Jammer dat het niet gelukt is Sheila!
Och, zoals gezegd: de kans dat het zou lukken was fifty-fifty, mijn (oudste) zus en ik hebben een geschiedenis van kennelijk alleen stuitkinderen kunnen dragen

en de kans dat het een vaginale bevalling zou kunnen worden na een geslaagde draaipoging was ook nog eens klein (omdat ik ingeleid had moeten worden bij 38 weken en dat doen ze na een eerdere KS alleen bij een rijpe BM mond, terwijl de vraag zou zijn geweest hoe rijp die zou zijn bij 38w). Ik hield voor mezelf dus al heel ernstig rekening met een tweede KS. Maar inderdaad, het is wel prettig om nu te wéten dat dat ook is wat er gaat gebeuren.
Ik heb nog eens aan mijn zus gevraagd gisteren of er in de familie meer vrouwen met stuitgeschiedenis zitten. Toch opvallend dat twee (van drie) dochters uit 1 gezin kennelijk alleen stuitkinderen kunnen krijgen. (De derde dochter heeft twee kinderen in "gewone" ligging gekregen.) We kwamen er achter dat er in onze gemeenschappelijke lijn (we hebben dezelfde vader, maar een andere moeder) maar weinig vrouwen zijn die kinderen hebben gekregen.
Wel heeft onze gezamenlijke grootmoeder in de jaren '20 een "doodgeboren kindje" gekregen (dat klinkt heel lang geleden, maar dat komt dan weer omdat ik een nakomertje ben - tweede leg van paps

- en zelf ook al 40 ben). Hoe haar kinderen ter wereld zijn gekomen, weten we niet, daar werd zeker in die generatie niet over gesproken en er zijn helaas maar weinigen meer die daar eventueel nog iets van weten. Maar het zou natuurlijk best kunnen dat onze grootmoeder ook zo'n stuit-vrouw was... Het intrigeert me wel.
Kolf niet teveel he? Op een overproductie zit je (neem ik aan) ook niet te wachten.
Nee joh, Abe slaat regelmatig een voeding over (eergisteren helemaal niet bij mij gedronken, 's ochtends had-ie het te druk met andere dingen en 's avonds was-ie te moe) en ik ga echt niet vaker dan 1 x daags 10 minuten kolven, hoor. Zo'n hobby is dat nu ook weer niet van me

Zit samenslapen, rooming in er in dat ziekenhuis niet in? En hoe bevalt de PISA?
Nou, kom ik weer met die diabetes: kindje wordt sowieso eerst op de kinderafdeling opgenomen vanwege het risico op hypoglycaemie. Vorige keer verliep het hechten van die KS ook nog eens gecompliceerd, dus toen kwam ik pas na een halve dag op die kinderafdeling aan en zat er al lang een fles in Abe. De dag na de geboorte kwam hij toen wel naar de kraamafdeling omdat hij het zo goed deed, maar werd-ie na een paar uur al weer terug vervoerd omdat-ie blauw werd. Achteraf kwam dat waarschijnlijk doordat hij relatief uitgedroogd was (bloed was "te dik", te hoge hematocriet), maar het heeft ze wel bijna een week gekost om daar achter te komen en uit te sluiten dat er niets engs aan de hand was. We zijn toen dus bijna een week van elkaar gescheiden geweest (hij op de kinder- en ik op de kraamafdeling), en aangezien op de kinderafdeling geen BV beleid was/is, was dat een moeizaam verhaal.
Er schijnt (na onze klacht?) nu wel iets veranderd te zijn, maar minimaal. Op de kinderafdeling worden ze nog steeds erg zenuwachtig als ze in de pasgeborenen niet elke 3 uur een fles mogen stoppen. En ik zou het dan wel prettig vinden als dat een fles met MM zou zijn, vandaar...
(En als ze er nou weer een potje van maken, dan gaan we gewoon weer klagen, met verwijzing naar de uitspraak van de klachtencommissie uit 2006

)
Wat betreft de PISA: fijne, krachtige kolf zeg! Productie was dus naadje, maar goed, misschien lukt het toch om wat bij elkaar te sprokkelen de komende paar weken.
En de laatste loodjes... ik zit hier niet voor niks om half 7 al achter de pc. Wist niet meer hoe te liggen van de pijn in mijn rug, dus ben maar begonnen (eindelijk) aan de belastingaangifte

Maar ja, heb nu wat gegevens nodig die man ergens opgeruimd heeft, dus moet nu wachten tot hij het land der wakenden ook bereikt heeft - en dan is er gelukkig nog internet