Lieverds, ik vergeet jullie helemaal (maar ik ben ook nog niet zo ver dat ik veel tijd achter de pc door kan brengen, hoor)!

Inderdaad, donderdag is Rinse geboren. Hij heeft (ruim) 24 uur op de kinderafdeling doorgebracht omdat ik diabetes heb en hij een verhoogd risico op hypoglycaemie, en is daar bijgevoed met 1 x hypoallergene KV en verder met al eerder afgekolfde MM. Eenmaal op de kraamafdeling bleek mijn productie ineens toch weer naadje, zodat hij daar op dag 2 en 3 bijgevoed is met hypoallergene KV (met mijn volledige instemming overigens. Ik wilde alles op alles zetten om een retourtje kinderafdeling, zoals 2 jaar geleden met Abe gebeurde, te voorkomen). Met aanleggen ging het van geen kant, hij snapte er niks van en ik was niet mobiel genoeg om hem met kunstgrepen goed aan te laten happen, dus ik heb in die eerste dagen ook nog gekolfd om in elk geval iets van productie te stimuleren. Van zaterdag op zondag was daar ineens het wonder: het zelfstandig aanleggen ging een aantal keren achter elkaar goed, en er werd zowaar klokkend melk naar binnen gedronken. De bijvoeding is toen gestaakt en ik ben gisteren al thuis gekomen! Wat mij betreft echt een droom van een sectio (voor zover mogelijk): 3 dagen na de keizersnee al volop productie én al thuis.
Met Abe is het uitstekend gegaan. Mijn zus heeft donderdag opgepast en het heel leuk met hem gehad, hij vindt de baby vanaf het eerste moment dat hij hem zag geweldig en heeft een paar topdagen gehad met pappa. Vooral de lift in het ziekenhuis vond hij ook érg leuk

Geen enkel drama wat betreft een mamma die niet thuis was, geen enkel drama als we in het ziekenhuis weer afscheid moesten nemen, alleen maar jeugdig enthousiasme. Gisteren ben ik thuis gekomen, gisteravond heeft hij weer bij me gedronken. Dat was feest! Hij heeft heerlijk gesmuld

Vanochtend na het opstaan was hij blij me weer in mijn eigen bed aan te treffen en knuffelde me helemaal fijn. De tranen sprongen me in m'n ogen van ontroering (en leg dat dan maar weer eens aan zo'n dreumes uit...) Kortom: ik ben blij én gelukkig dat het allemaal zo goed is gegaan.
Geboortekaartje, een eerste foto e.d. vind je
hier