 's ochtends had-ie het te druk met andere dingen en 's avonds was-ie te moe) en ik ga echt niet vaker dan 1 x daags 10 minuten kolven, hoor. Zo'n hobby is dat nu ook weer niet van me  ik bennie gek ik ben een vliegtuig!

Zit samenslapen, rooming in er in dat ziekenhuis niet in? En hoe bevalt de PISA?
Nou, kom ik weer met die diabetes: kindje wordt sowieso eerst op de kinderafdeling opgenomen vanwege het risico op hypoglycaemie. Vorige keer verliep het hechten van die KS ook nog eens gecompliceerd, dus toen kwam ik pas na een halve dag op die kinderafdeling aan en zat er al lang een fles in Abe. De dag na de geboorte kwam hij toen wel naar de kraamafdeling omdat hij het zo goed deed, maar werd-ie na een paar uur al weer terug vervoerd omdat-ie blauw werd. Achteraf kwam dat waarschijnlijk doordat hij relatief uitgedroogd was (bloed was "te dik", te hoge hematocriet), maar het heeft ze wel bijna een week gekost om daar achter te komen en uit te sluiten dat er niets engs aan de hand was. We zijn toen dus bijna een week van elkaar gescheiden geweest (hij op de kinder- en ik op de kraamafdeling), en aangezien op de kinderafdeling geen BV beleid was/is, was dat een moeizaam verhaal.
Er schijnt (na onze klacht?) nu wel iets veranderd te zijn, maar minimaal. Op de kinderafdeling worden ze nog steeds erg zenuwachtig als ze in de pasgeborenen niet elke 3 uur een fles mogen stoppen. En ik zou het dan wel prettig vinden als dat een fles met MM zou zijn, vandaar...
(En als ze er nou weer een potje van maken, dan gaan we gewoon weer klagen, met verwijzing naar de uitspraak van de klachtencommissie uit 2006  Boos ja! )

Wat betreft de PISA: fijne, krachtige kolf zeg! Productie was dus naadje, maar goed, misschien lukt het toch om wat bij elkaar te sprokkelen de komende paar weken.

En de laatste loodjes... ik zit hier niet voor niks om half 7 al achter de pc. Wist niet meer hoe te liggen van de pijn in mijn rug, dus ben maar begonnen (eindelijk) aan de belastingaangifte  tong
Maar ja, heb nu wat gegevens nodig die man ergens opgeruimd heeft, dus moet nu wachten tot hij het land der wakenden ook bereikt heeft - en dan is er gelukkig nog internet  Haha wat een lol

Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #12 Gepost op: Maart 28, 2008, 11:59:24 »

Hmm klinkt dus alsof het toch erfelijk zou kunnen zijn. Is daar al eens onderzoek naar gedaan? Dit is wel heel erg toevallig om toeval te zijn.

Kolven ook niet mijn hobby! En met een beetje geluk wil Abe straks de stuwing wel wegdrinken, heeft ukkepuk er ook minder last van.
Ik zou het toch al geen fijn idee vinden dat ze er een fles in stoppen! Tepel/speenverwarring speelt gelukkig niet voor ieder kind zo sterk, maar ik vind het risico alsnog te groot. Een kribbehangertje heb je al wel? Waar gigagroot op staat dat jouw uk moedermelk hoort te krijgen? Eigenlijk gewoon puur slechte zaak dat de kinderafdeling niet bv-minded is! Een aantal artsen zijn er gelukkig al wel achter dat moedermelk het beste medicijn is wat je maar kan geven! Maar die moeten dan wel bij jou in het ziekenhuis aanwezig zijn...

De productie komt wel goed Sheila! Maagje is in het begin nog niet zo groot.... past niet zoveel in. Met die 20 cc ben je al weer gelijk op de goede weg! Je hebt ook contact met Gonneke toch? Misschien nog eens duidelijk op papier zetten wat haar adviezen zijn? En die bij het ziekenhuis onder de neus wrijven?

Oi rugpijn is killing! Zeker als je geen houding meer weet te vinden om goed te kunnen liggen en slapen. Wel goed voor het achterstallige papierwerk hihi dat je daar zo vroeg al zin in had zeg! Ik zit dan eerst nog bij te komen, wakker te worden....

knuffel

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: