Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes van Youtube af te spelen. Gebruik het youtube-icoontje in het post-formulier. Plaats daarin de directe link naar het filmpje en kijken maar!

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. September 07, 2008, 08:41:36

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Sheila gefeliciteerd met je zoon !!!  (gelezen 823 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ageeth
AdminiGEETHer
Super Mama

Lief: +26/-0

« Antwoord #15 Gepost op: April 16, 2008, 09:29:05 »

hmmm, vaag. Dan ben ik behoorlijk in de bonen.
Maar heb het gevoel dat ik je al wel ken, en je leuk vind! haha
Erg leuk om even je foto's van daar te bekijken.
Helaas niet naar Vlie met oud en nieuw. Wel grappig weer alle brommers in de dorpstraat.
Ik heb zelf daar gewoond en gewerkt.

Groet Ageeth

She
Dreumes
**

Lief: +1/-0

« Antwoord #16 Gepost op: Mei 12, 2008, 14:41:26 »

Hé mamma's, om mijn verzuim na de geboorte van Rinse een beetje goed te maken plaats ik hier zo ongeveer als eerste dat er een heleboel leuke foto's geplaatst zijn op de site van de jongens http://hier.is/abe_rinse
Vooral de foto's van ná de eerste week vind ik zelf erg leuk (die foto's in het ziekenhuis zijn allemaal met tegenlicht gemaakt  ehmmm Maar ja, toen bediende ik ook niet zelf de camera  hmmm )

S h e i l a, mem van A b e (01-06-2006) en R i n s e (10-04-2008)
Anouschka
Super Mama

Lief: +9/-0

« Antwoord #17 Gepost op: Mei 12, 2008, 14:56:04 »

Sheila, gefeliciteerd met Rinse!
Wat een leuke naam!

En de foto's zijn prachtig hoor!
Je hebt er een schattig lekker kereltje bij!  dit is okee

Groetjes Anouschka
mv Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (geb. 12 sept. 07)

astridmv3
Super Mama

Lief: +15/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #18 Gepost op: Mei 12, 2008, 14:57:48 »

wát een gaaf geboortekaartje zeg!
en wat een geweldige foto's

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
Balletje
Global Moderator
Super Mama

Lief: +30/-4

Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet

« Antwoord #19 Gepost op: Mei 12, 2008, 15:02:37 »

Wat een heerlijke jongens heb je!!! En wat is Abe lief voor Rinse! Mooi om ook de diverse draagdoeken te zien, wilde dat ik het veel eerder uitgeprobeerd had... raad het nu ook zoveel mogelijk mensen aan.

Love is in the air!

Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée

Yvonne
Mama

Lief: +4/-0

« Antwoord #20 Gepost op: Mei 12, 2008, 20:18:52 »

Nou Sheila, dat was het wachten dubbel en dik waard! Wat een lekkere knullen hebben jullie  Love is in the air! Super dat Abe z'n taak als grote broer zo heerlijk vervuld. Loopt de bv ook goed? Geniet ervan!!

Rebeca
Super Mama

Ik geef bv met een hypoallergeen dieet

« Antwoord #21 Gepost op: Mei 12, 2008, 20:27:56 »

Sheila wat een prachtige foto's van jullie beide kinderen. prachtige doeken heb je. Heerlijk om te zien. Hier wordt ook veel gebruik van de doeken gemaakt.

liefs Rebeca

She
Dreumes
**

« Antwoord #22 Gepost op: Mei 12, 2008, 22:27:51 »

Mijn oog valt op de ticker van Rebeca...
 das lekker!
Dat Rosalinda al ruim 6 maanden is!
Die is toch pas geboren?

(Onzin natuurlijk, maar het lijkt nog maar zo kort geleden.
En zie, nu is zelfs Rinse al weer ruim een maand.)

BV gaat super. Rinse komt nu om de 3 à 4 uur (en 's avonds clusteren we fijn   Knipoog  ) en Abe drinkt nog 2 x per dag (meestal) 1 borst. Hij is vorige week heel erg ziek geweest, heftige luchtweginfectie met koorts die niet overging, dus is nu bezig met een antibioticumkuur (morgen de laatste dag). Dat was wel afzien, maar gelukkig had manlief vakantie. We hebben elkaar gekscherend de hele week geplaagd  dat we "met de poppen aan het spelen" waren: hij met de grote, ik met de kleine (beide volstrekt hulpeloze hoopjes kind die volledig afhankelijk waren van de verzorging door de "poppenouders"). Aan iets anders dan aan baby- en zieke peuterverzorging kwamen we vrijwel niet toe - hoewel manlief in de avonduren nog wel in huis geklust heeft ook. Mijn superman  love
Ach, en we hebben zo'n heerlijke tuin, en het was zulk lekker weer... dus het was in die zin ook helemaal niet erg om er niet uit te kunnen.
Ik kijk nog even aan hoe de grote kleine man morgen is, want ik vind dat hij eigenlijk niet voldoende herstelt. Hij is wel koortsvrij sinds vrijdag, maar blijft vreselijk hoesten en blijft slecht eten. En hij ziet er gewoon slecht uit. Heeft wel praatjes, hoor, en is ook wel actief als hij niet te moe is, maar toch... Ik ben als de dood dat die antibiotica nu wel iets onderdrukken maar niet afdoende behandelen, zodat het straks in volle hevigheid terug kan komen... En anders morgen of overmorgen toch maar even terug naar de huisarts...

Oh, en die doeken zijn zo heerlijk - maar ik was er ook laat bij, hoor Nynke, Abe was al ruim een jaar. Alleen ik had natuurlijk nog een klein babietje in de planning  tong

Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +21/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #23 Gepost op: Mei 12, 2008, 22:45:38 »

Hey Sheila,

Ja hier geen baby'tje meer in de planning, maar draag Renée nu met liefde in de mei tai! Wat scheelt dat ontzettend zeg! Wilde echt dat ik het eerder ontdekt had! De sling is ook super, maar voor de lange afstanden toch iets te zwaar met Renée (is ook al bijna drie en niet de dunste)

Hoop dat de AB voor Abe de truc echt gaat doen!!! Maar als jij nu al twijfels hebt... en het morgen de laatste dag is, zou ik idd wel naar de huisarts stappen voor verdere medicatie of second opinion! Met AB moet het eigenlijk binnen drie dagen al weer zoveel beter gaan dat je het gevoel krijgt: waarvoor geef ik dit eigenlijk nog?

Lol het clusteren vond ik toen best pittig! Weet dat het erbij hoort... maar was wel blij toen dat eenmaal over was. Heeft hier nog lang geduurd, bleek dat ik moeheidssignalen miste van mijn kleine meid. Was het dus eigenlijk geen clusteren, maar niet kunnen slapen omdat ze te moe was... en dus constant de "speen" nodig had die aan mama vast zat  Knipoog

Laat je even weten wat de huisarts zegt?

knuffel

Rebeca
Super Mama

Ik geef bv met een hypoallergeen dieet

« Antwoord #24 Gepost op: Mei 13, 2008, 15:42:46 »

Hoi Sheila
ja de tijd gaat zo snel voorbij. Ze is idd alweer 6 maanden. ook al bezig met bijvoeding en zo.

hier had Rosalinda vorige een longonsteking, ze kreeg ook AB en na een aantal dagen zag ik al verbetering. At weer goed en lachte weer. Ik zou ook naar de ha stappen als Abe zich nog zo voelt.

clusteren heb ik heel kort gehad. Was meer in de zin, heerlijk bij ons liggen dan echt vaak willen drinken. Nu heeft ze het heel af toe nog en dan liggen we heerlijk samen in bed..

Beterschap voor Abe
 knuffel

She
Dreumes
**

« Antwoord #25 Gepost op: Mei 14, 2008, 17:25:16 »

Laat je even weten wat de huisarts zegt?
Nou, we zijn vandaag weer met het hele gezin bij de HA geweest. Abe heeft inmiddels sinds vanochtend huiduitslag (rode plakkaten op zijn wangen, lijkt wel schuurpapier), en kleine rode vlekjes die zich in de loop van de dag uitgebreid hebben over zijn nek, armen en romp. Ik dacht aan een onschuldig geneesmiddelen exantheem, maar de huisarts dacht aan een virus dat toevallig nu tegelijkertijd met de luchweginfectie voorkomt. Nu hoorde ik weer dat op het KDV (waar Abe gisteren en vanochtend wel geweest is) een uitbraak van zesde ziekte is, maar daar lijkt dit volgens mij ook weer niet op... Toch die felrode schuurpapieren wangen doen me ergens aan denken, weet alleen even niet wat. Iemand?  Wat Wat? Wat?
En hij is nog niet fit, dat geloofde de huisarts toch ook wel, zeker toen ik zei dat hij zijn lievelingskostje (pasta met rode saus) geen blik waardig keurde eergisteren - hij eet gewoon hartstikke slecht. Dat zou nog een neveneffect van de a.b. kunnen zijn.
Bij auscultatie waren de longen (uiteraard) veel schoner dan vorige week, maar rechts boven rochelde het nog wat. En hoewel Abe gisteren met rectale (we doen het hier niet anders) temp.meting geen verhoging had (37,3), was het met de oorthermometer op de praktijk nu 37,8
Kortom: gevalletje moeilijk en wat doen we er aan?

We doen even helemaal niets. Afwachten en als hij weer zieker wordt, vrijdag of begin volgende week retour...

Intussen is ook manlief aangedaan: hees, hoofdpijn (goh, zou Abe dat ook (gehad) hebben? Hij kan het nog niet zeggen  huh? ), moe. Die slaapt nu.
En Rinse maakt af en toe geluiden die op hoesten lijken  Schrik! , maar dat kind kan nog helemaal niet hoesten, dus dan klinkt het even alsof hij stikt... Maar geen koorts, dus ook maar aankijken... Nou ja, ik geloof dat mijn pluis-nietpluis gevoel redelijk ontwikkeld is, dus ik vertrouw voorlopig maar op mijn eigen oordeelsvermogen... (al ben ik daar vaak wel heel onzeker over...)

En ik? Ik hoest ook een beetje, en draag Rinse veel bij me. Als-ie dan stikt kan ik hem tenminste meteen reanimeren  ehmmm

Anouschka
Super Mama

Lief: +9/-0

« Antwoord #26 Gepost op: Mei 14, 2008, 17:31:58 »

Jee She, Wat een ziekenboeg zeg!
Ik hoop dat jullie snel beterende hand zijn!  knuffel

Groetjes Anouschka
mv Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (geb. 12 sept. 07)

Balletje
Global Moderator
Super Mama

Lief: +30/-4

Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet

« Antwoord #27 Gepost op: Mei 14, 2008, 18:01:33 »

Oei Sheila, je hebt het hok vol met zieken... jij mag nu dus gewoon nog niet ziek worden!

Heb even gegoogled... bij vijfde ziekte (ach de namen worden nog wel eens door elkaar gehusseld) schijnen die wangen idd karakteristiek te zijn.

Zou qua beschrijving wel kunnen kloppen...

Sterkte en beterschap!  knuffel

Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée

astridmv3
Super Mama

Lief: +15/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #28 Gepost op: Mei 14, 2008, 18:12:23 »

Jeetje Sheila, sterkte hoor
herkenbaar die rode wangen, dacht ook eerder aan 5e dan aan 6e ziekte knuffel

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
She
Dreumes
**

« Antwoord #29 Gepost op: Mei 14, 2008, 18:35:27 »

bij vijfde ziekte (ach de namen worden nog wel eens door elkaar gehusseld) schijnen die wangen idd karakteristiek te zijn.
Dank je!  goei van je!
Ik dacht al: er ís iets met die wangen...
maar ik wist het even niet meer.
Mooi, hoef ik dat zelf niet meer op te zoeken.
Kan ook best zijn dat er op het KDV 5de ziekte heerst en dat manlief zich een cijfer vergist heeft...
Ik zal het hem straks eens vragen.
Maar goed, afwachten dus. En help me duimen dat Rinse niet (echt) ziek wordt...
Ik ga er toch maar vanuit dat-ie voldoende beschermd is door wat-ie aan antilichamen van mee heeft gekregen en nog krijgt  tongflipper

Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: